اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۰۶۴۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۹
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با تاکید بر اینکه صادرات با هدف حمایت از دامدار صورت می گیرد گفت: صادرات دام زنده در فصولی که با مازاد تولید مواجه هستیم توازن بازار عرضه و تقاضا را به هم نمی زند. 


 عباس پاپی زاده پالگان در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با صفر شدن تعرفه صادرات دام زنده گفت: اختیار صادرات و واردات محصولات کشاورزی و دامی، طبق قانون تمرکز وظایف بخش کشاورزی، به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شده و این وزارتخانه نیز با برآورد میزان تولید در فصول مختلف، تنظیم بازار را انجام می دهد.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی افزود: در بعضی از ایام سال ما با مازاد تولید مواجه هستیم که نیاز است بازاری برای این محصولات یافته شود، در برخی فصول هم نیازمند واردات هستیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نزدیکی به عید قربان باعث افزایش تقاضا نمی شود، گفت: وزارت جهاد کشاورزی باید اولویت را نیاز بازار داخل قرار دهد، اما در فصل پاییز عرضه گوسفند توسط عشایر افزایش می یابد و صفر شدن تعرفه واردات نیز به منظور جلویگیری از وارد شدن ضرر به دامدار است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس تصریح کرد: افزایش عرضه باعث شکست قیمت و متضرر شدن تولیدکنندگان می شود، از این رو یکی از راهکارها صادرات به خارج از کشور به منظور حمایت از دامدار است.

نماینده مردم دزفول در مجلس افزود: همچنین موضوع حائز اهمیت اینکه صادرات 15 هزار گوسفند رقم قابل توجهی نبوده و تاثیری در بازار گوشت ایران نخواهد داشت، اکنون مصرف سالانه کشور بیش از یک میلیون تن است که صادرات 15 هزار راس گوسفند چندان بر بازار داخلی تاثیر گذار نخواهد بود، اما این صادرات، برای عشایر بسیار امیدوار کننده است./
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار