شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۲۲۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۵
جلسه کمیسیون تخصصی خدمات شهری  با حضور ریاست محترم شورای اسلامی شهر، ریاست محترم کمیسیون تخصصی خدمات شهری، مدیریت محترم عمران و خدمات شهری و دیگر اعضای محترم کمیسیون خدمات شهری در محل ساختمان شورای اسلامی شهر بندر امام خمینی(ره) برگزار شد.

در ابتدا بهنام ادیبی؛ ریاست کمیسیون خدمات شهری تقارن و همزمانی این نشست را با رسوایی فتنه گران در سالروز نهم دی ماه سال 1388 و درایت مقام معظم رهبری (مدضله العالی) برای سرکوبی آشوبگران در این روز را به فال نیک گرفت و آن را منشأ تحولی جهادی در مدیریت امور شهری دانست.

در این جلسه که حول مشکلات و ارائه راهکاری مناسب جهت عقد قرارداد خدمات شهری به خصوص در آستانه ورود به سال جدید ادامه یافت، بهنام ادیبی با ذکر این مطلب که مسئولین باید در مقابل عملکرد خود پاسخگو باشند و تمام تلاششان را در راستای اعتماد سازی جهت مدیریت سیستم و مردم داشته باشند اضافه نمود: از این لحظه به بعد بر اساس مجوزی که شورا دریافت می کند این حق را خواهد داشت که عملکرد مسئولین را به چالش بکشد و از آنها توضیح بخواهد و چنانچه مشخص گردد که مسئول مربوطه عملکرد مناسبی در طی دوره ی مشخص مسئولیت خود نداشته است باید کنار گذاشته شود.

وی ادامه داد: دیگر نباید فرصت ها را از دست داد و اجازه داد که وقت، انرژی و هزینه ای به هدر رفته و در جهت اشتباه به کار گرفته شود. و چنانچه نیرویی چه رسمی و چه غیر رسمی نتواند خود را با سیستم هماهنگ کند و قصد کارشکنی داشته باشد قطعاً از مدیریت سیستم می خواهیم که در مورد وی چاره اندیشی اساسی صورت گیرد و از طریق مقامات و طبق قانون با او برخورد شود.

مهندس امامی نیز با اشاره به مفاد جدید در تنظیم قرارداد خدمات شهری گفت: ما در قرارداد قبل 120 نفر نیرو داشتیم که این تعداد در قرارداد جدید به 150 نفر رسید. از این تعداد 10 نفر نیرو را تنها جهت انجام لایه روبی مناطق سطح شهر در نظر گرفته ایم. در بحث تجهیزات و ماشین آلات نیز علاوه بر یک لودر و 2 کمپرسی، یک مینی لودر ( بابکت )، 2 کامیون 6 تنی و ماشین آلات مربوط به شستشوی جداول، لجن کش و جارو را به قرارداد اضافه نموده ایم. وی ادامه داد: در حال حاضر قرارداد خدمات شهری به مناقصه گذاشته شده است و متقاضیان می توانند از روز چهارشنبه 10/ 10/ 93 نسبت به معرفی خود به امور حقوقی شهرداری اقدام نمایند.

 مدیریت عمران و خدمات شهری به رقم قرارداد جدید نیز اشاره کرد و گفت: این رقم در سال 93 حدود یک میلیارد و هشتصد میلیون ریال بود که طبق برنامه ریزی های صورت گرفته به سه میلیارد ریال رسیده است و امیدواریم دیگر شاهد مشکلات قبل نباشیم. مهندس امامی همچنین با اشاره به نزدیک شدن به سال جدید گفت: با توجه به حضور میهمانان نوروزی از اواسط اسفند 93 باید تمام تلاشمان را بکنیم که تا قبل از سال 94 این قرارداد بسته شود.

 در غیر این صورت با مشکل مواجه خواهیم شد. وی همچنین اضافه کرد: باید از قبل با پیمانکار مربوطه در خصوص اختصاص تعداد مشخصی نیرو جهت یک ماه اقامت میهمانان نوروزی صحبت های لازم را انجام دهیم و از این نیروها در این مدت یک ماهه یعنی 15/ 12/ 93 لغایت 15/ 01/ 94 در سه نقطه که شامل پارک ساحلی، پارک خلیج فارس و پارک های موجود در مسیر بلوار آیت اله طالقانی است یعنی بوستان حافظ و گلستان استفاده نماییم.

در ادامه جلسه ریاست کمیسیون خدمات شهری از عملکرد واحد فضای سبز در طی مدت 6 ماه اخیر پرسید و بر اساس آن مقرر گردید که کمبود نفرات نیروهای فضای سبز و تجهیزات مورد نیاز آن جبران گردد. وی همچنین ضمن تبریک به مسئول جدید خدمات شهری؛ آقای سواری از ایشان خواست تا برنامه ی کاری خود را ارائه دهد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار