شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۹۲۴۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۲
برای دولت بزرگ ایران دیگر هیچ نوع معذوریتی باقی نمانده است که در خصوص این اتحاد ضروری پیشقدم نشود و این فرصت طلایی همگرایانه را با همسایگان و هم کیشان خود از دست بدهد. داعش کم کم جایش را به یک کومله ی سکولار و یا لائیک خواهد داد و دردسرهای جدی تروریستی تقابل گرایانه ای خلق می نماید به مانند آن بحرانی که در بالکان شاهد آن بودیم.
عبدالرحمن نیک سرشت : نوع حرکت داعش بسیار خزنده و فریبنده است هم برای جهان عرب و هم برای امت اسلامی وهم برای سه دولت ایران ،ترکیه و عراق، ما باید به دقت دوباره طرح نافرجام مادلین آلبرایت را به یاد بیاوریم که در خصوص نقشه ی خاورمیانه بزرگ از طریق تجزیه ی کشورهای بزرگی چون ایران ، ترکیه ، عراق ، سوریه و احتمالا یمن و سایر مناطقی که به زعم نظام جدید امپریالیستی  در در خاورمیانه احتیاج به یک جراحی جغرافیایی متناسب با گذار جدید بین المللی دارد!

اکنون که دولت سوریه توانسته از زیر فشار جنگ تحمیلی داخلی خارج شود و از سوی دیگر ، گروه های به اصطلاح جهادی خلق الساعه در کشتارگاه سوریه دیگر امنیتی ندارند . و از طرفی دیگر شاهد پیروزی سیاسی انتخاباتی در عراق بودیم.حالا با این ماموریت جدید داعش می تواند با یک تیر چند هدف را بزنند .

با این توصیف به نظر می رسد با عزل زیباری از وزرات خارجه عراق، این حقیقت آشکار شده باشد نه تنها بر ملت ها و دولت های خاورمیانه ای، بلکه بر امت اسلامی شیعه وسنی ، که داعش و سرکرده ی آن در مرزهای شمال غربی عراق به دنبال چه می گردند .و گمشده ی آنان چیست!؟
پس اتحاد ترکیه و عراق و ایران در زدودن این غده ی جدید سرطانی امری حیاتی است ونیز بر امت عربی و اسلامی تحمل یک اسرائیل دیگر نیز خطای نابخشودنی است.

برای دولت بزرگ ایران دیگر هیچ نوع معذوریتی باقی نمانده است که در خصوص این اتحاد ضروری پیشقدم نشود و این فرصت طلایی همگرایانه را با همسایگان و هم کیشان خود از دست بدهد. 

داعش کم کم جایش را به یک کومله ی سکولار و یا لائیک خواهد داد و دردسرهای  جدی تروریستی تقابل گرایانه ای خلق می نماید به مانند آن بحرانی که در بالکان شاهد آن بودیم.

پدیده ی شوم شبح دولت ها در رژیم های ذینفع خاور میانه ای و عدم عقلانیت جدی در امر دیپلماتیک این فضای حیاتی را برای داعش فراهم کرده است. شبح دولت در ترکیه بر علیه منافع ملی خود قد علم کرده و تدارکات نفتی داعش را فراهم می سازد .بر دولت ایران نیز تلاش دیپلماتیک مضاعف برای مقابله با این پدیده نیل براتحاد حول و محور بالکانیزه زادیی از پیگیری ماراتنی دیپلماتیک مساله ی هسته ای واجب تراست. 

"والسلام"
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۴
comment
comment
ایمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
comment
0
1
comment استاد دستت درد نکنه. بعد از ماه ها انزوا و سکوت باز خوش درخشیدی استاد
comment
کریمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
comment
0
0
comment درود بر استاد نیک سرشت
خوب دیدی ، تجزیه طلبی دولت های بزرگ در کار است.خلیفه جعلی کنار میرود .کومله های پا کوتاه را سر کار می آورند . اما ایران تعیین کننده است.طرح آمریکا این است که فضاهای حیاتی ایران را در خاورمیانه ازبین ببرد.و اسراییل دومی را ایجاد کنند
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
comment
0
0
comment استاد ؟؟؟؟؟؟؟ !!!!!!!!!!
comment
مجیدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
comment
0
0
comment احسنت.ننگ بر خلیفه ی دروعین
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار