اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۳۲۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۷
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی:
همايون قنواتي اظهاركرد: اميدوارم كمك كنيد اين اتفاق عقب​ماندگي​هاي فرهنگي را كه در سال​هاي گذشته گريبانگير ما بود با اين عنوان افتخارآميز جبران كنيم. نياز به همكاري و همياري همه بزرگان، علما و مديران سياسي و اجرايي استان وجود دارد تا در خصوص فعاليت​هاي فرهنگي در حوزه كتاب همكاري بيشتري داشته باشم.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي خوزستان در ابتداي خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه اهواز گفت: توصيه​هاي رهبري مبني بر آنكه كتاب بايد وارد زندگي مردم شود و همچنين مطالبه​اي كه در جامعه ما وجود دارد و توجه جوانان و خانواده​ها نسبت به كتاب سبب شد تا اهواز در طرح پايتخت كتاب از بين قريب به 70 شهر در مرحله ابتدايي و در ميان 10 شهر برتر انتخاب و در بررسي نهايي به عنوان پايتخت كتاب ايران معرفي شود.

 همايون قنواتي اظهاركرد: اميدوارم كمك كنيد اين اتفاق عقب​ماندگي​هاي فرهنگي را كه در سال​هاي گذشته گريبانگير ما بود با اين عنوان افتخارآميز جبران كنيم. نياز به همكاري و همياري همه بزرگان، علما و مديران سياسي و اجرايي استان وجود دارد تا در خصوص فعاليت​هاي فرهنگي در حوزه كتاب همكاري بيشتري داشته باشم.

وي افزود: سال آينده سال كتاب در خوزستان خواهد بود كه نمايشگاه​هاي كتاب و جايزه​هاي ادبي كتاب در خوزستان برپا خواهد شد و سعي مي​كنيم فعاليت​هاي فراگيري داشته باشيم و عموم مردم امكان دسترسي و انتخاب كتاب را داشته باشند.

قنواتي در ادامه از عنايت ويژه آيت​الله جزايري، حمايت استاندار خوزستان، فرماندار، شهردار و نمايندگان شهر اهواز و همچنين از مجموعه دست​اندكاران امر فرهنگ و دانش​آموزان و دانشجويان، ناشران و نويسندگان تقدير كرد.

وي ادامه​داد: اميدوارم اين طرح​ها بتواند ذوق و شوق را در مردم اهواز و استان ايجاد كند. دو مسئله بسيار مهم كه در اين طرح در نظر گرفتيم و جزء اهداف ما نيز هست، توجه كردن به كودكان و نوجوانان است زيرا اين باعث شد طرح اهواز به عنوان طرح اول انتخاب شود. كاري كه از الان در پيش رو داريم و از طرف نهادهاي فرهنگي، ملي و بين​المللي مورد دقت و نظارت قرار گرفته است، اين است كه اهواز به عنوان كانديداي پايتخت كتاب جهان مورد ارزيابي قرار مي​گيرد و اين عنوان با توجه به استعدادها و ظرفيت​هاي اهواز دور از دسترس نيست.

 

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي خوزستان گفت: اميدواريم بتوانيم فرهنگ كتاب و كتابخواني را در شهر اهواز و خوزستان ارتقا دهيم و بتوانيم نماينده شايسته​اي براي ايران اسلامي در كسب عنوان پايتخت جهاني كتاب باشيم و اين جز با همراهي و همدلي و ايجاد يك ادبيات مشترك از فعاليت​هاي فرهنگي ميان همه مردم به وجود نمي​آيد

وي خاطرنشان​كرد: اساس همه فعاليت​هاي اجتماعي، اقتصادي و سياسي به فرمايش مقام معظم رهبري، فرهنگ است و فرهنگ بر همه مسائل ديگر اولويت دارد. اگر فرهنگ كتابخواني بين جامعه دانش​آموزي نهادينه شود طبيعتا آثار ماندگاري بر جاي خواهد گذاشت و دوم طرح​هايي كه براي آشنايي خانواده​ها و بانوان نسبت به حوزه​هاي مختلف براي رفع كاستي​ها در حوزه مسايل اجتماعي و خانوادگي و آشنايي انديشه​هاي ديني و علمي ارتباط برقرار كنيم. هر قدر زنان ما نسبت به حوزه كتاب دانش بيشتري داشته باشند مي​توانيم تاثيرگذاري آن را در خانواده بيشتر ببينيم. براساس يك فرضيه براي اين​كه كاري استمرار پيدا كند نياز است سه جريان در كنار هم قرار گيرد. اول مديران فرهنگي پديد آروندگان فكر و انديشه و هنر و ديگري مردم و مطالبات و نيازهاي فرهنگي آن​ها است. اتفاقي كه در برنامه​هاي پايتخت كتاب صورت گرفت و ما اين سه عامل را براي برنامه​ريزي در كنار هم قرار داديم و اين باعث شد طرح اهواز به عنوان طرح اول انتخاب شود.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
علي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۷
comment
0
0
comment اين يك افتخارفرهنگي بزرگي براي ما خوزستانيا هست اما مسولين بايد بينيشند كه چگونه مردم را در زمينه شكوفا وبه اوج در اين زمينه برسانند كتابهاي كه در ميان مردم پخش ميشود در تمام جاها ودر تمام ادارات سعي شود كتابهي باشند مربوط به ميزان كاري وفكري ان محيط باشتد تا مردم كم كم از كتاب استفاده كنند علاقه خوبي پيدا كنن تا زمينه اي باشد براي شكوفاي مطالعه تا بتوانند از كتابهاي ديگر استفاده كنند
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار