اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۳۲۹۷
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۸
در سخنان جناب آقای کاویانی مطرح گردید:
به گزارش روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی خوزستان جناب آقای محسن کاویانی مدیر کل محترم در اظهارات روز گذشته خود در مورد رواج پدیده کدفروشی اقتصادی در بین برخی از مردم ضمن اشاره به این موضوع که اقناع افکار عمومی برای همکاری با دستگاه مالیاتی و مشارکت در پرداخت مالیات نیازمند ترویج فرهنگ مالیاتی و ایجاد اعتماد عمومی می باشد تاکید کردند که اهمیت فرهنگ سازی در خصوص مالیات بسیار حیاتی است و در سایه این امر مسیر روشنی برای فرهنگ سازی مالیاتی در مبارزه با رواج و گسترده شدن معضل کد فروشی اقتصادی پیش بینی می شود. ایشان ضمن اشاره به این مطلب که برخی از مودیان با نیت پنهان کردن در آمدها و فرار مالیاتی صورتحساب های خود را دقیق اظهار نمی کنند و صورتحساب جعلی با شماره اقتصادی افراد دیگر ارائه می کنند ؛ اضافه کردند که تخلفات در این زمینه به دو گونه صورت می گیرد ، یک مورد صدور صورتحساب های جعلی و دیگری استفاده از شماره اقتصادی دیگران که در این دو حالت هردو طرف سوء استفاده کننده و همکار آن مسئول تضامنی هستند و اگر شناسایی شوند از هر دو طرف مالیات دریافت می شود. حتی طرف نا آگاه نسبت به مالیات طرف مقابل مسئولیت دارد و آنجایی که سازمان مالیات به مرحله وصول نمی رسد از هر دو طرف دریافت می کند. در این میان دستیابی به اقتصادی سالم و توسعه اقتصادی و مبارزه با موانع آن مانند این پدیده و معضل ،بهره گیری از عنصر فرهنگ شاخصه ای کلیدی قلمداد می گردد.
فرهنگ سازی مالیاتی راهی است که می تواند به این معضل پایان دهد و از اتلاف هزینه و منابع جلوگیری کند علاوه بر این در کنار عامل فرهنگ ، عنصر آموزش نیز باید به عنوان یک اصل کاربردی و زیر بنایی ، محور برنامه ها قرار گیرد تا در استفاده از منابع به جایی برسیم که هیچ منبعی را شخصی و متعلق به خود ندانیم. آقای کاویانی در پاسخ به این سوال که رویکرد سازمان در قبال کدفروشان چیست ؟ عنوان کردند در ابتدا از سوی سازمان امور مالیاتی کل کشور نامه ای به دادستان محترم انقلاب و روزنامه های کثیرالانتشار نوشته شده تا از انتشار آگهی این افراد در روزنامه ها و نشریات جلوگیری بعمل آید . ضمنا علیه برخی از کدفروشان نیز توسط سازمان نزد محاکم قضایی اقامه دعوی گردیده که به بازداشت برخی از متخلفان کدفروش منجر گردیده است. امید است با فرهنگ سازی مالیاتی این امر به کمترین میزان خود برسد و مودیان محترم نه تنها پرداخت مالیات را یک تکلیف ملی ، بلکه بر طبق فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله) به این امر به عنوان یک فریضه دینی واجب عمل نمایند. 
ایشان در پایان تاکید کردند اداره کل امور مالیاتی خوزستان گوشی شنوا برای شنیدن و دریافت سوالات ، انتقادات و پیشنهادات مودیان محترم مالیاتی و رسیدگی به درخواست آن ها داشته به همین منظورسامانه اینترنتی www.tax.gov.ir و شماره پیامک 300072287 جهت تسریع و سهولت در این امر و آگاهی از آخرین اخبار، رویداد ها و اطلاعات مالیاتی به مودیان گرامی و هم استانی های شریف معرفی می گردد.
روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی خوزستان
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار