شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۷۱۸۴
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۵
رئیس شورای شهر اندیمشک:
مجتبی جودکی : رئیس شورای اسلامی شهر اندیمشک افق و آینده این شهر را روشن می داند و معتقد است که با برنامه ریزی و تدوین طرح های بلند مدت می توان شهر را آنگونه که شایسته است ساخت. عبدالرضا پاپی اعتقاد دارد که زمینه ساز این مهم تعامل سازنده شورا و شهرداری و از سوی دیگر مشارکت مردم در انجام کارها می باشد. او می گوید شورای اندیمشک اکنون در پی تدوین برنامه چهارساله برای این شهر می باشد که می تواند به تسهیل در انجام بسیاری از امور مغفول مانده بیانجامد. گفت و گوی اختصاصی خبرنگار فرهنگ جنوب را با این مسئول منتخب مردمی بخوانید.

سوال: چه مولفه هایی در شورای چهارم بیش از دیگر موضوعات در برنامه کاری اعضا قرار دارد؟ 

شورای چهارم مصمم به پیگیری مطالبات به حق مردم می باشد و سعی بر این است که بر اساس وظایف قانونی خود که نظارت بر امورات جاری شهرداری است نظارت کافی و وافی داشته باشد و در کوتاه ترین زمان حداکثر خدمات رسانی را به مردم شریف، بزرگوار و ولایت مدار اندیمشک داشته در این راستا تلاش در جهت ایجاد تعامل بین اعضای شورا و شهردار و پرسنل محترم شهرداری، ایجاد محیطی صمیمی بین کارکنان و شهردار و تعامل بین شورا و شهرداری با ادارات و ارگان ها و سازمان های دولتی در جهت خدمت رسانی بیشتر به همشهریان در سرلوحه کار خود قرار داده است.

سوال: شورای شهر اندیمشک دارای چند کمیسیون است و کارکرد این کمیسیون ها به چه شکل می باشد؟

شورا دارای چهار کمیسیون اعم از عمران، فرهنگی و بهداشت، حقوقی و کمیسیون مالی و بودجه می باشد که بسته به نوع طرح ها و لوایحی که از طرف شهرداری به شورا ارائه میشود، بررسی انجام شده و پس از آن موارد در صحن شورا مطرح می شوند. البته گاهی طرح هایی نیز از سوی اعضای شورا مطرح و به شکل لایحه مورد بررسی قرار می گیرد.

سوال: نظارت بر عملکرد شهرداری ها از مهمترین وظایف شورا ها به حساب می آید. شکل این نظارت ها چگونه است و چه بخش هایی را شامل می شود؟

به موجب بندهای مختلف ماده هفتاد و یک قانون تشکیلات و وظایف و انتخابات شورای اسلامی کشور شورا بر تمام عملکردهای شهرداری نظارت دارد. همچنین وظایفی نظیر انتخاب شهردار و برنامه ریزی در خصوص مشارکت مردم در انجام خدمات اجتماعی و ... . و نظارت بر حسن اداره و حفظ سرمایه و دارایی های نقدی، جنسی و اموال منقول و غیر منقول شهرداری، همچنین نظارت بر حساب درآمد و هزینه های شهرداری از طریق تصویب آیین نامه ها و لوایح، همچنین بررسی و تصویب لایحه تجمیع عوارضی و لایحه تصویب بودجه پیشنهادی شهرداری، نظارت بر معاملات، حسابرسی مالی، نظارت بر کلیه دریافت ها و پرداخت های شهرداری بر اساس بودجه مصوب و رعایت مقررات مالی شهرداری.

سوال: مهمترین اقدامات شورای چهارم در ارتباط با شهرداری؟

گمان می کنم مهمترین اقدام شورای چهارم تاکنون همان انتخاب شهردار بوده که در آن اولا قانون رعایت شده دوم اینکه استقلال شورا حفظ و شد و در آخر فشار سیاسی که در گذشته احساس می شد بر شورا جهت انتخاب شهردار وارد می شد دفع گردید و شهردار منتخب تاکنون مورد حمایت و پشتیبانی اعضای شورا قرار گرفته است و سعی هم بر آن است که ضمن نظارت بر عملکرد شهرداری، از دخالت غیر قانونی در امور آن اداره خودداری گردد.

سوال: آیا شورای چهارم فعالیت خود را معطوف به شهرداری کرده؟ 

خیر. شورا متعلق به شهرداری نیست بلکه شورای همه شهر است و به موجب بند های دو و چهار ماده هفتاد و یک بررسی و شناخت کمبودها و نیازها و نارسایی های اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، بهداشتی و اقتصادی و رفاهی و تهیه طرح ها و پیشنهادات اصلاحی و راه حل های کاربردی و ارائه آن به سازمان ها و ادارات و نهادها جهت برنامه ریزی از وظایف شورا است که تاکنون چندین طرح در شورا تصویب و به سازمان های ذیربط ارائه گردیده است.

سوال: مهمترین چالش هایی که در شورا با آن مواجه هستید؟
مهمترین فاکتوری که باعث پیشرفت شهر و شهرداری است وجود تعامل و روحیه همکاری و صمیمیت بین اعضای شوراست که عده ای دنبال برهم زدن آن تعامل هستند که می شود گفت بیشترین چالش شورا هم ترس از همین موضوع می باشد.
سوال: مهمترین خواسته های مردم از شورای چهارم تا به حال؟

مردم متدین، ولایتمدار، شهید پرور و فهیم و بزرگوار شهرستان اندیمشک تا به حال همراه و پشتیبان ما بوده اند و هر خواسته ای که از شورا داشته باشند تلاش می کنیم که تا آنجا که امکانات شهرداری و شهر جوابگو باشد در جهت برآورده کردن خواسته های آنان گام برداریم. حق طبیعی شهروندان است که معابر مسطح، پارک مناسب، فضای سبز مطلوب، معابر روشن و شهری زیبا و پاکیزه داشته باشند و ما هم تلاشمان را می کنیم تا کاستی ها را به حداقل ممکن برسانیم. سوال: افق شهر از نگاه عبدالرضا پاپی؟با وجود تخصص های مختلف در شورا و وجود تعامل بین اعضا و هم نظر و مصمم بودن بر رفع نقایص شهرداری و با برنامه ریزی که می شود و اینکه بزودی برنامه ای چهار ساله تدوین خواهد شد که کارها بر اساس برنامه پیش برود، من افق روشنی را پیش روی شهر اندیمشک می بینم

-
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار