شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۰۵۸
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۸

 

مسئول انجمن صنفی کشاورزان شوش از وارد شدن خسارت 15 تا 20 درصدی به محصولات کشاورزی به ویژه گندم خبر داد.

عبدالرحیم رحیمی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: ریزگردها در سال ‌جاری بیش از 20 درصد به محصولات کشاورزی خسارت وارد کرده‌اند و باید برای رفع این معضل فعالیت‌های پژوهشی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه این مشکلات را به مرکز تحقیقات کشاورزی گزارش داده‌ایم، گفت: مرکز تحقیقات از پیشنهاد ما برای انجام کارهای پژوهشی درباره تاثیر ریزگردها بر کشاورزی استقبال کرده اما هنوز اقدام عملی در این باره انجام نشده است.

رحیمی‌نیا با اشاره به دلایل تاثیرگذاری ریزگردها بر محصولات کشاورزی خاطر‌نشان کرد: برداشت محصول و میزان عملکرد تولید در هکتار در زمین‌ها کاهش یافته است و اصلی‌ترین دلیل این مشکل، ریزگرد‌هاست.

مسئول انجمن صنفی کشاورزان شوش تصریح کرد: شهرستان شوش از پدیده گرد و خاک و ریزگردها خسارت‌های زیادی دیده است چرا که سطح زیر کشت محصولات استراتژیکی مانند گندم و ذرت در شوش بسیار زیاد است.

وی با اشاره به کاهش بارش‌ها در سال گذشته افزود: در سال گذشته آبی بارش‌ها در سطح شهرستان شوش نسبت به سال قبل 40 درصد کاهش یافت و این مشکل باعث شد تا کشت دیم تقریبا به کلی نابود شود.

رحیمی‌نیا با اشاره به اینکه عملکرد دقیق در هکتار هنوز مشخص نشده است، گفت: با وجود شرایط موجود میزان عملکرد محصولات حدود 25 درصد کاهش خواهد داشت.

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار