شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۰۳۴۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۰
 سه واحد کشت و صنعت تابع شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی موفق به دریافت گواهینامه های بین المللی و ارتقای سیستم شدند.
سه کشت وصنعت نیشکر در خوزستان گواهینامه بین المللی و ارتقای سیستم دریافت کردند
مدیرعامل کشت و صنعت نیشکر دعبل خزاعی از دریافت گواهینامه معیار مصرف انرژی و استاندارد 8668 توسط این واحد خبر داد.

'محمدامین روزبخش زاده' در گفت و گو با ایرنا هدف از تدوین استاندارد 8668 را تعیین معیار مصرف انرژی در فرآیندهای مختلف تولید قند و شکر اعلام و اظهار کرد: در این استاندارد، نحوه ارزیابی و اندازه گیری میزان انرژی حرارتی مصرفی در فرآیند تولید قند و شکر مشخص می شود.

وی افزود: با توجه به نگرش کاهش مصرف انرژی و انتظار شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، کشت و صنعت دعبل خزاعی با تدوین یک برنامه تولید با رویکرد تولید پایدار و حفاظت از منابع، کاهش مصرف انرژی را مورد نظر قرار داد که این امر در سه سال گذشته ،و با اجرای اقدام فنی و اصلاحی، بخشی از تعهدات شرکت در جهت کاهش مصرف انرژی به ثمر رسید.

روزبخش زاده گفت: انجام اقدام های فنی مانند رسوب زدایی لوله به روش مکانیکی، تخریب و بازسازی رفرکتوری بویلر، تعویض ممبران و اصلاح برنامه احتراق کوره و تعیین نقطه اپتیم اختلاط سوخت و هوا باعث کاهش مصرف انرژی در این کشت و صنعت شده و کاهش 22 درصدی مصرف بخار نسبت به پارسال، نشان دهنده کاهش مصرف سوخت در شرکت کشت و صنعت دعبل خزاعی است.

کشت و صنعت دعبل خزاعی از واحدهای هفت گانه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در کیلومتر 25 جاده اهواز – آبادان قرار دارد.

مدیرعامل کشت و صنعت نیشکر سلمان فارسی نیز گفت: با توجه به جایگزینی تجهیزات میکروپروسسوری با تجهیزات الکترومکانیکی در مسیر رشد فناوری دیجیتال، که از توانایی و امکانات بسیار زیادی برخوردارند ارتقای سیستم DCS در کارخانه شکر این شرکت انجام شد.

'گودرز مراد سلطانی' از اهداف مورد نظر برای ارتقای سیستم DCS به بروز کردن سیستم مونیتورینگ و کنترل سالن تولید شکر خام، اصلاح و بهبود عملکرد لوپهای کنترل در سالن تولید، ارتباط تمام ترازوها مانند باسکول نیشکر، ترازوی شکر و ترازوی ملاس با سیستم مونیتورینگ، ثبت و ضبط ساعت کارکرد تمام تجهیزات دوار اشاره کرد.

وی گفت: به منظور بالا بردن راندمان بدنه از طریق کاهش رسوب گذاری مواد همراه شربت و به دنبال آن کاهش مدت زمان رسوب زدایی، نصب کمربندهای مغناطیسی روی مسیرهای شربت ورودی به بدنه های تبخیر کننده انجام گرفته است.

وی افزود: پس از نصب کمربندهای مغناطیسی، مدت زمان رسوب زدایی به 40 ساعت در مقایسه با متوسط 72 ساعت کاهش یافت و کیفیت رسوب ایجاد شده با قبل از نصب کمربند متفاوت بوده و از چسبندگی و سختی بسیار کمتری برخوردار بوده است.

کشت و صنعت سلمان فارسی یکی از واحدهای هفت گانه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در 40 کیلومتری جنوب غرب جاده اهواز - آبادان واقع شده است.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت نشکر امیرکبیر نیز از دستیابی این واحد به نخستین گواهینامه سیستم ایمنی مواد غذایی iso22000 خبر داد.

'محمد فتحی مکوند' گفت: تهیه شواهد کافی به منظور اثبات قابلیت کنترل عوامل خطرزا در مواد غذایی بر اساس الزام های قانونی و همچنین الزام های مشتری از جمله مواردی است که سازمان های دخیل در زنجیره تولید به آن نیازمندند.

وی افزود: استاندارد بین المللی سیستم مدیریت ایمنی مواد غذایی iso22000 با بکارگیری ساختار استاندارد iso9001 علاوه بر کنترل و کاهش تمام عوامل خطرزای شناسایی شده به محدوده قابل قبول باعث تحویل محصولی سالم به مصرف کننده نهایی و یا مرحله بعدی از زنجیره تولید می شود که کشت و صنعت امیرکبیر با داشتن این شرایط توانست برای نخستین بار گواهینامه بین المللی سیستم ایمنی مواد غذایی iso22000 را در میان شرکت های نیشکری کشور به دست آورد.

وی اظهار کرد: شرکت کشت و صنعت امیرکبیر همچنین دارنده نخستین گواهینامه بین المللی سازمان غذا و داروی آمریکا FDA در میان شرکت های تولید کننده قند و شکر ایران است.

کشت و صنعت امیرکبیر از جمله واحدهای هفت گانه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی است در کیلومتر 55 جاده اهواز – خرمشهر واقع است.

شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی به عنوان بزرگ ترین شرکت تولید کننده شکر با ظرفیت اسمی 700هزار تن از این محصول استراتژیک با هفت واحد کشت و صنعت تابع امیر کبیر، امام خمینی(ره)، میرزاکوچک خان، سلمان فارسی، فارابی، دهخدا و دعبل خزاعی در خوزستان فعالیت دارد. 
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار