شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۸۹۷۵
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۰
از سوي گروه وكلاي انديشه و تدبير برگزار شد
شوشان – اميد فراز / نخستين همايش بررسي قانون آيين دادرسي كيفري جديد از سوي گروه وكلاي انديشه و تدبير و با حضور جمع كثيري از وكلا و حقوقدانان در اهواز برگزار شد.
به گزارش خبرنگار شوشان، دكتر بدر سوداني وكيل برتر كشور در سال 91 با اشاره به تغييرات جديد در قانون آيين دادرسي كيفري ابراز اميدواري كرد اين تغييرات منجر به رعايت هر چه بيشتر حقوق شهروندي شود.
وي با اشاره به وظيفه سنگين پذيرش مسئوليت دفاع از مردم از سوي وكلا گفت: پذيرش چنين مسئوليتي، علم و دانش خاص خود را مي طلبد و كسي مي تواند از عهده دفاع از مردم برآيد كه اطلاعات خود را بر اساس قوانين جديد به روز كند.
عضو گروه وكلاي انديشه و تدبير با اشاره به اينكه اين گروه در سال 80 تشكيل شده است گفت: هم اكنون اين گروه 250 عضو دارد.
سوداني از جمله فعاليت اي اين گروه در چند سال اخير را برگزاري كلاس هاي آموزشي، تاسيس و راه اندازي واحد مشاوره رايگان براي كشاورزان، مشاركت در توليد برنامه هاي آموزشي در صدا و سيما به دو زبان فارسي و عربي، تاسيس كانون هاي بسيج حقوقدانان، نشر مقالات در نشريات و برگزاري نشستهاي مستمر علمي و پژوهشي براي بالا بردن سطح علمي اعضا برشمرد.
دكتر حسين آقايي جنت مكان از حقوقدانان برجسته كشور هم در اين همايش با قابل تحسين خواندن قانون جديد آيين دادرسي كيفري گفت: اين قانون مي تواند ساختار حقوقي را دچار تحولات خوبي كند.
وي از جمله ويژگي هاي قانون جديد آيين دادرسي كيفري را توجه به كرامت ذاتي افراد، جايگزيني نظام دادرسي كرامت مدار بجاي امنيت مدار، متناسب بودن با دانش روز، بهره گيري از شاخه هاي مختلف علمي، استفاده از نظرات كارشناسان و استفاده از آخرين يافته هاي علم حقوق برشمرد و گفت: اين قانون يكي از بهترين قوانيني است كه در سالهاي اخير به تصويب رسيده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار