شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۸۶۴۵
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۵
سیدشریف حسینی:
حسینی تاکید کرد: ما در کشور ولی امر داریم که از همه قوا بهتر شرایط را رصد می کنند و هرجا که دولت به خطوط قرمز نزدیک شود تذکر می دهند و با کسی روددربایستی ندارند. این که ما دلواپس تر از ایشان باشیم یک مقدار حرکت کردن جلوتر از ایشان است و درست نیست. همه ما حق داریم دلواپس باشیم اما در صورتی که به تیم مذاکره کننده ما کمک کند.
عضو مجمع نمایندگان خوزستان نقش جهاد دانشگاهی در تربیت نیروهای متخصص جوان موردنیاز در بخش های مختلف جامعه را مهم و قابل تقدیر دانست و اظهار کرد: زمانی زحمات ما خودش را نشان می دهد و خوزستان در جایگاهی که به آن افتخار کنیم قرار می گیرد، که دستگاه ها جزیره ای عمل نکنند؛ هدف ما باید این باشد که این نگاه جزیره ای را از بین ببریم و نگاهمان به گونه ای باشد که منفعت مجموعه را به منفعت کشور ترجیح ندهیم.
 
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه خوزستان - سید شریف حسینی ضمن بازدید از این خبرگزاری، در نشست با اعضای تحریریه ایسنا که با حضور مسئولان جهاددانشگاهی خوزستان همراه بود، اظهارکرد: اسم با مسمایی برای جهاد دانشگاهی انتخاب شده است؛ امروز این جوانان هستند که نشان داده اند با کمترین امکانات بهترین خروجی ها را دارند. جهاددانشگاهی حلقه های مختلف خبری، فنی مهندسی، آموزشی و غیره ایجاد کرده است و در ایسنا می بینیم که علاوه بر تولید خبر، خبرنگار هم تولید کرده است که نشان دهنده استفاده از ظرفیت های جوانان و تزریق آنان به جامعه خبری کشور است.
 
نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: مجمع نمایندگان استان در مجلس نهم مجموعه ای همگن و در کنار هم است و کارهای خوبی در طی دو سال گذشته انجام داده اند که مهمترین آن بحث اعتراض یک پارچه و استعفای نمایندگان استان به حقی بود که از استان ضایع شده بود؛ این گونه اعلام موجودیت کردیم که نباید سایر استان ها حقی از استان ما ضایع کنند.
 
حسینی بیان کرد: نزدیک به 56.7 درصد مالیات برای استان در سال 93 منظور شده بود که بیشتر از 28 درصد میانگین کشوری است و اگر این اتفاق می افتاد در آینده نزدیک هیچ پیمانکار خوزستانی وجود نمی داشت و اشتغال در بخش خصوصی از بین می رفت؛ اما با توجه به جلساتی که در مجمع نمایندگان داشتیم توانستیم این میانگین را به 22 درصد برسانیم تا نفس راحتی در این زمینه بکشیم و پولی که در استان باقی می ماند باعث رونق اقتصادی آن شود.
 
وی در خصوص کاهش اعتبارات استان نسبت به سال 92 گفت: خوزستان در یک مقطع زمانی به دلیل جنگ و نیز در زمان بازسازی دچار عقب ماندگی اجباری شد. چنانچه بخواهیم بودجه را به عدالت بین استان ها تقسیم کنیم باید ابتدا استان عقب مانده را به سایر استان ها برسانیم و بعد به عدالت تقسیم بودجه انجام دهیم. کاهش اعتبار خوزستان و افزایش اعتبار دیگر استان ها مثل گیلان ظلم مضاعف به خوزستان است و این مساله باعث شد که نخستین سفر ریاست جمهوری به خوزستان انجام شود تا مشکلات استان را از نزدیک ببیند.
 
حسینی در خصوص انتقال آب کارون اظهار کرد: ما حاضریم که اگر آب مازادی وجود دارد به کل کشور داده شود ولی مستنداتی داریم که 21 میلیارد مترمکعب آماری که در وزارت موجود است، اشتباه است. چون سیلاب هایی داشتیم که باید از این رقم خارج شوند که با انجام این کار میزان آب کارون به 13.4 میلیون مترمکعب می رسد.
 
نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که آب مازادی برای انتقال از خوزستان وجود ندارد و اطلاعات موجود در وزارت خانه اشتباه است، افزود: شرایط انتقال آب به این صورت است که اولا اتفاقی در منطقه مبدا به وجود نیاید و باعث بحران نشود و دوما نیاز مقصد مهم است. ما معتقدیم که مقصد به آب نیاز ندارد چون در این منطقه کشت برنج انجام می شود یعنی میزان آورده آب بالا است؛ پس نشان دهنده این است که مدیریت منابع صحیحی ندارند و بهتر است نوع کشت شان را عوض کنند.
 
وی گفت: اسنادی از اتاق فکر اصفهان، مبنی بر برنامه ریزی برای انتقال 4 میلیارد مترمکعب آب، وجود دارد؛ این نشان می دهد که بدنه موجود در وزارت خانه بدنه ای خاص است. ما اعلام کرده ایم که در هر سطحی از وزارت حاضر به مذاکره هستیم ولی طرفین مذاکره را به هم زدند که نشان دهنده این است که حرفی منطقی در این زمینه ندارند. بنابراین تا زمانی که ما حضور داشته باشیم اجازه انتقال آب برای کشاورزی و صنعت را با توجه به نیازی که در خوزستان وجود دارد، نمی دهیم.
 
حسینی ادامه داد: 550 هزار هکتار از زمین های استان باید احیا شوند؛ این در حالی است که آبی برای این کار وجود ندارد. 70 هزار هکتار از زمین های استان نیاز به آب دارند که به دلیل کمبود آب کارون، قادر به تامین آب آن نیستیم. اگر آب زیادی در اختیار داریم پس چرا به این 70 هزار هکتار اختصاص داده نمی شود و اگر آب کم است، چرا می خواهند آن را انتقال دهند؟
 
عضو مجمع نمایندگان خوزستان در خصوص منطقه آزاد اروند گفت: رشد منطقه آزاد اروند به نسبت دوره های قبل شدت گرفته و برای اولین بار در بخش مدیریت آن از افراد خوزستانی استفاده شده است. پیش از این تصمیم گیران این منطقه خوزستانی نبودند و منطقه آزاد اروند به قلکی برای مناطقی که درآمد آنچنانی نداشتند تبدیل شده بود. امیدوارم بحث منطقه آزاد آبادان، خرمشهر و استفاده سایر مناطق استان از آن بتواند موجب رونق اقتصادی و رفع بیکاری و ارتقای سطح رفاه مردم خوزستان شود.
 
وی در مورد افزایش قیمت برق عنوان کرد: در استان های سردسیر قیمت گاز باید به گونه ای باشد که به معیشت افراد ضربه نزند؛ در خوزستان نیز در مورد برق همین مساله وجود دارد. افزون بر این که به دلیل مشکل آب در استان و نیاز به استفاده از پمپ های آب، هزینه برق مضاعف می شود. بحث گرما موجب می شود 24 ساعته از خنک کننده ها استفاده شود و چیزی که در حال اتفاق افتادن است بیشتر شبیه یک بازی است تا تخفیف چون هیچکس ولو با استفاده از یک کولر نمی تواند از این تخفیف استفاده کند. باید این سقف بالا برود که در این زمینه صحبت هایی شده است. نگاه ما و وزارت باید به هم نزدیک شود. بالا رفتن هزینه برق نباید موجب کاهش رفاه مردم شود و ما به عنوان نمایندگان مردم باید جلوی این افزایش هزینه ها را بگیریم.
 
حسینی به وضعیت بیمارستان های استان اشاره کرد و افزود: بهداشت یکی از مهمترین مسایل است و متاسفانه وضعیت بیمارستان های ما از بدترین بیمارستان های کشور هم بدتر است که ناشی از دو عامل امکانات و نیز بی رحمی هایی است که خودمان در حق یکدیگر می کنیم. ما باید یاد بگیریم وقتی در جایی مشغول به کار می شویم مسوول نیستیم، بلکه خدمتگزاریم و این مساله باید اصلاح و فرهنگ سازی شود و مسوولان باید نظارت ویژه ای بر پرسنل داشته باشند. چون در اداراتی که با جان مردم سروکار دارند، مثل بیمارستان ها، خسارات قابل جبران نیست. متاسفانه بیمارستان ها ما امکانات ضعیفی دارند و حتی امکاناتی که قبلا داشتیم از امکانات فعلی ما بهتر است.
 
نماینده مردم اهواز در مجلس افزود: معاونان ریاست جمهوری در طی سفری که به خوزستان داشتند به این نتیجه رسیدند که باید به خوزستان بیشتر برسند. هدف گذاری مجمع نمایندگان خوزستان بهبود وضعیت استان برای بهتر زندگی کردن و جلوگیری از خروج مردم و مغزهای استان و ایجاد حلقه های اجتماعی که هم اکنون در حال از هم گسستن است، می باشد و امیدواریم در طی دو سال آینده بتوانیم در این زمینه کارهایی انجام دهیم.
 
نماینده مردم اهواز در مجلس در ادامه در مورد فضای کلی سیاسی کشور و برخی حواشی موجود در آن، گفت: دولت، انتخاب مردم با نگرش های سیاسی مختلف است و همه باید در طی این چهار یا هشت سالی که دولت بر سر کار است، برای رفع مشکلات کشور تلاش کنند. برخی حواشی وجود دارد و این طبیعی است؛ این که جمعی "دلواپس" باشند، خوب است اما در صورتی که به مذاکرات کمک کند اما اگر برای مذاکره کنندگان مشکل ساز باشد خوب نیست.
 
حسینی تاکید کرد: آرامش موجود در جامعه باید ادامه پیدا کند و در کنار آن استقلال و عزت نظام خدشه دار نشود. ما در کشور ولی امر داریم که از همه قوا بهتر شرایط را رصد می کنند و هرجا که دولت به خطوط قرمز نزدیک شود تذکر می دهند و با کسی روددربایستی ندارند. این که ما دلواپس تر از ایشان باشیم یک مقدار حرکت کردن جلوتر از ایشان است و درست نیست. همه ما حق داریم دلواپس باشیم اما در صورتی که به تیم مذاکره کننده ما کمک کند.
 
وی عنوان کرد: ما نمایندگان، قوه قضاییه، مجریه و حاکمیت همه یک هدف داریم اما بین این که چه مسیری را انتخاب کنیم اختلاف سلیقه وجود دارد و نه اختلاف عقیده؛ این مسایل همه جا وجود دارد، اما حاشیه نباید باعث شود از متن اصلی جدا شویم.
 
نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هیچ کس با نزدیک کردن افکار خدمتی برای رفع مشکلات مردم و کشور مخالفت نیست. اما از بین بردن اعتماد و آرامش در جامعه درست نیست. در حال حاضر شرایط حاد و خاصی داریم و تبلیغات رسانه های معاند و ظرفیت و ذهنیتی که ایجاد کرده اند باید حرکت ما را در کنار هم شکل دهد؛ اما اگر ما با هم مشکل داشته باشیم با کسانی که می خواهند ما از هم بپاشیم همراهی کرده ایم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار