شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۸۹۲۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۳
معاون برنامه ريزي و توسعه شركت آب و فاضلاب كشور:
هدف اصلي از اجراي طرح بهشت آباد توسعه كشاورزي است و با اجراي طرح بهشت‌آباد آب صنعت و كشاورزي اصفهان، يزد و كرمان تا ۲۰ سال آينده تامين مي‌شود.
علي اصغر قانع معاون برنامه ريزي و توسعه شركت آب و فاضلاب كشور به همراه هيئتي در سفر يك روزه به استان كرمان از تصفيه خانه بردسير،سد مخزني و تصفيه خانه در حال ساخت بافت،تصفيه خانه هاي آب و فاضلاب شهر كرمان بازديد كرد.
قانع در پايان سفر خود در گفتگو با خبرنگار شركت آبفاي كرمان در رابطه با شرايط و وضعيت آب استان توضيحاتي ارائه داد.
وي گفت:شرايط حاكم بر آب استان به لحاظ محدوديتها و همچنين عدم وجود منابع آب سطحي به گونه اي است كه قطعاً در آينده با چالش آب شرب و صنعت مواجه خواهيم بود.
معاون برنامه ريزي و توسعه شركت آب و فاضلاب كشور افزود: براي اينكه حداقل تامين آب شرب در استان كرمان براي ميان مدت و دراز مدت تامين شود حتماً بايد سياستگذاران در سطح استاني و ملي و همه دست اندركاران دست به دست هم دهند و با يك عزم ملي در جهت تامين آب شرب و صنعت و حفظ آب موجود اقدام كنند.
قانع در رابطه با طرح هاي تامين آب استان گفت: تا كنون نتوانستيم براي آب استان در دراز مدت برنامه ريزي كنيم و همه اقداماتي كه تاكنون انجام شده اضطراري و ميان مدت بوده است و مقامات استان اعم از استاندار، نمايندگان و مسئولين بايد با همكاري هم ،كاري كنند كه مردم استان براي افق ۲۵ تا ۳۰ ساله دغدغه آب شرب نداشته باشند و همه بايد با همفكري اين مهم را به انجام برسانند.
معاون برنامه ريزي و توسعه شركت آب و فاضلاب كشور با اشاره با طرح هاي صفا رود و بهشت آباد گفت: بايد در طرح بلند مدت انتقال آب از صفا رود به كرمان بازنگري داشته باشيم و با مديريت در بخش استان به اين طرح سرعت داده شود همچنين از همه ظرفيتها استفاده شود و با طرح بهشت آباد و با تمهيداتي كه انديشيده مي شود و منابعي كه تخصيص داده مي شود تامين آب در دراز مدت در كل استان فراهم شود.
قانع با ضروري دانستن تكميل پروژه آب بافت گفت: تاكيد ما بر تكميل پروژه آب بافت طي ۲ تا ۳ ماه آينده است تا كمبود منابع آب براي مردم خوب بافت براي دراز مدت حل شود.
وي در پايان با اشاره به روند اجراي پروژه فاضلاب شهر كرمان گفت:بخشي از تاخير و طولاني شدن اجراي شبكه فاضلاب به واسط مطالبات اعتباري است ولي مقامات استان بايد براي اجراي آن به تامين منابع ديگري به جز منابع دولتي بينديشند تاكيد به تنوع بخشي به منابع قابل تامين مانند بخش خصوصي و دادن امتياز به آنها براي سرمايه گذاري در پروژه فاضلاب مي باشد.
لازم به ذكر است هدف اصلي از اجراي طرح بهشت آباد توسعه كشاورزي است و با اجراي طرح بهشت‌آباد آب صنعت و كشاورزي اصفهان، يزد و كرمان تا ۲۰ سال آينده تامين مي‌شود.
همچنين چيت‌چيان وزير نيرو در سفر اسفند ماه گذشته به كرمان در جمع خبرنگاران با بيان اينكه يكي از مهمترين طرح‌هاي آبي براي تامين آب استان كرمان، احداث سد صفارود است، اظهار داشت: شهر كرمان به شدت نيازمند اين آب است و به همين سبب بايد هرچه سريعتر كار احداث سد به پايان برسد و در سال آينده بايد اعتبارات بيشتري براي طرح احداث سد صفارود اختصاص يابد.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
داود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
comment
0
0
comment باید کاملا هوشیار باشیم.وزیر علنی در تلویزیون گفت:
انتقال اب با لوله نه تونل .
فرق لوله با تونل در حدود 1 به چهار است.
حواسمان باشد که انتقال اب با تونل بدترین کابوس ممکن است.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
comment
0
0
comment خوزستان بی صاحبه ببرید
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار