اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۰۳۲۴
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۹
 مراسم تودیع و معارفه رییس حوزه هنری خوزستان امروز دوشنبه (31 شهریور 93 ) در هتل نیشکر اهواز برگزار شد.
 
محمود نادری، سرپرست سابق حوزه هنری خوزستان، در اين مراسم اظهار کرد: همیشه تغییرات انرژی تازه‌ای را به مجموعه تزریق می‌کند و باید به استقبال تغییرات رفت.
 
او ادامه داد: سال گذشته راجع به خوزستان هنر، ادبیات، فرهنگ و آن چیزی که دغدغه مشترک ما است دور هم جمع شدیم تا با یک خرد جمعی و یک هویت مشترک به آن‌ها فکر کنیم. من سال گذشته هم که آمدم گفتم که خودم را به عنوان کسی که سال‌ها حوزه‌ای است قلمداد می‌کنم.
 
وی بیان کرد: در این مدت همه تلاش من بر این بود تا حوزه هنری از جلوه و برجستگی لازم برخوردار شود و من این را برای رشد حوزه هنری استان لازم می‌دانستم. در همین راستا در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری با همه هنرمندان به نام و با هویت خوزستانی جلسات بسیاری برگزار شد. خوشبختانه اینک در جایگاهی هستیم که حوزه بیش از بیش مورد احترام و عزت هنرمندان است و انسان‌های درجه یک و با هویتی در حوزه رفت و آمد می‌کنند که دوست دارند کارشان در حوزه دیده شود و حق هم همین است.
 
نادري توضيح داد: استان خوزستان باید دستگاهی مثل حوزه هنری را داشته باشد تا مأمن و سرپناه هنرمندان استان باشد و به هنرمند احترام بگذارد.
 
وی با اشاره به اين كه  مشکلات همیشه بوده و خواهد بود و هنر مردان واقعی حل این مشکلات است گفت: استان خوزستان استاني است كه ثروت، عزت و ریشه و تمدن كشور در آن قرار دارد. لذا دستگاه فرهنگی آن باید بیش از اين‌ها رشد کرده باشد. ما هنوز از خودمان جز این دفتری که متعلق به حوزه هنری است چیزی نداریم که امیدواریم این مشکلات حل شود.
 
سرپرست سابق حوزه هنري خوزستان با اشاره به اين كه حوزه هنري خوزستان با داشتن يك دفتر در اهواز ناقص است  تصريح كرد: نمی‌شود ما در استانمان شعر و ادبیات داشته باشیم اما مدام دستمان را پیش هر دستگاهی دراز کنیم. این عقب‌ماندگی ما باید جبران شود. در بحث اعتبارات ما تلاش‌های بسیار خوبی کردیم و گشایش‌های خوبی نیز در شرف انجام است.
 
نادری بیان کرد: ما امانت‌هایی داریم که آن‌ها را به سرپرست جدید می‌سپریم. اولين آن‌ها رویداد «پایتخت پنجره‌ها» است كه در پیش رو داریم و امیدوارم مثل سال‌های گذشته به اجرا در بیاید. همچنين رويداد ديگري كه ما سال گذشته با افتخار آن را اجرا كرديم مراسم بزرگداشت قیصر امین‌پور است.
 
او اضافه كرد: قرارهایی را برای تولید در حوزه آلبوم موسیقی، کتاب و طراحی برنامه‌های مشترك در کشور عراق و کویت داريم كه اعتبارات لازم براي آن‌ها دیده شده و زمینه‌های اجرایی فراهم است و امیدوارم که همه همان طور که با ما همکاری داشتند با سرپرست جدید نیز در جهت پيشبرد برنامه‌ها و رويدادهاي فرهنگي همکاری داشته باشند.
 
وي خاطرنشان كرد: همچنین 15 عنوان کتاب در مراحل مختلف چاپ قرار دارند. چهار عنوان آلبوم موسیقی داریم که دو آلبوم آماده ورود به بازار موسیقی هستند و یک کار پژوهشی خوب نیز درباره موسیقی علوانی در دست انجام است.
 
نادري اظهار كرد: در پایان از همه کسانی که در این راه با ما همکاری داشتند تشکر می‌کنم و امیدوارم حوزه هنری پیشرفت خوبی داشته باشد.
 
سپس علی‌رضا چرخابی، سرپرست جدید حوزه هنری خوزستان، اظهار كرد: من خوشحالم که بتوانم  آموخته‌های خودم را و تجارب و تخصص‌هایی را که خداوند به من داده را عرضه کنم تا با خرد جمعی و تعامل دوستان از یک مجموعه درون سازمانی به اهداف عالی برسیم و در رأس آن با توجه به دغدغه‌های رهبر در سالی که سال اقتصاد و فرهنگ نام‌گذاري شد بتوانیم حرکت کنیم و آن دغدغه‌ها را به حداقل برسانیم.
 
وی بیان کرد: استان خوزستان از ظرفیت‌های فرهنگی بالایی برخوردار است و قدمت و تمدن دارد و همين موضوع  می‌طلبد بیش از آن چه که هست با جدیت تلاش کنیم تا بتوانیم عملكرد قابل قبولی از خودمان به جای بگذاریم.
 
چرخابي يادآورشد: استان خوزستان استان زرخیزی است و اقتصاد کشور از این استان است. ما هم باید تلاش کنیم تا از این موقعیت و ظرفیت به نحو مطلوب در همه زمینه‌ها استفاده کنیم. از دوستان می‌خواهم وحدت کاري و همراهی که از قبل داشته‌اند را استمرار دهند تا بتوانیم زمینه‌های تعالی را برای استان خوزستان متناسب با شأن و جایگاه آن داشته باشیم.
 
در ادامه محمد كرم‌الهي، معاون اجرايي اداره كل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنري كشور، با اشاره به هفته دفاع مقدس گفت: اين هفته، هفته اتصال زمين به آسمان است و هر دفاعي در برابر هر هجمه و حمله‌اي در خودش فرهنگ را مي‌سازد.
 
وي ادامه داد: خوزستان نه تنها يك سرزمين با طول و عرض جغرافيايي بلكه يك كرانه عشق و يك كهكشان ستاره پرفروز و يك ايران فرهنگ، هنر، تمدن و يك جهان ايثار است و هر ايراني در هر كجاي اين وطن كه نفس مي‌كشد احساس بالندگي از نام خوزستان دارد.
 
وي توضيح داد: اگر حوزه هنري مي‌خواهد موفق باشد بايد به آن حقيقت اساس‌نامه‌اي كه در آن وظايف به ترتيب نوشته شده است عمل كند. توليد اثر فاخر ديني، تربيت و پرورش هنرمند مسلمان انقلابي بايد جزو وظايف ذاتي حوزه هنري باشد و اگر اين گونه نباشد مثل ديگر دستگاه‌ها مي‌شود.
 
معاون اجرايي اداره كل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنري كشور ادامه داد: ماموريت حوزه هنري پرداختن به هنر انقلاب اسلامي است و ميوه آن آثار فاخر ديني و انقلابي است و اگر غير از اين است هنر مورد مطالبه حوزه هنري نيست.
 
او عنوان كرد: بهترين كار در موقعيت و شرايط حاضر  اين است كه تناسب‌سازي كنيم و خودمان را با وظايف ذاتي حوزه هنري تنظيم كنيم و بدانيم كه حوزه هنري چرا به وجود آمده است و كارش چيست و نقشش در دهه چهارم انقلاب اسلامي چه مي‌تواند باشد؟
 
كرم‌الهي ادامه داد: خوشبختانه از يك سال گذشته به خاطر مديريت آقاي نادري حركت‌هايي آغاز شد كه قابل تقدير بود و به خاطر تحقق همين خاسته‌ها به او خسته نباشيد مي‌گوييم. اين تغيير و تحولات به معناي عدم توفيق كلي و جامع يك حركت آغازي مديريتي نيست.
 
وي اضافه كرد: كسي كه به جاي آقاي نادري مي‌آيد از اهالي فرهنگ استان است و آدمي پر دغدغه و فعال است كه بيشتر اشتهارد به مطبوعاتي بودن دارد اما كاركردهاي فرهنگي و اجتماعي او در حلقه دوم فعاليت‌هايشان قابل تامل است. من ورود آقاي چرخابي را به جمع حوزويون هنر ايران تبريك عرض مي‌كنم و اميدوارم در تحقق اهداف و رسالت‌هاي حوزه هنري در سطح كلان و به ويژه در جغرافياي استان خوزستان موفق باشند.
 
او افزود: توقع ما در شرايط موجود اين است كه واقعا خوزستان باغ هنر انقلاب اسلامي باشد و باغبان اين باغ حوزه هنري. اين هدف و آينده‌اي است كه ما از حوزه هنري انتظار داريم.
 
در پايان با اهدای لوح تقدير از محمود نادري به خاطر تلاش‌هاي او در دوره مديريتي‌اش تقدير شد و حكم علي‌رضا چرخابي كه از سوي مجيد مصلحي، رييس حوزه هنري كشور صادر شده بود، توسط محمد كرم‌الهي به وي اعطا شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار