شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۸۷۵۲
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۹
احمدباورساد:
شهروندان را برای یک متر اضافه بنا که به ناخواسته صورت می گیرد، مدتها از این اتاق به آن اتاق می کشانند.
احمد باورساد، دیگر عضو شورای شهر اهواز بیان کرد: در سال های اخیر اقدامات برخی از شرکتهای دولتی از جمله شرکت توسعه نیشکر و کارخانه تخمیر مایع و الکل سازی رازی تاثیر بسیار نامطلوبی بر آب و هوای شهر اهواز داشته و منجر به بروز مسایل زیست محیطی نظیر آلودگی هوا، آلودگی آب، انتشار بوهای نامطبوع، گرد و غبار و خاکستر شده که موجب ایجاد نارضایتی و سلب آسایش شهروندان اهوازی شده است.
 
وی با اشاره به مشکلاتی که آتش زدن مزارع نیشکر حومه شهر پس از برداشت محصول برای اهواز ایجاد می کند، افزود: لازم به ذکر است که آتش سوزی مزارع نیشکر در شب اتفاق می افتد که تاریکی شب مانع رویت دودهای ناشی از آتش سوزی می شود. همچنین بوی نامطبوع ناشی از کارخانه الکل سازی رازی به خصوص در ایام تابستان در شهر اهواز آزاردهنده است. در این فصول شاهد بوهای نامطبوع در سطح شهر هستیم که منشا آن فرآیندهای کارخانه تخمیر مایع و الکل سازی رازی واقع در جاده اهواز ـ آبادان است. این بوی نامطبوع موجب تهدید سلامت مردم است و روی روح و روان شهروندان تاثیر منفی می گذارد.
 
این عضو شورای شهر اهواز خاطر نشان کرد: موضوع دیگر وضعیت پرداخت حقوق و دستمزد نیروهای خدمات شهری مانند نیروهای اجراییات، رفت و روب و فضای سبز است. طبق آخرین آمار، نیروهای اجراییات از اسفند ماه تاکنون حقوق نگرفته اند و نیروهای خدمات شهری نیز از بهمن ماه حقئقی دریافت نکرده اند و تنها منطقه 2 و 4 حقوق اسفند را گرفته اند. بیشتر نیروهای فضای سبز نیز از بهمن ماه تاکنون حقوق نگرفته اند و تنها منطق 2 و 7 و 8 هستند که دستمزد اسفند ماه را گرفته اند و منطقه یک هم تنها حقوق فروردین ماه را دریافت کرده اند؛ این یعنی کارگران شهرداری بیشتر مناطق از بهمن ماه تاکنون حقوق نگرفته اند.
 
او ادامه داد: یک لحظه خودمان را در نظر بگیریم که اگر چند روز از موعد حقوقمان بگذرد چگونه زمین و زمان را به هم می ریزیم اما این نیروهای زحمتکش با این سطح حقوق پایین باید با این همه مشکلات اقتصادی زندگی خود را بگذرانند. از آقای موسوی شهردار اهواز تقاضای رسیدگی به این موضوع را داریم.
 
باورساد عنوان کرد: یکی دیگر از مشکلات ما در اهواز مشکل فاضلاب شهری است که این شبکه ها شاید بیش از 30 سال در بعضی از مناطق قدمت دارند. بسیاری از کوچه ها و خیابانهای ما کشش افزایش مجتمع های چند طبقه را ندارند اما با کمال تعجب شهرداری در کوچه 10 متری اجازه ساخت مجتمع شش طبقه را می دهد. این گونه تصمیمات با کدام منطق شهرسازی قابل توجیه است؟
 
وی خاطرنشان کرد: از طرفی تعداد زیادی پروانه ساخت مجتمع های تجاری در شهر صادر شده که همگی فاقد پارکینگ هستند آن هم در کلانشهری که با مشکلات ترافیکی فراوانی دست به گریبان است. آیا این قانونی است؟
 
این عضو شورای شهر تصریح کرد: از سوی دیگر، می بینیم که شهروندان را برای یک متر اضافه بنا که به ناخواسته صورت می گیرد، مدتها از این اتاق به آن اتاق می کشانند و چندین برابر هم جریمه می شوند.
 
وی در پایان گفت: مسلما مطالبی که ما از پشت این تریبون می گوییم به مذاق بعضی ها خوش نمی آید. من از خبرگزاری هایی که در پایین خبرهای خود اجازه کامنت گذاری می دهند می خواهم یا کامنت ها را حذف کنند یا کامنت نگذارند.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۵
comment
comment
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
comment
2
1
comment سلام، بیشتر این بوها مربوط به کارخانجات آجر پذی که اول خروجی جاده اهواز آبادان می باشند، می باشد که دود به صورت خام و بسیار وحشت ناک می سوزد با غلظت بسیار بالا که خواهشا این موضوع هم فراموش نشود.
پاسخ ها
comment
رهگذر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
comment
comment نه برادر من، همین الکل سازی رازی هست. ما از قبل پیگیری کرده بودیم اما تا به حال مسئولین تکذیب می کردن...
comment
اهوازی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
comment
0
2
comment این مسائل و مشکلات مربوط به محیط زیست است اما به ظاهر , دراستان نماینده ای ندارد و اگر هست پاسخگو نیست
پیگیری که فقط ارسال نامه نیست .
همت عالی میخواهد
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
comment
0
1
comment مردم که به شما دسترسی ندارند
این کامنت ها نباشند پس کاجا نظر بندند
comment
رهگذر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
comment
0
2
comment باز هم به معرفت شما
سایر مسئولین استان که در مورد مشکلات سکوت کرده اند یا تکذیب می کنند.
لطفا به پیگیری ها ادامه دهید... تشکر
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار