شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۸۴۲
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۹

شهروندان خرمشهری از متصاعد شدن بوی تعفن ناشی از پساب های شهرك صنعتی در بخشی از فضای این شهر اظهار گله مندی می كنند.

جمعی از آنان اظهارداشتند مدت زیادی است كه بوی های نامطبوع در سطح شهر به مشام می رسد كه دل آزاراست . یكی از شهروندان خرمشهری گفت: چند وقتی است كه انتشاربوی نامطبوع كه می گویند ناشی از پسماندهای كارخانه الكل‌سازی خرمشهر است باعث آزار و اذیت ما می شود.

'محمود مطوری' افزود: این بوی نامطبوع در روزهایی كه هواشرجی و مرطوب است شدت آن افزایش یافته و قابل تحمل نیست.

وی اضافه كرد: به همین منظور خانواده ها رغبتی برای تفریح و گشت و گذار در این شهر نشان نمی دهند و اكثرا خانه نشین شده اند.

' زهرا محمدی' یكی دیگرازشهروندان خرمشهری نیز گفت :شدت انتشار بوی تعفن در شب گذشته بقدری زیاد شد كه نمی شد به آسانی نفس كشید.

وی ادامه داد: كودكان ما به علت آلودگی فضا ی شهر از بازی كردن در بیرون منزل محروم شده اند.

'سعیده صوفی' دیگرشهروند خرمشهری نیز با انتقاد از انتشاربوی تعفن درسطح برخی از مناطق شهرتاكید كرد:هرواحد صنعتی كه برای تولید محصولی در این شهر آغاز به كار می كند باید تمام استانداردها و مسایل زیست محیطی را طبق قانون رعایت كند ولی متاسفانه عدم نظارت صحیح باعث به خطر افتادن سلامتی مردم می شود.

وی ادامه داد: مدت زیادی است كه شنیده می شود كه انتشاراین بوی تعفن ناشی از فعالیت كارخانه الكل سازی درشهرك صنعتی خرمشهراست ولی این معضل باقی مانده و مردم همچنان ناچارند تا این وضعیت را تحمل كنند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست خرمشهر انتشاربوی تعفن را ناشی از فاضلاب شهرك صنعتی خرمشهرعنوان كرد و افزود: پیشتر فكر می كردیم كه بوی نامطبوع مربوط به كارخانه الكل سازی است ولی هم اینك با پی گیری های انجام شده معلوم شد كه بوی نامطبوع از حوضچه های تخلیه فاضلاب شهرك صنعتی خرمشهر متصاعد می شود.

محمد حسین فقیه افزود: خروجی های پساب كارخانه الكل سازی را كنترل كردیم و مشخص شد كه انتشاربوی تعفن از فعالیت این كارخانه نیست .

وی حوضچه های تخلیه فاضلاب شهرك صنعتی را چهار حوضچه برشمرد و افزود:

دراین حوضچه ها به وسعت یك هكتار روزانه بین 60 هزار الی 90 هزار متر لیتر پساب كارخانه ها اعم از پساب انسانی و شیمیایی تخلیه می شود.

فقیه ، احداث تصفیه خانه فاضلاب مركزی ویژه شهرك صنعتی را تنها راهكار جلوگیری از آلودگی هوا عنوان كرد و افزود: با احداث این تصفیه خانه و انجام عملیات ته نشینی و هوادهی و یكسری كارهای فیزیكی علاوه بر كاهش آلودگی، آب حاصل از تصفیه فاضلاب برای آبیاری فضای سبز می توان استفاده نمود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار