شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۳۴۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۲
در بازدید از پروژه های عمرانی در حال اجرای شهرداری کوت عبدالله عنوان شد:
شهردار کوت عبدالله درمورد پروژه ی ایستگاه قایقرانی اظهار داشت "رقم احداث ایستگاه قایقرانی هفت میلیارد است که از محل اعتبارات استانداری تامین می شود."

شوشان- سییده اسکندری : 

نشست محمد عبیاوی شهردار شهر  کوت عبدالله  با اهالی رسانه؛  صبح دوشنبه هجدهم اسفند ماه نشستی با حضور شهردار و رییس شورای شهر کارون و اهالی رسانه برگزار شد.

در این نشست عبیاوی با اشاره به پروژه های سال جاری و میزان پیشرفت آن ها از خبرنگاران دعوت کرد تا بازدیدی میدانی از این پروژه ها داشته باشند و از نزدیک میزان پیشرفت این پروژه ها را مشاهده نمایند.

وی همچنین گفت پروژه ی "مسیر پل ششم" که قرار بوددر اسفند 93 کلنگ بخورد به دلیل مشکلات قانونی به فروردین ماه منتقل شد.

وی افزود در رابطه با دو پروژه ی بزرگ "پارک ساحلی " و"ایستگاه قایق رانی" همچنین پروژه ی جاده ساحلی اقداماتی انجام شده و در مرحله ی خاک ریزی و بهره برداری اولیه قرار دارند.

عبیاوی در ادامه توضیح داد پروژه ها یکوچک تری چون "پارک مثلثی" نیز در فاز اولیه اش به بهره برداری رسید.

شهردار کوت عبدالله  با شاره به کمبود اعتبارات گفت علی رغم بالا پایین شدن اعتبارات عمرانی که به دلیل عدم تزریق بودجه در پروژه ها به وجوود آمد، پروژه ها را هم چنان فعال نگه داشتیم و به حمدلله اکثر پروژه های عمرانی ما فعالند. ما توانسته ایم در شش ماهه ی دوم سال 92 و همچنین سال 93 قریب به یازده میلیارد تومان پروژه ی فعال داشته باشیم. 

شهردار کوت عبدالله  با اشاره به تدارک برنامه های نوروزی توسطشهرداری بیان کرد: "این اولین باری است که به شکل مدون برنامه ریزی خاصی در سطح شهر اهواز برای نوروز در نظر گرفته شده است و امیدواریم بتوانیم میزبان خوبی برای میهمانان نوروزی و همچنین کاروان های راهیان نور باشیم.

عبیاوی در ادامه با اشاره به اعتبارات تخصیص یافته به شهرستان کارون گفت در شش ماهه ی دوم سال 92 و در سال 93 پروژه های زیرسازی و آسفالت، احداث جاده ساحلی، احداث پارک سه هکتاری ساحلی، احداث پارک چهار هکتاری مثلثی کوت سید ناصر، پروژه ی دفع آب شکاره یک و اصلاح هندسی مسیر اتوبان امام علی را داشتیم.

وی افزود بیش تر این اعتبارات صرف تکمیل پروژه ی "جاده ی ساحلی" و "پارک ساحلی"شده است. 

شهردار کوت عبدالله  درمورد پروژه ی ایستگاه قایقرانی اظهار داشت "رقم احداث ایستگاه قایقرانی هفت میلیارد است که از محل اعتبارات استانداری تامین می شود."

عبیاوی با توجه به این که در حاشیه بودن چهل ساله ی شهرستان کارون مشکلات و معضلات بسیاری را به این شهرستان تحمیل کرده، اظهار امیدواری کرد که در آینده خدمات در شان مردم این شهرستان انجام شود.

شهردار کوت عبدالله  با اشاره به فقدان سیستم فاضلاب در شهرستان کارون گفت: "شهرستان کارون با بیش از 20 هزار نفر جمعیت فاقد سیستم فاضلاب است. برای رفع این مشکل به حدود 1500میلیارد اعتبار نیاز هست تا اساسی ترین نیاز مردم این شهر تامین شود."

عبیاوی ادامه می دهد: " ما سعی کردیم در برنامه ریزی های مان از کلمه ی "تدبیر" استفاده کنیم. در سال 93 با همکاری شورای شهر به تدبیر نشستیم و به تعریف پروژه های اساسی شهر پرداختیم".

او همچنین با اشاره به عدم وجود جاده ی مناسب در این شهرستان گفت: "این جا شهری است که فقط یک راه مواصلاتی دارد. ما روی جاده ها و مسیر های اصلی اتوبان امام علی و پارک ها کار کردیم و برای سال 94 برنامه ی زیباسازیظاهر شهر را در دست کار داریم".

وی همچنین گفت در طول ده کیلومتر اتوبان این شهرستان استراحت گاه هایی برای رفاه حال مردم این شهرستان ساخته خواهد شد.

عبیاوی با اشاره به پروژه های در دست تکمیل این شهرستان گفت: "پیش از تکمیل پروژه ها ی پیشین قصد اعمال پروژه های جدید نداریم."

او در ادامه گفت: "اگر قول های مدیر آب و فاضلاب کل کشور عملی شود، امسال مشکل بزرگی که سال هاست گریبان گیر مردم این شهرستان شده است برطرف خواهد شد.

وی در بحث نخاله های ساختمانی که خودروهای شهرداری مناطق مختلف اهواز در اطراف این شهرستان تخلیه می کنند گفت: "این مشکل هم چنان پا بر جاست و تا زمانی که نتوانیم خودروهای حامل نخاله را در سطح شهر ساماندهی کنیم، این مشکل حل نخواهد شد."

وی درباره ی محدوده ی شهرستان کارون بیان داشت: "جاده ی نمایشگاه حد فاصل شهرستان کارون و شهر اهواز است و ما همچنان مشغول رایزنی برای بسط محدوده ی شهری خود هستیم."

وی درباره ی نقش شهرداری های کشور در ورزش گفت: "متولی امر ورزش در کشور وزارت کشور و سازمان تربیت بدنی است. ما در بحث ورزشسه زمین ورزشی احداث و تکمیل کردیم، یک زمین در دست احداث است و دو زمین دیگر هم مجوز ساخت گرفته اند.

وی در ادامه اظهار داشت: "شهرداری در تمام مسابقات به نحوی مشارکت داشته است؛ یا با دادن هدیه، یا مشارکت در هزینه ها و یا دادان امکانات به تیم ها.

درباره ی زمین های فوتبال، عبیاوی توضیح داد: "جهت احدداث زمین فوتبال، یک زمین یک هکتاری به ادراره ی تربیت بدنی داده شد. و یک زمین 18 هکتاری برای احداث استادیوم مشخص شد. این زمین متعلق به وزارت نفت است که با توافق های صورت گرفته شده، در اختیار اداره ی تربیت بدنی این استان قرار گرفت.

وی در خاتمه بیان داشت: "شهرداری مثل خانواده است و خانواده باید به اندازه ی جیب اش خرج کند. ما به اندازه ی میزان درآمد های شهرداری و کمک های دولتی و نیز تدبیر، نیاز ها را شناسایی، اولویت بندی و سپس هزینه می کنیم. 

در آخر اشان افزود: "شهرداری موفق خواهد بود که در اولویت بندی ها، ضروریات را مد نظر قرار دهد و نیاز های ضروری را جزو اولین ها قرار دهد."

 "طاهر باوی" رییس شورای شهر شهرستان کارون که در کنار شهردار این شهرستان حضور داشت در جمع خبرنگاران خلاصه ای از کار شورا را ارائه کرد: "حدود بیست و یک مصوبه، طرح و لایحه را تصویب کردیم که اهم آن ها عبارت است از بودجه ی شهرداری و چندین پروژه ی که شهرداری قول کلنگ زنی آن را در سال 93 داده بود."

وی درباره یبودجه ی شهرستان کارون گفت: "بودجه ی امسال این شهرستان 24 میلیارد بود که با متمم آن به 26 میلیارد تومان رسید.و غیر از این مقدار، توانستیم 7.5 میلیارد از محل اعتبارات تملک دارایی استانداری دریافت داریم.

رییس شورای شهر با اشاره به مشکل فاضلاب شهرستان کارون بیان کرد:"راه اندازی سیستم فاضلاب شهرستان کارون نیاز به بودجه ای بالغ بر 1500 میلیارد تومان دارد  که قرار بود این اعتبارات از طریق اوراق مشارکت تخصیص یابد اما تا کنون تنها 6 درصد از این اوراق فروش رفته است و برای فروش آن ها دولت باید در سطح کلان اقدام کند."

او همچنین گفت ما به دلیل وجود فاضلاب های سرگردان شهر مجبور شدیم که بر خلاف قوانین احداث جوی های سرباز را تصویب کنیم.

باوی در آخر افزود طبق توافق نامه های پیشین، فولاد احداث قسمتی از اتوبان را بر عهده گرفته بود اما پس از خصوصی سازی فولاد، فولاد از این امر سرباز زد و اگر برای پیشرفت این پروژه ها بخواهیم بهفولاد تکیه کنیم، زمان را از دست خواهیم داد.







comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
comment
0
0
comment آقای باوی به شهردار بگو بایک میلیارد وچهارصد میلیون تومان ماهیانه چه کارهایی انجام دادید 400متر جاده ساحلی که انتهای کارجاده ساحلی بود که درزمان شهرداری منطقه 5 اهواز درحد لایه کوپال ریزی بود حال شهرداری کوتعبداله چه کرده که همه دنبال جاده ساحلی میباشند
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار