اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۱۰۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۹
هیات بلند پایه اقتصادی از کشور ویتنام، با هدف توسعه تجارت و بازرگانی با ایران در استان خوزستان و شهرستان ماهشهر وارد این شهرستان شد.

به گزارش خبرنگار ما از ماهشهر ، این هیات 13 نفره که در راس آن نایب رییس اتاق بازرگانی کشور ویتنام قرار داشت، صبح جمعه در این منطقه مورد استقبال فرماندار شهرستان بندرماهشهر و معاون مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و جمعیاز مسئولین و مدیران این شهرستان قرار گرفت .

زمینه راه‌اندازی صنایع پائین‌دستی پتروشیمی در ماهشهر فراهم است

فرماندار ماهشهر از مهیا بودن زمینه‌های راه‌اندازی صنایع جانبی و پائین‌دستی پتروشیمی در ماهشهر خبر داد .

منصور قمر در نشست با هیات تجاری ویتنام در محل اجتماعات سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با ابراز خرسندی از حضور هیات مذکور در ماهشهر اظهار کرد: امید می‌رود با توجه به وجود نگاه‌های اقتصادی و تجاری طرفین مذاکره کننده و ظرفیت‌های بالای این منطقه و وجود مشترکات فراوان در بخش‌های مختلف اعم از کشاورزی، پتروشیمی و موارد دیگر بتوانیم بهترین شکل همکاری و تعامل را با هیات تجاری ویتنام داشته باشیم .

وی عنوان کرد: صنایع پتروشیمی مستقر در این منطقه بیش از 70 درصد از سهم صادرات غیر نفتی استان خوزستان را دارا می باشند و پتانسیل فوق العاده بالایی جهت توسعه همکاریهای اقتصادی دو کشور در این زمینه را دارند .

قمر با بیان اینکه 21 پتروشیمی در سطح منطقه وجود دارد، تصریح کرد: زمینه برای راه‌اندازی صنایع تکمیلی و پائین‌دستی این صنعت در شهرستان ماهشهر برای سرمایه گذاران ویتنامی مهیاست .

فرماندار ماهشهر با اشاره به وجود راه‌های مواصلاتی اعم از ریلی، هوایی، دریایی و زمینی در این شهرستان یادآور شد: می‌توان در زمینه گردشگری نیز فعالیت‌های بسیار ارزنده و گسترده‌ای را انجام داد



قائم مقام اتاق بازرگانی و صنایع ویتنام نیز از آغاز همکاری‌های تجاری و اقتصادی میان ایران و ویتنام در آینده‌ای نزدیک خبر داد .

دوان‌دوی خونگ (Doan duy khuong) صبح جمعه در نشست هیات تجاری ویتنام با مدیران صنعت پتروشیمی و مسئولان شهرستان ماهشهر در تالار آفرینش منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با ابراز خوشحالی از حضور در ماهشهر گفت: سابقه 40 ساله ارتباط کشورهای ایران و ویتنام می طلبد که ارتباطات اقتصادی بیشتری بین این کشورها برقرار باشد و مقدار فعلی ارتباطات تجاری در سطح و شئون این ارتباط نیست .

ما تمایل داریم در زمینه های مختلف، صنایع پتروشیمی، کشاورزی و صنایع غذایی، شیلات و گردشگری با ایران روابط بازرگانی برقرار کنیم .

در این دیدار، توسعه تجارت خارجی و انجام سرمایه‌گذاری‌ها مورد تاکید و توافق طرفین ایرانی و ویتنامی قرار گرفت .

وجود ظرفیت‌های مختلف در شهرهای آبادان، خرمشهر و ماهشهر به عنوان نقاط قوت به‌منظور انجام کار و گسترش فعالیت‌ها خواهد بود .

قائم مقام اتاق بازرگانی و صنایع ویتنام با توجه به نیازهای کشورش به تامین برخی مواد اولیه مورد نیاز به خصوص در بخش نفت و گاز و مواد پتروشیمی عنوان کرد: در آینده ی نزدیک در این زمینه تفاهم نامه‌ای در قالب یک قرارداد رسمی منعقد می کنیم .

در ادامه ی این دیدار، هیات ویتنامی از شرکتهای پتروشیمی مارون و بندرامام بازدید کردند و پس از آن از اسکله های بندری ماهشهر دیدن کردند.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
یاسر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
comment
0
0
comment مردم ماهشهر قدر آقای قمرو بدونن. چون ایشون را به عنوان معاون استاندار دارن به استانداری خوزستان میبرن.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار