اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۹۷۴۹
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۲
همایون قنواتی:
همایون قنواتی با اشاره به برنامه هایی که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای جامعه هنری و مطبوعاتی استان در برنامه کاری خود دارد ،بیان داشت: در نظر است تا اختیار اعطای مجوز نشر به ناشران از وزارت ارشاد به اداره کل ارشاد استان منتقل شود تا ناشران برای نشر کتاب های خود به تهران نروند و کار خود را در مدت زمان کمتری در اهواز انجام دهند.
همایون قنواتی ظهر سه شنبه درمحل اداره کل فرهنگ و ارشاد  اسلامی خوزستان، در جمع خبرنگاران  حاضر شد و با تبریک هفته ی دولت و  گرامی داشت یاد و خاطره ی شهید"رجایی و باهنر" اظهار داشت که راه این شهیدان همواره ادامه خواهد داشت .
وی همچنین  با اشاره به نقش نقد در توسعه فضای سیاسی- فرهنگی در استان خاطر نشان کرد :
هر قدر که مدیران مورد نقد قرار بگیرند زمینه های  توسعه فراهم تر می شود و من و همکارانم آمادگی خویش را در این خصوص اعلام می کنیم  ولی باید آرام آرام یاد بگیریم که نقدی اثر گذار است که بر پایه ی حقیقت باشد و باهدف تخریب صورت نگیرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود : 
ما در حوزه ی فرهنگ و هنر در تلاش هستیم تا فضای نقد و گفتگو را تقویت کنیم چون هر قدر این فضا تقویت شود عقلانیت و واقع بینی در جامعه افزایش خواهد یافت  و از رفتارهای احساسی فاصله می گیریم. ما باید یاد بگیریم صحبت های همدیگر را بشنویم تا در یک فضای آزاد به تفاهم اجتماعی برسیم. 
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت : 
هنر و توجه ویژه به جامعه هنری می تواند قشر بزرگی از جامعه کار را در برگیرد و سهم خوزستان را در میزان ایجاد کار و اشتغالزایی را افزایش دهد

همایون قنواتی  با اشاره به برنامه هایی که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای جامعه هنری و مطبوعاتی استان در برنامه کاری خود دارد ،بیان داشت: در نظر است تا اختیار اعطای مجوز نشر به ناشران از وزارت ارشاد به اداره کل ارشاد استان منتقل شود تا ناشران برای نشر کتاب های خود به تهران نروند و کار خود را در مدت زمان کمتری در اهواز انجام دهند.

قنواتی در ادامه بیان داشت: همچنین این اداره کل در نظر دارد مردم را وارد جشنواره ها و آیین محلی کند و کارهای فرهنگی و هنری را از فضای بسته به فضای عمومی منتقل کند.
وی گفت ما در حوزه ی فرهنگ و هنر نیازمند این هستیم که با اساتید ، صاحبنظران و نخبه گان در حوزه های دینی و دانشگاهی تعامل داشته باشیم تا بخش مهمی از کارها را در زمینه های برنامه ریزی و اجرایی  به کارگروه ها ، انجمن ها و فعالان عرصه ی فرهنگ واگذار کنیم و در خصوص سیاست گذاری های فرهنگی و هنری با آنها هم اندیشی کنیم .  


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: همچنین این اداره کل در نظر دارد کانون قرآن و نهج البلاغه را در استان تاسیس کند و از اساتید ماهری که در این بخش در استان فعالیت می کنند استفاده شود.

وی افزود: همچنین در مناطق روستایی و محروم مقرر شده است تا کانون های فرهنگی و هنری ایجاد شود تا فضای فرهنگ و هنر به مناطق روستایی نیز کشیده شود ،چرا که 40 درصد جمعیت خوزستان روستا نشین است.

قنواتی تصریح کرد: همچنین تمامی ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در مناطق مختلف استان باید بر اساس سه اصل حمایت ، هدایت و نظارت بر فعالیت های فرهنگی و هنری فعالیت کنند.

وی در ادامه بیان داشت: همچنین باید تئاتر را از جشنواره زدگی خارج کرد و به سمتی حرکت شود که تئاتر در فضای عمومی و خیابانی اجرا شود و تئاتر با مردم ملموس شود وی افزود :
هر جا مخاطب و هنرمند باشد زمینه ی اجرای تئاتر فراهم است و ما نباید تئاتر  را محدود به مکان کنیم . 
وی همچنین گفت  اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در صدد است تا امسال  جشنواره ی جایزه ی  ادبی و کتاب سال را برگزار کنند تا از فعالان حوزه ی ادبیات تقدیر شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار