شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۲۲۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۷
قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز :
دکتر علی خدادادی افزود: افرادی که در مجموعه های صنفی حضور پیدا می کنند توانمندی هایی را آموزش می بینند و در نهایت، برآیند این مجموعه ها در جامعه افرادی فعال و پیگیر هستند که اکثرا در مسئولیت های اجرایی در سطوح مختلف در کشور مشغول به خدمت خواهند شد.
جلسه توجیهی و معارفه اعضاء شوراهای صنفی دانشجویان دانشکده ها و خوابگاه های دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با حضور دکتر علی خدادادی قائم مقام رئیس دانشگاه، دکتر ساسان موگهی معاون دانشجویی و فرهنگی، دکتر سید جلال هاشمی رئیس دانشکده پزشکی، دکتر فرهاد حمزه لوئی مدیر امور فرهنگی و فوق برنامه، دکتر افشار مدیر امور دانشجویی به همراه اعضاء شورای صنفی منتخب دانشجویان خوابگاه ها و دانشکده ها در سالن امتحانات دانشکده پزشکی برگزار شد.

دکتر علی خدادادی، قائم مقام رئیس دانشگاه در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع اعضاء شورای صنفی دانشجویان گفت: بعد از چندین سال وقفه و با حمایت های رئیس دانشگاه و معاون دانشجویی و فرهنگی، امسال شوراهای صنفی دانشجویان شکل گرفته است و ان شاءالله منشاء خدمات خوبی برای دانشجویان و برطرف کننده بخشی از مشکلات دانشجویان شود که من مطمئنم قطعا در این زمینه دستاورهای خوبی به همراه خواهد داشت.

خدادادی ادامه داد: دانشگاه مجموعه کاملی از جامعه است با این تفاوت که از نظر بافتی، مجموعه نخبگان در دانشگاه حضور دارند، اعضاء هیئت علمی و دانشجویان محصول جامعه ما هستند و در آینده همین دانشجویان جایگزین اساتید و نخبگان جامعه می شوند و قطعا این جایگاه می تواند مکان مناسبی باشد برای شکل گیری نهادهایی که در جامعه باید حضور داشته باشند از جمله احزاب و نهادهای صنفی و مجموعه هایی که می توانند نقش اساسی در پیگیری مطالبات اجتماعی داشته باشند.

عضو هیئت علمی دانشگاه گفت: اگر دانشگاه ما به تعبیر امام راحل باید مبدا همه تحولات باشد، می تواند بیانگر مطالبات اجتماعی هم باشد که همیشه هم همینطور بوده است و همیشه دانشگاه نقش طلایه داری داشته است و این انتظاری است که جامعه از قشر دانشگاهی دارند، بنابراین قبل از اینکه جامعه از ما انتظار داشته باشد خودمان باید الفبای نیازهایمان را تعیین و آنها را برآورده کنیم و ساختارهای لازمی را که باید شکل بگیرد ایجاد کنیم.

قائم مقام رئیس دانشگاه افزود: افرادی که در مجموعه های صنفی حضور پیدا می کنند توانمندی هایی را آموزش می بینند و در نهایت، برآیند این مجموعه ها در جامعه افرادی فعال و پیگیر هستند که اکثرا در مسئولیت های اجرایی در سطوح مختلف در کشور مشغول به خدمت خواهند شد.

خدادادی به نقش شوراهای صنفی دانشجویی اشاره  کرد و افزود: پیگیری در تصمیم گیری و تصمیم سازی مسائل مربوط به دانشجویان، نظارت بر خدمات ارائه شده به دانشجویان و تسهیل در ارتباط دانشجویان با مسئولان از جمله مهم ترین وظایف شوراهای صنفی دانشجویان می باشد.

 عضو هیئت علمی دانشگاه گفت: یکی از مشکلاتی که شورای صنفی را می تواند تحت تاثیر قرار دهد، جریان های سیاسی هستند که شوراهای صنفی باید مراقب باشند تا تحت تاثیر این جریانات قرار نگیرند و استقلال خود را حفظ کنند و اعضاء این شوراها نباید مسائل صنفی را با مسائل دیگر ادغام کنند.

قائم مقام رئیس دانشگاه ادامه داد: روز اول شکل گیری شوراها، اهداف مستطری مدنظر مسئولان بود که از جمله این اهداف می توان به بالابردن اعتماد به نفس دانشجویان و تمرین مسئولیت پذیری برای آینده اشاره کرد، زیرا دانشگاه باید علاوه بر آموزش مسائل علمی، موضوعات اجتماعی را نیز به دانشجویان آموزش دهد تا توانمندی های آنان در مدیریت و هدایت جامعه در آینده افزایش یابد.

خدادادی با بیان اینکه در بدنه شورای صنفی مرکزی باید از دانشجویان مقطع دکترای تخصصی و دستیاری نیز استفاده شود، افزود: با حضور دستیاران رشته های تخحصصی مختلف، مسائل و مشکلات بخش های آموزشی بیمارستان ها نیز منتقل و پیگری می شود که این موضوع باعث کیفی تر شدن و ارتقاء جایگاه شورای صنفی می شود، همچنین شکل گیری کمیته تغذیه نیز نقش موثری در پاسخ گویی به نیازهای دانشجویان در زمینه تغذیه دارد که می تواند رضایت مندی دانشجویان را به همراه داشته باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه گفت: تشکیل تعاونی های دانشجویی که زیر مجموعه شورای صنفی مرکزی است نیز می تواند تامین کننده بسیاری از نیازهای دانشجویان و معبری برای کمک مسئولین و خیرین باشد تا از طریق آن به دانشجویانی که توانایی مالی ضعیفی دارند کمک و از آنان حمایت شود.

خدادادی در پایان گفت: امیدواریم شوراهای صنفی بتوانند از مطالبات به حق دانشجویان دفاع و آنها را پیگیری نمایند و ان شاءالله دانشجویان دانشگاه بتوانند با فعالیت گسترده در شورای صنفی مرکزی که در حد مشاوره با معاون دانشجویی وزیر نقش ایفاء می کند حضوری مستمر داشته باشند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار