شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۹۱۳۳
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۱
یکی از شهروندان باغملکی می گوید : مدت سه سال است که من و برخی همسایه ها دنبال بهبود این وضیعیت نامناسب خیابان 16 متری پشت حوزه هستم . 
هیچکدام از مسولین پاسخگوی مشکلات بیش از 200 خانوار این خیابان نیستند و این در حالی است که فاصله این خیابان تا فرمانداری شهرستان 100 متر و با شبکه بهداشت و درمان که ضامن سلامتی خانواده ها در نهایت جامعه است 200 می باشد .
بابادی : چندین بار اهالی این خیابان و کوچه های متصل به آن و همجوار فرمانداریر برای رفع این مشکلات که عامل بروز برخی بیماری های ویروسی و میکروبی است با توجه به جم شدن فضلاب ها و تکشیل باتلاق فاضلابی و افزایش حشرات و جانوران موزی و سمی از قبیل پشه مالاریا ،سوسک ، موش ، مار و عقرب و با توجه به گرم شدن هوا و بالا زدن بوی متعفن فاضلاب و ترس از بروز این مشکلات به معضلات به فرمانداری ، شهرداری و شبکه بهداشت و درمان شهرستان رجوع کردیم ولی تا کنون هیچ جوابی و هیچ اقدامی برای بهبود وضعیت موجود نشد .
جعفر حسینی : از سال 1373 که به عنوان اولین نفر در این خیابان شروع به زندگی کرده ام تا کنون به بیش از 5 فرماندار و 5 شهردار برا رفع مشکلات رجوع کرده ام و جزء برخی مشکلات کوچک که به کمک اهالی مرتع شده است هیچ اقدامی برا رفع مشکلات این به ظاهر خیابان صورت نگرفته است .
چندین بار شهرداران و اعضای شورای شهر را که برای آبادانی شهر رای اعتماد گرفتند را به این خیابان دعوت کردیم و وضعیت موجود و منامناسب این به ظاهر خیابان که به یک کوچه شبیه است و بیش از 200 خانوار زندگی میکنند را ببیند شاید فرجی صورت بگیرد ولی با وعده و وعید رفتند و هنوز ما اندر خم همین کوچه ایم .
جعفر حسینی گفت : مشکلات اساسی این خیابان 16 متری که با مجوز و پروانه ساخت از طرف شهرداری و تاییدیه اداراتی همچون آب ،برق و گاز وجود دارد که شامل :
1- آسفالت نبودن خیابان با توجه به همجواری فرمانداری 
2- وضعیت نامناسب جدول کشی و حریم خیابان و بوجود آمدن فاضلاب سطحی و عمقی 
3- وضعیت واقعا نامناسب برق و نوسانات شدید برق 
4- صدور پروانه های ساخت بیش از اندازه شهرداری و ندادن امکانات شهری از قبیل سطل زباله های خیابانی 
5- کمی فشار آب با توجه به انشعاب کوچک اداره آب به عنوان انشعاب اصلی 

نعمت الله بابادی گفت : شرایط نوسانات برق به شکلی است که به از گذشت چند روز از تابستان و بیش از یک ماه از گرمی هوا یک روز فقط توانستم کولر و سیستم خنک کننده استفاده کنم و برخی از وسایل برقی همسایه ها ازبروز نوسانات برق سوختند و از بین رفتند .
بابادی افزود : چندین بار بازرسان شبکه بهداشت و درمان که در فاصله 200 متری این خیابان در حال خدمت هستند را به این خیابان آوردیم تا وضعیت بد فاضلاب و باتلاق های نسبتا عمیق با عمق یک متر را ببیند آمدند عکس گرفتند ولی دیگر خبری نشد و الان همان باتلاق و جداول فاضلاب های سطحی تبدیل به نی زارهایی شدنند که آرامش را از این مردم گرفتند . شبها صدای قورباغه هاکه در این فضلاب ها جولان می دهند و روزها ترس از افتادن کودکی در این گند آب ها روزگار را براهالی این خیابان تنگ کرده و ما دست به دامن خبرنگار شدیم تا گره از این مشکلات باز کنن و این وضعیت را به گوش مسولین استانی برسانند . 
عبدالله ممبینی یکی دیگر از اهالی این خیابان گفت : ساخت ساز بی رویه در این خیابان و کوچه های همجوار و چسبیده به ابن خیابان و وجود فقط یک ترانس برق که از سال 1373 تا الان فقط همین یک ترانس نصب شده آن زمان دو خانوار بوده الان بیش از 200 خانوار باعث بروز نوسانات شدید برق شدهاست. 
ممبینی افزود : کابل های برق خانوارها این خیابان بروی خود نگه دار های تیل و پایه ای برقی وصل شده که هیچگونه برقی در آنها نیست و اداره برق از هر خانوار مبلغ 200 هزار تومان در سال 1390 گرفته که این دکل ها و پایه برق بلااستفاده را جم آوری کند ولی نشد و به بروز مشکلات این خیابان افزود و گره را محکم تر بست . 
وی گفت : مشکل آب هم همانند برق است وجود یک انشعاب ضعیف آب و استفاده زیاد از این انشعاب با توجه به حجم صدور پروانه ساخت از طرف شهرداری و ساخت و ساز بی رویه نیز وضعیت مطلوبی ندارد و گاها باید برای یک دوش گرفتن باید یک روز کامل ماند .
عباس آبانگاه دیگر اهالی این خیابان با اشاره به محرومیت باغملک در استان خوزستان نسبت به دیگر شهرهای استان خوزستان گفت : از شورا و شهردار ، فرماندار و هر مسولی که بتواند مشکلات این خیابان و سایر نقاط این شهرستان را مرتع نماید خواهشمندم که این سعی را و این اهتمام را انجام دهند ..
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار