شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۱۹۴۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۷
باحضور معاون محیط زیست کشور:
معاون سازمان حفاظت محیط زیست کشور در حاشیه آیین بهره برداری از این تصفیه خانه گفت: این تصفیه خانه یکی از بهترین و مدرن ترین تصفیه خانه های صنعتی در کشور است که می تواند در هر ساعت 50متر مکعب فاضلاب صنعتی را تصفیه کند.
معاون سازمان حفاظت محیط زیست کشور در حاشیه آیین بهره برداری از این تصفیه خانه گفت: این تصفیه خانه یکی از بهترین و مدرن ترین تصفیه خانه های صنعتی در کشور است که می تواند در هر ساعت 50متر مکعب فاضلاب صنعتی را تصفیه کند.
'سعید متصدی' افزود: تمام سیستم های به کار گرفته شده در این تصفیه خانه بیولوژیکی و سازگار با محیط زیست بوده و هیچ گونه ماده شیمیایی در آن استفاده نمی شود.
وی با اشاره به استاندارد بودن خروجی فاضلاب اظهار کرد: بررسی اطلاعات اولیه در BOD(سرعت مصرف اکسیژن در داخل آب توسط ارگانیزم ها) و COD(اکسیژن خواهی شیمیایی) تصفیه خانه نشان دهنده استاندارد بودن خروجی تصفیه خانه است.
متصدی گفت: پساب خروجی از تصفیه خانه برای فضای سبز و مزارع نیشکر می تواند مورد استفاده قرار گیرد.
وی افزود: یکی از مکانیزم های به کار رفته در این تصفیه خانه، تصفیه به صورت بی هوازی است که گاز متان را تولید می کند و این گاز می تواند در سیستم های گرمایشی و نیازهای انرژی تصفیه خانه استفاده شود. 
متصدی اضافه کرد: فاضلاب های صنعتی از مهمترین مسایلی است که در خوزستان با آن روبه رو هستیم؛ امروزه صنایع فعالیت های خوبی همگام با محیط زیست انجام می دهند تا بتوان محیط سالم تری برای مردم فراهم کرد.
فریبرز کریمی زند مدیرعامل شرکت کشت و صنعت نیشکر دهخدا نیز در مراسم افتتاحیه تصفیه خانه فاضلاب صنعتی کشت و صنعت دهخدا گفت: عملیات اجرایی واحد تصفیه فاضلاب صنعتی شرکت کشت و صنعت دهخدا در سال 1390 آغاز گردید و هزینه طراحی و تامین تجهیزات در داخل و احداث تصفیه خانه فاضلاب صنعتی آن حدود 79 میلیارد ریال بوده است.
وی افزود: این پروژه دارای ویژگی هایی از جمله؛ ظرفیت تصفیه خانه بطور متوسط 50 متر مکعب در ساعت، بار آلودگی فاضلاب صنعتی به تصفیه خانه و پساب تصفیه شده طبق استاندارد محیط زیست کشور قابل انتقال به آبهای سطحی و زمین های کشاورزی و با توجه به ظرفیت بالای سیستم فاضلاب صنعتی این تصفیه خانه قادر خواهد بود فاضلاب صنایع پایین دستی را تصفیه نموده و مجددا در سیستم بازگرداند.
مدیر عامل شرکت کشت و صنعت نیشکر دهخدا بیان کرد: واحد تصفیه فاضلاب بهداشتی این شرکت نیز که عملیات اجرایی آن در مهرماه 1390 آغاز گردید نیز در سال 1391 به بهره برداری رسید که سیستم بهداشتی آن از نوع تصفیه بیولوژیکی می باشد.
کریمی زند خاطرنشان کرد: کشت و صنعت نیشکر دهخدا از ابتدا بر اساس وظایف ملی و شرعی در جهت صیانت از محیط زیست، تمهیدات لازم را برای حفظ محیط زیست و به عنوان یک صنعت سبز تمام توان خود را به کار گرفته است.
کریمی زند به احداث 128 کیلومتر کانال زه آب در این شرکت اشاره کرد و گفت: احداث جایگاه CNG به منظور تغییر در سیستم مصرف سوخت خودروهای شرکتی، فعالیت تحقیقاتی و مبارزه بیولوژیکی با آفات نیشکر، ایجاد هزاران متر مربع فضای سبز غیر نیشکری در محیط و محوطه های اداری، جذب 175 هزار تن گاز CO2 و تولید 120 هزار تن اکسیژن را از دیگر اقدامات انجام شده توسط شرکت کشت و صنعت نیشکر دهخدا برشمرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار