شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۵۲۵۲
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۸
رییس جمهوری اسلامی ایران، در نخستین سفر استانی خود روز گذشته واردخوزستان شد تا از نزدیک با مشکلات مردم این سرزمین آشنا شده و برای آنها چاره اندیشی کند.
دکتر حسن روحانی در دیداری که در مصلی اهواز با مردم داشت، حمایت از استان خوزستان را یکی از اولویت های دولت خود خواند و گفت: دولت به زودی کمک های خوبی به بخش کشاورزی استان خواهد کرد.

احیای کارون، برطرف کردن مشکل آب آشامیدنی اهواز و تبدیل آبادان و خرمشهر به منطقه آزاد تجاری از جمله دیگر وعده های رییس جمهوری به مردم خوزستان بود.

در پی این سفر خبرنگار حوزه تشکل های دانشجویی ایرنا به میان دانشجویان خوزستانی رفت تا نظر این قشر را در خصوص دیدگاه های رییس جمهوری جویا شود.

علی نوروزی زاده دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم و فنون خرمشهر سفر روحانی را مثبت ارزیابی می کند و می گوید: سخنان روحانی در سفر به خوزستان امید بخش بود که اگر وعده های وی اجرایی شود اطمینان مردم این استان به دولت یازدهم بیش از پیش خواهد شد.

وی مهمترین نیاز مردم خوزستان را کشاورزی می داند و بیان می کند: در زمان حاضر به دلیل کم آبی بسیاری از زمین های خوزستان بایر شده و زندگی مردم نیز تحت تاثیر قرار گرفته است از این رو احیای کشاورزی استان مهمترین نیاز مردم محسوب می شود.

علی جباری یکی از دانشجویان دانشگاه علوم و فنون خرمشهر می گوید که دولت باید به دنبال حذف محرومیت در خوزستان باشد.

وی خرمشهر را به رسم روزهای دفاع مقدس خونین شهر می خواند و ادامه می دهد: هنوز می توان رنگ جنگ را بر دیوارهای خونین شهر و دیگر شهرهای استان مشاهده کرد؛ به عقیده من دولت با احیای محیط شهری بزرگترین کمک را به مردم استان می کند.

احمد مداحی، رییس بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی نیز وعده های رییس جمهوری در جمع مردم خوزستان را امید بخش می داند و می گوید: دولت باید به وعده های خود به مردم پایند باشد تا نشان دهد به دنبال اهداف تبلیغات نیست.

وی حضور رییس جمهوری و وزیر علوم در دانشگاه های خوزستان را خواست جامعه دانشگاهی این استان می داند و ادامه می دهد: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این سفر به دانشگاه شهید بهشتی به عنوان بزرگترین دانشگاه استان نیامد، اما با این حال امیدواریم رییس جمهوری با حضور در جمع دانشجویان درخواست های این قشر را بشنود.

ایمان موسوی، دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز تامین آب آشامیدنی را مهمترین خواست مردم از دولت می داند و می گوید: آب سالم مسلما ترین حق مردم است، حال از دولت می خواهم پیش از انجام هر اقدامی در خوزستان مشکل آب را برطرف کند.

صادق بهاری، از اعضای موسس انجمن اسلامی دانشجویان پی رو خط امام زمینه سازی برای فعالیت تمامی تشکل های دانشجویی را یکی از نیاز های جامعه دانشگاهی خوزستان می داند می گوید: به عقیده من دولت باید به نقویت نهاد های مدنی خوزستان کمک کند.

مسلم کرمی از دیگر دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی اهواز اشتغال را مهمترین نیاز مردم استان برشمرد و گفت: جوانان خوزستان بیش از هر چیز با بیکاری و پیامدهای آن در جامعه روبه رو هستند از این رو از دولت می خواهم که با ایجاد مشاغل پایدار به پویایی بیشتر این استان کمک کند، تا خدایی ناکرده احساس نشود که مردم خوزستان فقط نگهبان نفت هستند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار