شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۳۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۴
* بعد از هجوم ریزگردهای نارنجی رنگ به خوزستان و حساسیت های فراوان و آمدن خانم ابتکار به خوزستان این قول داده شده که همایش مدیران کل حفاظت محیط زیست سراسر کشور در خوزستان برگزار شود و این وعده محقق گشت و این همایش با وجودی که بیش از نیمی از سالن جلسات هتل پارس خالی بود با تاخیر 40 دقیقه ای آغاز شد.
* از نکات حائز اهمیت این همایش بنر طراحی شده ایی بود که آسمان اهواز را نیلی و پل سفید و رودخانه کارون که آبی رنگ بود و ما را به این سمت برد که شاید حداقل در 20 سال گذشته حداقل در برهه ای که آب از زیر پل سفید می گذرد آب چنین رنگی را شاهد نبودیم و البته دشتی مه آلود با گل های زرد و صورتی رنگ! و نکته دیگر اینکه باز هم در این همایش خبری از خانم ابتکار نبود وی از دفترش و به صورت ویدیو کنفرانس با حاضرین صحبت کرد.
* مهندس لاهیجان زاده مدیرکل محیط زیست خوزستان در این نشست گفت که باید به فکر ارتقاء جایگاه سازمان باشیم و اینکه خواسته باشیم این دستگاه را از زیر نظر رئیس جمهور به زیر نظر جهاد کشاورزی برویم قطعا نه اینکه صعود و ارتقاء را شاهد نیستیم بلکه به نقطه سراشیبی می رسیم و فکر می کنم باید این سازمان مستقیم به زیر نظر رهبری برود تا بتوانیم به بالندگی آن امیدوار باشیم.
* وی این را هم گفت که در زمانی که درگیر شرایط ریزگردها بودیم مدیران سایر استان ها با وی تماس گرفته اند و اعلام آمادگی جهت کمک کردند و جا دارد از دولت و استاندار برای رسیدگی به این وضعیت تقدیر و تشکر نمایم و انشاء الله هر چه زودتر مصوبات در استان برای این مشکل اجرایی شود.
* همچنین دکتر مقتدایی استاندار خوزستان گفت که خدا را شاکریم که نعمت جمع شدن مدیران محیط زیست کشور در خوزستان به لطف خانم ابتکار به بار نشست و مدیران محیط زیست کشور به استانی آمدند که تمام موضوعات مربوط به مسائل محیط زیست در آن وجود دارد و این ظرفیت ها یک نعمت از سوی خداوند به شمار می آید، البته در کنار این نعمت ها یک کار و زاری هم وجود دارد.
* مقتدایی گفت که خوزستان استانی بوده است که بشر همیشه در ستیز با عرصه های محیط زیست بوده است و همیشه در یک نقطه استان محیط زیست همانند شورش تارتارها و مغول ها مورد هجوم قرار گرفته است. متاسفانه همیشه دستگاه های ما در حال تعارض با یکدیگر هستند و از یک موضوع پاک به نام آب و سد بدلیل تغییر جهت آب از سرشاخه ها تا مقصد با مشکلات عدیده ای مواجه می شویم، یا اینکه ما 80 هزار هکتار از عرصه های بیابانی را به زمین های کشاورزی تبدیل می کنیم ولی فکری برای خروجی این موضوع نمی کنیم و تنها به فکر مهار آب برای آبیاری این زمین ها هستیم.
* استاندار این را هم گفت که متاسفانه برخی اوقات هم ما به عنوان یک مجموعه بی رحم کار می کنیم و هر انچه مربوط به طبیعت و منابع خدادادی است با فعالیت های زشت از بین می بریم و این نشان دهنده عدم تربیت صحیح جامعه برای حفاظت از محیط زیست است و متاسفانه به مال خودمان که برای زندگی بهتر است آسیب می رسانیم و متاسفانه تعلق خاطری وجود ندارد.
* استاندار خوزستان گفت: جای سوال دارد چرا باید دو فردی که از دانشگاه خارج شده اند و تحصیلات علمی عالیه دارند در انجام کارها در دو نهاد با یکدیگر در تعارض باشند و به لحاظ علمی همسو نباشند و باید ما در تلاش باشیم تا این مشکل حل شود و این مسئله باید از مهدکودک ها شکل بگیرد تا خدای ناکرده مهندس صنعت و مهندس محیط زیست با یکدیگر به مشکل برنخورند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار