شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۱۴۰۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۳
لابي هاي دقيقه 90 براي ابقاي طالبي
با روي كار آمدن دولت يازدهم، بازار گمانه زني و صد البته پيگيري ها به جهت معرفي يا ابقاي مديران دستگاه هاي مختلف، داغ است.
تغییر و تحولات ماه هاي اخير در سطح مدیران دستگاه ها موجب شده تا شایعه تغییر مدیر بانك كشاورزي كشور نیز به گوش برسد. در این بين گزینه هایی نیز مطرح شده که البته در حد گمانه زنی ست و تا زمان صدور حکم انتصاب برای افراد از سوی مراجع ذیصلاح، نمی توان اخبار و شایعات موجود را قطعی دانست.
سايت شوشان به جهت اطلاع رساني مناسب به مخاطبين خود، ضمن رعايت اصل بيطرفي درباره گزينه هاي مطرح، برخي اخبار شفاهي متداول در اين باره را منتشر مي کند.
لازم به ذکر است اخبار درج شده و گزينه هاي مطرح شده، بيشتر گمانه زني بوده و تا زمان صدور حکم انتصاب براي افراد از سوي مراجع ذيصلاح، نمي توان اخبار موجود را قطعي دانست.
در همين خصوص در حالي كه طي روزهاي اخير گمانه زني هايي مبني بر تغييرات در مديريت بانك كشاورزي كشور مطرح بود اخبار رسيده حكايت از آن دارد كه اجماع نظر وزراي جهاد كشاورزي و اقتصاد مبني بر تغيير دكتر طالبي رييس بانك كشاورزي قطعي شده است.
به گزارش شوشان، پس از كش و قوس ها و گمانه زني هاي گستردهء روزهاي اخير در خصوص تغيير رييس بانك كشاورزي، برخي اخبار رسيده حكايت از صدور حكم براي مرتضي شهيدزاده بعنوان رييس جديد بانك كشاورزي كشور دارد.
در اين بين اگر چه اختلافاتي بين وزراي جهاد كشاورزي و اقتصاد بر سر انتخاب رييس جديد بانك كشاورزي وجود داشت اما بنظر مي رسد اين اختلاف به يك اجماع نظر نزديك شده و تعيين كننده اصلي براي معرفي رييس بانك كشاورزي، وزارت جهاد كشاورزي است.
همچنين اخبار رسيده حكايت از تشكيل لابي هاي قدرتمند به منظور اعمال فشار براي ابقاي طالبي دارد.
اگر چه اخبار رسيده از راهروهاي بانك كشاورزي كشور حكايت از استقبال گسترده اكثريت كارشناسان و پرسنل بانك كشاورزي براي انتصاب مرتضي شهيدزاده كه اصالتا خوزستاني است بعنوان رييس جديد بانك كشاورزي دارد و حتي برخي ها از معارفه قريب الوقوع شهيدزاده خبر مي دهند اما گروهي با رايزني هاي گسترده با مسئولين وزارتخانه هاي جهاد كشاورزي و اقتصاد و همچنين نمايندگان مجلس بدنبال ابقاي طالبي هستند. در اين ميان برخي ها نقش ماهيكار عضو هيات مديره بانك كشاورزي و دولت آبادي مسئول حوزه مديريت بانك كشاورزي را در اين رايزني هاي دقيقه نودي، پُر رنگ و تاثير گذار مي دانند.
برخي اخبار نيز حكايت از اين دارد كه حاميان ابقاي طالبي با رايزني هاي گسترده با نمايندگان مجلس به آنها وعده داده اند كه در صورت ابقاي طالبي در بانك كشاورزي از نظرات و پيشنهادات آنان براي اداره شركت هاي وابسته به بانك كشاورزي در حوزه انتخاباتي آنها استفاده خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار