اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۹۷۳۰
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۶
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان از پایان مرحله داوری آثار رسیده به دبیرخانه پنجمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان عربی (یادمان دعبل خزاعی) خبر داد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان: داوری آثار جشنواره بین‌ المللی شعر رضوی پایان یافت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان از پایان مرحله داوری آثار رسیده به دبیرخانه پنجمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان عربی (یادمان دعبل خزاعی) خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، همایون قنواتی، پیش از ظهر امروز در حاشیه مراسم ورود کاروان نمادین امام رضا(ع) به شلمچه و آغاز جشنواره فرهنگی ورزشی جاده ولایت، اظهار کرد: استقبال از جشنواره بین المللی امام رضا(ع) با مراسم ورود کاروان نمادین امام رضا(ع) در استان خوزستان کلید خورد.

وی با اشاره به اینکه در بیست و پنجم ذی‌القعده سال 200 هجری، کاروان امام رضا(ع) به اجبار مأمون از مدینه به مقصد مرو حرکت کرد و بیش از ۲۰۰۰ کیلومتر را در ایران طی کردن، افزود: حضرت رضا(ع) از مرز شلمچه امروزی وارد کشورمان شدند و پس از 75روز از سمت سرخس خارج شدند، به همین منظور کاروان نمادین امام رضا(ع) در راستای جشنواره بین المللی امام رضا(ع) در مرز شلمچه باز آفرینی شد.

قنواتی با بیان اینکه جشنواره شعر رضوی به زبان( عربی یادمان دعبل خزاعی ) نیز در این راستا در اهواز برگزار می شود، گفت: به این منظور فراخوان شرکت در این جشنواره از سال گذشته اعلام شد و در بخش های موضوعی مطرح شده در حدود 173 اثر به جشنواره ارسال شد.

وی از پایان داوری آثار دریافت شده تسط هیئت داوران خبر داد و گفت: از میان آثار دریافت شده، : 10 اثر به‌عنوان اشعار برتر رضوی انتخاب شدند که از این میان، سه اثر متعلق به شاعران غیرایرانی است.

قنواتی با اشاره به 11 مقاله دریافت شده از شرکت کنندگان اظهار کرد: از میان مقالات پژوهشی دریافت شده، مقاله قاسم بستانی، عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز به‌عنوان اثر برتر شناخته شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار