روزنامه نورخوزستان در ستون ویژه های خود نوشت: در حالي كه يكي از مسئولان استانداري اخيراً گفته است قطار شهري اهواز تا آخر سال 93 راه مي افتد، كسب اطلاع كرديم كه مشكل فاينانس همچنان به قوت خود باقي است لذا خريد تجهيزاتي كه براي حركت قطار شهري نياز به نصب آنهاست امكان ندارد و عمليات به گونه اي پيش مي رود كه تاسيساتي مانند پله برقي، آسانسور و غيره وجود ندارد و ناچار بدون موجود بودن آن ها عمليات ساخت ايستگاه ها ادامه دارد و پس از ورود اين تجهيزات، زمان نصب ممكن است آسيب هايي به ساختمان وارد شود بنابراين خريد، وارد كردن و نصب ماشين آلات و تجهيزات مورد نياز پيمانكار ضرورت دارد. مبلغ فاينانس 60 ميليارد دلار است كه 30 ميليارد را بايد شهرداري و 30 ميليارد را دولت بپردازد.
مدتها وقت تلف شد به دليل اينكه بانك عامل حاضر نمي شد املاك و اموال شهرداري اهواز را به عنوان وثيقه قبول كند تا اينكه بانك به اين كار راضي شد، بعد قرار شد شهرداري اين كار را بكند كه شهردار بهتر ديد بجاي هر كاري از محل فروش زمين هاي شهرداري اين پول تامين شود، لذا زمين هاي مورد نظر به مزايده گذاشته شد اما متاسفانه تا حالا خريدار پيدا نشده و در نتيجه باز هم كار به تعويق افتاده است، لابد مردم فكر مي كنند زمين هاي كيانشهر به اين زودي از خدمات برخوردار نمي شوند چون هنوز آب و برق هم به آنجا نرفته و بعد از خريد بايد دنبال اين كارها باشند، در حالي كه آينده خوبي دارند و خريداران متضرر نخواهند شد.
شنيدني ها حاكي از آن است كه دكتر مقتدايي استاندار پيگير موضوع است و شهردار به او قول داده كه تا 30 خرداد موضوع حل خواهد شد و اگر اين تعهد تحقق پيدا كند پروژه قطار شهري اهواز، از بن بست خارج مي شود.
واقعاً خدا رحم كرده كه پروژه قطار شهري اهواز مورد علاقه رئيس جمهوري است و سفر دولت به استان موجب شد كه آقايان پيگير آن باشند، استاندار هم براي خروج آن از بن بست اصرار دارد، مدير عامل تلاشگري هم مثل هلاكويي دارد، معاون عمراني استان هم دنبال كارهاست. بانك هم نرمش نشان داده، شهردار اهواز هم پيگير و مصمم به رفع مشكلات اجرايي آن است، حالا اگر تمام اين ابر و باد و مه و خورشيد و فلك در كار نبودند كه قطار شهري اهواز راه بيفتد، لابد سرانجام كار به قيامت مي كشيد.
البته كار آنقدر طولاني شده كه حالا زمان تمام مجوزها به سر آمده و بايد اين كار از نو انجام شود و نامه ها به بانك مركزي برود كه به دليل شرايط موجود، مشكلي نيست اما به هر حال بايد تمام عوامل مؤثر در خروج پروژه از بن بست، مصمم به حل مشكل باشند.
در مورد زمان راه اندازي قطار شهري هم فقط يك تاريخ مي تواند دقيق باشد و آن اينكه چيني ها گفته اند هر وقت كه مشكل فاينانس حل و ال سي باز شود، 8 ماه بعد قطار راه مي افتد آن هم با گرفتن واگن هاي امانتي از شيراز و تبريز چون اگر براي واگن ها هم در نوبت برويم، به اين زودي دريافت نمي كنيم.
حرف آخر اينكه بهتر است مسئولان استانداري روي قضيه وقت بيشتري بگذارند و جلسات هيات مديره را به موقع و با فواصل كمتر تشكيل دهند، شهردار هم به وعده اش درباره تاريخ 30 خرداد عمل كند.