اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۹۳۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۵
رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز تشریح کرد:
دکتر ایدنی گفت: طرح تحول نظام سلامت دستاوردها و نتایج دیگری از جمله افزایش کیفیت خدمات و گسترش برخورداری مردم از خدمات درمان را به دنبال داشته است.
 جلسه ستاد مرکزی اجرای طرح تحول نظام سلامت با حضور رئیس و معاونین دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، دکتر منفرد نیاکی مدیر کل بیمه خدمات سلامت ایرانیان، دکتر پناهی زاده مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی استان خوزستان و دیگر اعضای این ستاد در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار شد.
 
دکتر اسماعیل ایدنی گفت: حدود 2 ماه از زمان آغاز طرح تحول نظام سلامت میگذرد  که طی این مدت شاهد دستاوردها و نتایج بسیار خوب این طرح می باشیم.
 
وی افزود: هدف از اجرای این طرح گسترش عدالت در سلامت بخصوص در کاهش میزان پرداخت های درمان  از جیب مردم  بوده است، در عین حال دستاوردها و نتایج دیگری از جمله افزایش کیفیت خدمات و گسترش برخورداری مردم از خدمات درمان را به دنبال داشته است.
 
رئیس ستاد اجرایی طرح تحول نظام سلامت در استان خوزستان با بیان این مطلب که کاهش هزینه ها به دلیل اجرای طرح برای برخی از مردم غیر قابل باور بوده است ادامه داد: تاپیش از این قیمت ملزومات پزشکی دچار لجام گسیختگی و عدم نظارت بوده است که از مهمترین دستاوردهای این طرح مدیریت تهیه و توزیع این ملزومات بوده است که در نهایت باعث کاهش چشمگیر پرداختی از سوی  مردم شده است، به عنوان نمونه قیمت لنز طبی تا پیش از اجرای طرح 480 هزار تومان بوده است ولی در حال حاضر به کمتر از 200 هزار تومان رسیده است که با احتساب 10درصد پرداختی از سوی بیمار به 20 هزار تومان خواهد رسید.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تاکید کرد: یکی از جنبه هایی که به پایداری این طرح کمک خواهد کرد پایبندی سازمان های بیمه گر به تعهدات  خود از یک سو و عدم مواجه با کسورات این سازمان ها از سوی دیگر می باشد، در عین حال از این سازمان ها انتظار است که سقف تعهدات خود را گسترش دهند که این امر در نهایت به نفع مردم خواهد بود.
 
ایدنی در بخش دیگری از سخنان خود به دیگر موارد طرح تحول نظام سلامت اشاره کرد و گفت: ترویج زایمان طبیعی، افزایش میزان ماندگاری پزشکان و مقیمی آنها، افزایش کیفیت هتلینگ بیمارستان ها و ارتقای کیفیت ویزیت از دیگر مواردی هستند که بخش از آنها در بیمارستان ها آغاز و بقیه در حال پیگیری می باشند.
 
ایشان با تاکید بر لزوم بهبود کیفیت هتلینگ بیمارستان ها افزود: کیفیت خدمات تخصصی و فوق تخصصی که در بیمارستان های دولتی به مردم ارائه می شود با بیمارستان های خصوصی قابل مقایسه نیست ولی در بحث هتلینگ مراکز دولتی از وضعیت رضایت بخشی برخوردار نیستند.
 
وی ادامه داد: ارتقای کیفیت هتلینگ مراکز دولتی که شامل رنگ آمیزی، بهبود سیستم های سرمایشی و گرمایشی، تعویض و یا تعمیر تخت ها، ویلچرها و دیگر وسایل می باشد آغاز شده است ،در عین حال  براساس نیازهای سنجی های صورت گرفته تجهیزات مورد نیاز بیمارستان ها خریداری خواهند شد.
 
رئیس دانشگاه در پایان سخنان خود با بیان این مطلب که فاصله بین ویزیت بخش خصوصی و بخش دولتی کاهش قابل توجهی داشته است گفت: در جهت ترویج زایمان طبیعی  بیمارستان های خصوصی موظف به کاهش میزان زایمان های سزارین شده اند.
 
در ادامه جلسه دکتر پناهی زاده مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی استان خوزستان با اشاره به این مطلب که 90 درصد اجرای طرح تحول نظام سلامت بر دوش دانشگاه و 10 درصد آن  بر عهده سازمان های بیمه گر است، گفت: پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت و تاکنون میزان رضایتمندی مردم  بسیار خوب  بوده و افزایش آرامش در بین مردم قابل مشاهده است.
 
وی افزود: بسیاری از اعمال جراحی سنگین و البته حیاتی به خاطر مسائل و مشکلات مالی انجام نمی گرفت ولی در حال حاضر شاهد انجام پذیری بسیاری از این اعمال هستیم.
 
پناهی زاده در پایان سخنان خود با تاکید بر این مطلب که اجرای این طرح فرصت بسیار مناسبی برای خدمت به مردم است گفت: کلیه مطالبات دانشگاه، بیمارستان ها و مراکز دولتی تا پایان سال 1392 پرداخت شده است.
 
دکتر منفرد کیایی مدیر کل بیمه خدمات سلامت ایرانیان استان خوزستان گفت: در خصوص بررسی اسناد اولیه در کلیه بیمارستان های مادر کارشناسان این سازمان جهت رسیدگی اولیه و بررسی این اسناد مستقر شده اند.
 
وی با تاکید بر افزایش میزان تعهدات سازمان های بیمه گر افزود: این سازمان تمام تجهیزات و وسایل مصرفی در بیمارستان های دانشگاهی و همچنین داروهایی را که سازمان غذا و دارو اعلام کرده است تحت پوشش کامل خود قرار می دهد.
 
کیایی منفرد خاطرنشان ساخت: به جهت راحتی بیماران، کارشناسان این سازمان برای تایید داروهای آنها در تعدادی از بیمارستان ها مستقر شده اند که در آینده نزدیک در تمامی بیمارستان ها انجام خواهد گرفت.
 
در پایان این جلسه موارد فوق مورد بحث و بررسی اعضا قرار گرفت:
 
ارائه پیشنهاد به وزارت بهداشت در زمینه اجرای برنامه پزشک متخصص مقیم در بیمارستان های زیر 64 تخت خواب، درخواست مرکز آموزشی درمانی ابوذر در زمینه استفاده از متخصصین غیر عضو هیئت علمی جهت اجرای برنامه "پزشک متخصص مقیم"، درخواست بیمارستان سینا در زمینه موافقت با مقیم شدن متخصصین رشته های عفونی و اعصاب  و روان در این بیمارستان و درخواست بیمارستان های مشمول طرح تحول نظام سلامت از سازمان های بیمه گر در زمینه "تعیین شمول پوشش بیمه ای ملزومات پزشکی  نرخ گذاری شده توسط وزارت بهداشت".
 
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
حسین زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
comment
0
0
comment با سلام . از ریاست محترم دانشگاه تقاضا می شود از نظارت و ارزشیابی روسای منصوب شده همچون رییس جدید دانشکده ...دریغ نورزند چون ایشان در چند ماهی که از انتصابشان می گذرد عملکرد اصلا قابل قبولی نداشته اند و تقریبا هیچکس از ایشان از نظر مدیریتی و تلاش در جهت پیشرفت کیفی امور رضایت ندارد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار