اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۲۰۴۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۹
در پانزدهمین نمایشگاه"دستاورد های پژوهش و فناوری"مطرح شد؛
به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آبفا اهواز، مدیر بهبود بهره وری و تحقیقات شرکت آبفا اهواز گفت: هفته پژوهش بصورت سمبولیک فرصت مناسبی برای توجه ویژه به مقوله تحقیق و محقق است.در این راستا برگزاری نمایشگاه و همایش هایی با محوریت پژوهش و دستاورد های ناشی از آن،فضای مناسبی برای تبادل تجربیات، محصولات و یافته های علمی پژوهشگران مراکز علمی و صنعتی را بوجود می آورد.
علیرضا حسونی زاده با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر تولید علم و دانش از طریق پژوهش افزود: در راستای الگوپذیری از فرمایشات ایشان و همچنین با توجه به اسناد بالا دستی مانند سند چشم انداز و سیاست های کلی نظام جای امیدواری است که سهم پژوهش از تولید ناخالص ملی تا سال 1404 به 4% برسد.
حسونی زاده خبر داد:در زمینه های علمی خوشبختانه از طریق ثبت مقالات جدید در مرکز استنادی "اسکوپوس" در سالهای اخیر رتبه علمی کشور ارتقاء پیدا کرده است.
وی خاطرنشان کرد: پژوهش” کوشش وتلاشی هوشمندانه،نظام مند و علمی می باشد که بدنبال ایجاد دانش و اطلاعات جدید و همچنین کشف بهترین راه حل ها برای مواجهه و حل مشکلات و مسایل است.بهمین دلیل "پژوهش " و سهم آن از تولید ناخالص ملی یکی از "شاخص های توسعه" و معیاری برای "سنجش سطح دانایی" کشورها بشمار می رود.
لذا تمامی سازمان ها و نهادها اعم از مراکز علمی و پژوهشی و حتی سازمانهای غیر پژوهشی ملزم به همسویی با این استراتژی تا تحقق کامل اهداف هستند.
وی تصریح کرد:شرکت آب و فاضلاب اهواز با توجه به درک اهمیت و ضرورت پژوهش و با یک نگرش پژوهش محور، در بودجه ی سالیانه منابع لازم برای انجام تحقیقات و طرح های پژوهشی کاربردی صنعت را تخصیص و محقق می نماید. 
حسونی زاده در ادامه گفت: با همین دیدگاه و بمنظور عرضه ی یافته ها و تولیدات علمی ناشی از تحقیقات انجام شده ،ارایه ی اولویت های پژوهشی سازمان و همچنین به مشارکت گرفتن 

پژوهشگران مراکز علمی و تحقیقاتی، در پانزدهمین "نمایشگاه دستاورد های پژوهش و فناوری" شرکت نمود.
لازم بذکر است دراین نمایشگاه مقالات،پانامه ها،کتاب های منتشرشده و طرح های پژوهشی انجام شده و همچنین محور ها و اولویت های پژوهشی در آبفای اهواز از قرار زیر ارایه شد:
- بررسی استفاده مجدد از پساب
- بررسی و ارزیابی عملکرد بهینه پمپ های آب و فاضلاب
- ارزیابی و بررسی هیدرولیک شبکه و زون بندی فشار ی شبکه ومدیریت توزیع
- بررسی و راهکار های کاهش آب بدون درآمد ( آب هدر رفت)با استفاده از فناوری های نوین
- مهندسی مجدد فرایند های آب وفاضلاب با رویکرد افزایش راندمان
- ارزیابی کاربردی و بهداشتی مواد شیمیایی جدید در تصفیه خانه های آب
- بررسی و شناخت روشهای نوین بهره برداری از شبکه های فاضلاب.
علیرضا حسونی زاده در پایان ابراز امیدواری کرد با بکارگیری تمام توان مجموعه آبفا اهواز در سایه عنایت مسئولان شرکت بتوانیم در نمایشگاه ها و همایش های آتی همچون گذشته سیر صعودی خود را حفظ کنیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار