شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۵۱۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۳
به گزارش شوشان و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه هفت : بزودی پروژه بازی هیجانی در پارک کوهساران بنام راپل هوایی افتتاح خواهد شد.
به گفته مهندس فلسفی زاده شهردار منطقه هفت : این وسیله یکی از مهیج ترین تجهیزات سرگرمی در دنیا شناخته شده است که برای اولین بار در ایران در شهر زیبای اهواز در دو مسیر به اجرا در آمده است.
وی افزو:راپل هوایی شامل یک رشته سیم بکسل قوی که بین دو نقطه مبدا و مقصد که دارای اختلاف شیب مورد نظر می باشند را به هم متصل می کند. همچنین دارای یک سری تجهیزات ایمنی مانند کلاه، جلیقه و غیره می باشد.
وی در ادامه گفت : با توجه به چشم انداز زیبای و در ارتفاع قرار داشتن پارک کوهساران تصمیم به احداث راپل هوایی در این پارک نمودیم که اکنون به همت معاونت فنی و عمرانی این فعالیت به پایان رسیده است و شمارش معکوس برای افتتاح آن آغاز شده است .
وی در خصوص این راپل گفت :راپل هوایی بوستان کوهساران در دو لاین به طول های 250 متر و 147 متر اجرا گردیده است. برج اصلی به ارتفاع 13 متر می باشد و حداکثر سرعت این وسیله m/s 20 می باشد و قابل استفاده برای افراد با وزن 40 تا 120 کیلو گرم می باشد.
وی خاطر نشان کرد :در انتهای مسیر حرکت راپل یک ترمز فنری بسیار قوی و منحصر به فرد به طول تقریبی 5 متر در نظر گرفته شده است که تحمل سرعت بالای 80 کیلو متر در ساعت را دارا می باشد ،همچنین یک اپراتور ماهر برای کنترل افراد در حین توقف در انتهای مسیر، استفاده کنندگان را یاری می کند.
وی در پایان از این طرح به عنوان یک فرصت گردشگری و تفریحی مناسب برای شهر و شهروندان یاد کرد و گفت : اکنون این پروژه به سرعت در مرحله آماده سازی است و بزودی به بهره برداری خواهد رسید و در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت ، امید است مورد استقبال شهروندان اهوازی واقع شود .
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار