اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۹۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۱
* گزارش های دریافتی از شوشتر حاکی است بنا به سنتی همه ساله در شوشتر در ماه مبارک رمضان مسابقه کبدی «نام محلی اش تی تی» پس از افطار صورت می گیرد. در روزهای آخر ماه مبارک رمضان اما یک حادثه عجیب این بازی سنتی در شوشتر را تحت الشعاع قرار می دهد. روی پل مشرف به پارک داریون از یک موتور دو نفر پیاده می شوند و با تفنگ شکاری به سمت جمعیت شلیک می کنند که تعداد زیادی از افراد حاضر زخم ساچمه بر می دارند.

وقایعی این چنین ضمن آنکه نیاز به پیگیری برای دستگیری و مجازات مرتکبین دارد زنگ های خطر را به صدا درمی آورد که می بایست بیش از پیش به اصفای ناهنجاری های اجتماعی اندیشه کرد.
* از ماهشهر خبر می رسد که عامل به آتش کشیدن چند باب مسجد و حسینیه با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) و پرسنل سختکوش اداره اطلاعات شناسایی و دستگیر شده اند. همچنین تصاویری از بازسازی صحنه ارتکاب جرم نیز توسط این عامل وهابی منتشر شده است.
* در فضای مجازی در ایام عید سعید فطر تعدادی از فعالان را اعتقاد بر این بود که در این روز به مناسبت جشن و سرور رسم و سنت رفتن به گورستان ها و حضور بر مزار اموات می بایست اصلاح شود و برای این کار تبلیغ می کردند.

* در برخی شبکه های اجتماعی خوزستان حضور یک مدیر جوان غیر بومی در راس یکی از شرکت های صنعتی خوزستان مورد بحث و نقد فراوان قرار گرفته است. منتقدان را اعتقاد بر آن است که چنین ظرفیت هایی در اختیار جوانان تحصیل کرده خوزستان قرار نمی گیرد.

* شنیده شده است کارخانه تفکیک زباله اهواز واقع در منطقه برومی که 160 نفر از نیروهای خانم بهزیستی را مشغول به کار کرده است و 2 سال از فعالیت این واحد می گذرد هم اکنون با مشکل ساعات کاری محدود زیر 8 ساعت و به عبارتی کمبود زباله مواجه است. گویا برخی افراد زرنگ زباله های با ارزش را قبل از ورود به سایت ... بله دیگر!

همچنین گفته می شود که یکی از دلایل انتشار بوی بد در برخی مناطق اهواز سوزاندن همین زباله های مسروقه است.

* از باغ ملک خبر می رسد که در تعطیلات ایام عید سعید فطر منطقه زیارتی گردشگری گردو زار، مرغزار، ذواب، گندم کار و ... از نزدیکی های منطقه امام زاده عبدالله که دارای درختان تناور گردو و آلو سیاه و سیب و انگور و ... می باشد جمعیت گردشگر زیادی را بخود دیده است لیکن امکانات این محلات امکانات مردمی و بومی است اما متاسفانه سرمایه گزاری برای ایجاد زیرساخت از طرف بخش دولتی در آن ها صورت نگرفته است. گفته می شود که دریاچه اطراف امام زاده نیز ظرفیت بکری برای سرمایه گزاری و گردشگری دارد. البته جاده مواصلاتی صیدون به امام زاده عبدالله نیز نسبت به گذشته بازسازی شده و وضعیت بهتری پیدا کرده است.
* برخی اعضای شورای اسلامی شهر اهواز حضوری فعال در شبکه های اجتماعی دارند و نقد های فرهنگی خود را با استفاده از این امکانات عرضه می کنند. اخیرا حسین حیدری به نوشته و انتقاد یکی از شهروندان در خصوص توزیع کتاب بیست متل بختیاری در جشن های عید فطر در کنار کارون پاسخ داد.

* بنیامین بهادری و علیزاده دو خواننده مطرح در ایام تعطیلی عید فطر در اهواز برنامه کنسرت اجرا کردند. گفتنی است که در ضیافت افطاری اصلاح طلبان خوزستان یکی از سخنرانان نسبت به جلوگیری از برگزاری کنسرت ها انتقاد کرده بود که در نهایت در روزهای بعد با توضیح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان روبرو شد. 

* آیین تودیع و معارفه مدیر حوزه علمیه استان خوزستان، پنجشنبه در اهواز برگزار شد و طی آن حجت الاسلام مسعود بهرام پور، به عنوان مدیر جدید جایگزین حجت الاسلام و المسلمین میراحمدرضا حاجتی معرفی و منصوب شد.

* قتل 4 عضو یک خانواده در منطقه صادقیه اهواز در ایام عید سعید فطر باز هم ضرورت کار فرهنگی اجتماعی گسترده را خاصه در حوزه خانه و خانواده نشان داده و برای بسیاری این سئوال پیش آمده که نهادهای عریض و طویل آیا به توانمندسازی فرهنگی جامعه اندیشه می کنند یا خیر و از کنار مسائل اینچنین به راحتی گذر می کنند.  

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار