شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۱۳۸۰
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۹
شوشان ـ سیدعابدین موسوی :

چهاردهم خرداد سالگرد ارتحال وعروج ملکوتی بنیانگذارکبیرانقلاب اسلامی فرصتی است برای بررسی نقش عصرامام خمینی ره دربیداری اسلامی، چرا که امام عزیز امت با انقلاب اسلامی بیدارگرانه خود باعث ایجاد نهضت بیداری درجوامع اسلامی شد وباعث ایجاد تحولات فکری واجتماعی دربین مسلمانان شدند. ومهمتر اینکه امام امت با انقلاب اسلامی جهان رادرمسیر تغییر قرارداد واین تغییر روز به روز بیشتر دیده می شود . ونه تنها درجهان اسلام بله درسراسر غرب شاهد این بیداری هستیم
واین بیداری اسلامی می رود تا ان شاالله به ظهور منتهی گردد
درواقع عصر خمینی مقدمه عصر ظهور می باشد . پنجره روبه ظهور است
چراکه امام امت با انقلاب اسلامی وبیداری اسلامی ایحاد شده درجهان اسلام باعث رجعت دوباره مسلمانان به ارزشها وباورهای دینی ناب اسلام محمدی ص شدند امام راحل غایت نهایی انقلاب اسلامی و هدف نهایی آن را امری فراتر از صرفا سرنگونی نظام طاغوت وایجاد نظام دینی می دانستند ایشان هدف انقلاب اسلامی را زمینه سازی برای انقلاب جهانی اسلام و فراهم آوردن مقدمات ظهور منجی عالم بشریت حضرت ولی عصر(عج ) می دانستند، و براساس همین اعتقاد، امام بزرگوار به هدایت و رهبری انقلاب اسلامی و تحولات توفندة ناشی از آن پرداختند.
وبه همین دلیل نگارنده معتقد به این است که عصر خمینی ره مقدمه بیداری اسلامی ونهایتا زمینه ساز عصر ظهور می باشد.
اگر متفکرین بزرگ اسلامی همچون سید جمال الدین اسدآبادی، علامه اقبال لاهوری، شهید مدرس، شهید مرتضیٰ مطهری، و در رأس همۀ آنها امام خمینی(س)، ملت خفتۀ اسلامی را بیدار نمی نمودند، شاید از اسلام و قرآن فقط نامی باقی می ماند. اگرچه شخصیتهای بزرگ یادشده اقداماتی بسیار خوبی برای احیای دین و اندیشۀ دینی کردند وبدنبال بیداری اسلامی بودند که انکار آن ممکن نیست، اما بدون شک آن شخصیتی که باعث شکوفایی درخت احیای تفکر دینی شد به جز شخص حضرت آیت الله العظمیٰ امام خمینی(س) کسی دیگر نبود.
امام امت با یک سلیقۀ متفاوت با پیشینیان، در این وادی قدم گذاشتند. حضرت امام خمینی(س) در حقیقت مظهر بازگشت به خویشتن و گوهر و جوهر قداست دینی و تفکر دینی به شمار می آیند.
وامروز این پرچم بدست نائب ایشان امام خامنه ای است واین راه رابااقتداردنبال می کنند
اگر امروز دردنیا شاهد هستیم بیداری اسلامی درجهان اسلام بویژه خاورمیانه درحال گسترش می باشد ره آورد روش ومنش الهی آن روح قدسی وعظیم دوران یعنی امام خمینی کبیر می باشد

امروزه بیداری اسلامی درمقابل استکبارجهانی وهژمونی غرب صف آرایی نموده ودحال مبارزه تا پیروزی نهایی است که الگوی این جوامع حماسه ملت ایران وانقلاب اسلامی بوده وهست.

امروز بیداری اسلامی به عنوان واقعیتی انکار ناپذیر در جهان معاصر موجب بر هم زدن توازن قدرت در منطقه شده و سقوط حکومت‌های فاسد و غیر مردمی در کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا موجب افزایش نفوذ و قدرت ایران و محبوبیت الگوی سیاسی جمهوری اسلامی در منطقه شده است
امروز انقلاب انتفاضه فلسطین وقیام مردم غزه که الهام گرفته از بیداری اسلامی است باعث شده است تا دانشجویان ودانش آموزان غرب دردانشگاها وکالج های مختلف اروپا وآمریکا به حمایت از مظلوم دست به اعتراض بزنند و این اعتراض‌ها در بیش از ۵۰ دانشگاه وکالج آمریکا به نسل‌کشی صهیونیست‌ها تا جایی پیش رفت که دامنه آن برخی دیگر از کشورهای غربی استرالیا (دانشگاه‌های ملبورن و سیدنی)، کانادا (دانشگاه‌های مک‌گیل و کنکوردیا)، فرانسه (مؤسسه مطالعات سیاسی پاریس و دانشگاه سوربن)، ایتالیا (دانشگاه ساپینزا)، انگلیس (دانشگاه‌های لیدز، کالج لندن و دانشگاه وارویک وغیره کشیده شده است .

این عزت ثمره هدایتهای امام راحل و مجاهدت سربازان روح الله شهیدان راه حق  ورهبری امام خامنه ای است که ا امه دهنده راه خمینی کبیرمی باشد
ومی بایست با این موج واین جریان خود را همراه کنیم که عاقبت بخیری در این راه است
سردار شهید حاج قاسم سلیمانی می فرمایند:
برادران، رزمندگان، یادگاران جنگ؛ یکی از شئون عاقبت به خیری «نسبت شما با جمهوری اسلامی و انقلاب» است. والله والله والله از مهمترین شئون عاقبت به خیری همین است. والله والله والله از مهمترین شئون عاقبت به خیری، رابطه قلبی و دلی و حقیقی ما با این حکیمی است که امروز سکان انقلاب را به دست دارد. در قیامت خواهیم دید، مهمترین محور محاسبه این است.
خدایا خدایا تا انقلاب مهدی از نهضت خمینی محافظت بفرما
والعاقبه للمتقین …..
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار