شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۹۰۴۲
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۸
روزهای پایانی خرداد ماه، برابر با سالگشت شهادت بزرگ مردانی فرهیخته از جمله مرحوم شهید دکتر مصطفی چمران است. او چریکی دانشمند و رزمنده عارفی بود که هم در بعد جهاد مسلحانه و هم از جنبه علمی و اخلاقی توانست در نخستین سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، خوب بدرخشد و پس از جانفشانی های بسیار در منطقه دهلاویه سوسنگرد به شهادت برسد.
او که به هوای دفاع از مرزهای میهن دوستی و دینداری، صندلی وکالت مجلس و میز وزارت را به کناری گذاشت و بی صبرانه راهی جبهه های جنگ و دفاع مقدس شد؛ هم در بعد برجستگی علمی و هم در ایثار و خدمتگزاری به مردم و مهم تر از همه، ترجیح منافع و مصالح ملی بر منافع شخصی، امروز الگو و چراغی روشن، فراروی استادان دانشگاه های سراسر کشور شده است.
در برهه هایی از هشت سال دفاع مقدس که دانشگاه جندی شاپور سابق، محل ستاد جنگ های نامنظم به فرماندهی آن شهید سرافراز بود؛ او به همراهی مقام معظم رهبری به عنوان نمایندگان امام در شورای عالی دفاع، بارها در محل این دانشگاه حاضر شدند و از همین رو، این افتخار نصیب دانشگاه ما شده که مزین به نام وی گردد.
روابط عمومی دانشگاه شهید چمران اهواز، ضمن بزرگداشت سالروز شهادت آن شهید دانش دوست، از کلیه همکاران دانشگاهی و به ویژه اعضای هیات علمی جوان می خواهد تا با مطالعه زندگانی و شرح فداکاری های آن شهید در خدمت به کشور و نظام اسلامی، پرتوی هدایتگری شمع وجود او را همچنان فروزان و گستران نگه دارند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار