شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۴۳۷۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۰
شوشان: مدیر گروه بهداشت مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: با توجه به هشدارهای وزارت بهداشت در زمینه مراقبت در استفاده از محصولات کشاورزی خوزستان بر لزوم رعایت توصیه های بهداشتی در این زمینه تاکید کرد.

به گزارش فارس از اصفهان، اخیرا برخی از خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها در مورد آلوده بودن محصولات کشاورزی استان خوزستان مسائلی را مطرح کرده که در این زمینه با مدیر گروه مرکز بهداشت استان اصفهان گفت‌وگویی داشتیم.

حسین صفاری با اشاره به آلوده بودن محصولات کشاورزی استان خوزستان اظهار کرد: محصولات کشاورزی استان خوزستان با توجه به اتفاقات اخیر مثل بارش‌ها و مشکلات تنفسی که بعد از بارش‌ها به وجود آمده به نظر می‌رسد که این محصولات آلوده و باید نکات بهداشتی رعایت شود.

وی لزوم رعایت توصیه‌های بهداشتی را چهار مرحله عنوان کرد و گفت: بر طرف کردن گل و لای، خیس کردن محصولات در آب، شستن با مواد شوینده با کف ملایم و مراحل آخر شستشوی فراوان از جمله راهکارهایی است که می‌تواند آلودگی این محصولات را بر طرف کند.

مدیر گروه بهداشت مرکز بهداشت استان اصفهان با اشاره به نزدیک شدن شب یلدا و استفاده از هندوانه خاطر نشان کرد: هندوانه به دلیل دارا بودن پوستی ضخیم امکان راه پیدا کردن میکرب‌ها را ندارد، اما صیفی جات حتما باید با اصول بهداشتی کامل شست‌وشو شود.

پیگیری‌های خبرنگار فارس از اداره جهاد کشاورزی استان مبنی بر نحوه شناسایی محل تولید محصولات کشاورزی در بازار بی‌نتیجه ماند و مسئولان این اداره عنوان کردند ابزاری برای شناسایی محل تولید محصولات کشاورزی نداریم.

این در حالی است که در کشورهای پیشرفته محصولات کشاورزی هنگام برداشت برچسب گذاری شده و مزرعه، کشاورز و میزان کود استفاده شده در موقع برداشت مشخص می‌شود.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۳
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
comment
0
1
comment مثل اینکه بعضی افراد بنا دارند بین مردم این دو استان آتش دشمنی را شعله ور کنند.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
comment
0
1
comment به درک نخورند
comment
اهواز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
comment
0
1
comment میخوان به مردم اصفهان بگن از محصولات خوزستان نخرید با این ترفند وارد میشن ، جناب صفاری اگر آلوده س یعنی هندوانه هم آلوده س ، اون آبی که هندوانه باهاش آبیاری میشه یعنی نمیره در اجزای داخل هندوانه !!! پس یعنی هندوانه با هوا باد میشه؟ شمااصفهانی ها دردتون چیزه دیگری است می خواین از محصولات کشاورزی ما خریداری نکنید و یه جورایی تو سره محصولات ما بزنید. کاش همون هندوانه هم سره سفره ی یلداتون نمی بردین بیمعرفت.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار