اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۰۰۴۶
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۷
معاون برنامه ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه ای خوزستان :
به منظور افزایش قابلیت اطمینان شبکه و استفاده بهینه از انرژی الکتریکی که یکی از مهمترین منابع ملی کشور محسوب می شود ضرورت مدیریت مصرف برق و جابجایی مصارف غیر ضروری از ساعات اوج مصرف ساعت 13 الی 17 و 21 الی 23 در ماههای تابستان به سایر ساعات شبانه روز توسط کلیه مصرف کنندگان لازم و ضروری است.
معاون برنامه ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه ای خوزستان گفت: تولید برق کل استان درپنج ماهه سال1393 برابر15770 گیگاوات ساعت بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 11 درصد افزایش داشته است.
به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه ای خوزستان، صمد صباغ در گفت و گو با خبرنگار این شرکت افزود:  سهم نیروگاههای               برق آبی از ابتدای سال  1393 تا پایان مرداد ماه  برابر44 درصد و  نیروگاههای حرارتی 56 درصد کل انرژی تولیدی بوده  که نیروگاههای حرارتی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 17 درصد  افزایش تولید داشته اند.
صباغ همچنین افزود:نیروگاههای حرارتی و گازی استان شامل رامین، زرگان، آبادان، خرمشهر و فجر هستند که در سال پنج ماهه اول سال جاری 8876 گیگاوات ساعت تولید داشته اند که از این میزان 57 درصد توسط بخش دولتی (نیروگاه رامین) و 43 درصد توسط نیروگاههای بخش خصوصی تولید و به شبکه تحویل گردیده است.
وی اظهارداشت: نیروگاههای حرارتی و گازی استان در این دوره به طور متوسط در هر روز بیش از 57 گیگاوات ساعت برق تولید و به شبکه  تحویل داده اند.
همچنین حداکثر بارپنج ماهه اول سال 1393 برابر 7088 مگاوات بوده که نسبت به مدت مشابه در سال قبل 3/2 درصد رشد داشته است.

ضمناً انرژی مصرفی در مدت یاد شده  برابر 17621  گیگاوات ساعت بوده که نشان دهنده  10 درصد رشد مصرف  انرژی می باشد و حدود 3 برابر متوسط رشد مصرف انرژی کشور می باشد از اینرو مدیریت مصرف انرژی الکتریکی علاوه بر مدیریت اوج بار شبکه در بخشهای مختلف بویژه خانگی ، صنعتی و اداری در طول تابستان 1393 امری بسیارلازم و ضروری است.

وی با تقدیر و تشکر از مردم شهید پرور خوزستان و کهگیلویه و بویر احمد بابت همکاری  در مدیریت مصرف انرژی الکتریکی  درطی سالیان اخیر گفت : بمنظور تامین انرژی الکتریکی مطمئن مشترکین و تامین رفاه عمومی ضروری است تا استفاده بهینه از انرژی الکتریکی در کلیه اقشار جامعه به طور جدی مَد نظر قرار گیرد.

صباغ افزود: گرچه شرکت برق منطقه ای خوزستان تمهیدات لازم جهت تامین  برق مطمئن  و پایدار  را برای کلیه مشترکین در فصول سال فراهم نموده اما به منظور افزایش قابلیت اطمینان شبکه و استفاده بهینه از انرژی الکتریکی که یکی از مهمترین منابع ملی کشور محسوب می شود ضرورت مدیریت مصرف برق  و جابجایی مصارف غیر ضروری از ساعات اوج مصرف ساعت 13 الی 17 و 21 الی 23 در ماههای تابستان به سایر ساعات شبانه روز توسط کلیه مصرف کنندگان لازم و ضروری است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار