اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۳۷۱۳
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۳
رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز:
دکتر ایدنی :موضوع سلامتي و محافظت از آن، يكي از مهمترين دغدغه هاي مردم و مسافران در ايام خاص سال مانند تعطيلات نوروز مي باشد، چرا كه بدون داشتن اين نعمت ارزشمند خدادادي، آرامش و لذت بردن از سفر و تعطیلات آغازین سال معنايي نخواهد داشت.
 دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز دوشادوش ساير سازمانهاي خدمتگزار در ايام نوروز، در خدمت کاروان های راهیان نور و ميهمانان نوروزي مي باشد.
 
دكتر اسماعيل ايدني رئيس دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز با اشاره به نقش دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز در ارائه خدمات بهداشتي و درماني به مردم استان و همچنين مسافران و ميهمانان نوروزي و به ويژه زائران كاروان هاي راهيان نور در ايام تعطيلات نوروز و آغاز سال جديد گفت: بدون ترديد، موضوع سلامتي و محافظت از آن، يكي از مهمترين دغدغه هاي مردم و مسافران در ايام خاص سال مانند تعطيلات نوروز مي باشد، چرا كه بدون داشتن اين نعمت ارزشمند خدادادي، آرامش و لذت بردن از سفر و تعطیلات آغازین سال معنايي نخواهد داشت.
 
رئيس دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز ادامه داد: هرساله با فرارسيدن سال جديد، خوزستان ميزبان و پذيراي ميليون ها مسافر نوروزي خواهد بود كه از نقاط مختلف ايران اسلامي عازم اين خطه مقدس مي شوند، بسياري از اين مسافران با سفر به مناطق جنگي هشت سال دفاع مقدس ياد و خاطره آن دوران ارزشمند و رشادتها و جان بازي هاي مردان ايران زمين را زنده نگه ميدارند.
 
وي افزود: در اين ميان نقش دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز به عنوان توليت سلامت استان در حفظ سلامت مردم و مسافران حائز اهميت است. دست اندركاران و پرسنل زحمتكش اين دانشگاه در ايام مختلف سال و بخصوص در ماه هاي آخر سال و تعطيلات نوروز كه زمان اوج مسافرت ها به اين استان است، نهايت تلاش خود را اعمال مي نمايند تا بتوانند در انجام وظايف سنگين خود موفق باشند.
 
ايدني اظهار داشت: مجموعه معاونت درمان دانشگاه و نيز همكاران پزشك، پرستار، بهيار، نيروهاي خدماتي، حراست و ... مستقر در بيمارستان هاي دانشگاهي، بصورت شبانه روزي در ايام نوروز تلاش مي كنند تا مراكز درماني و بيمارستان هاي تابعه دانشگاه نهايت كارآيي و پاسخگويي در خدمت رساني درماني به مردم و مسافران را عليرغم حجم بالاي مراجعين به بيمارستان هاي دانشگاهي و نيز ظرفيت پايين در مقايسه با جمعيت استان داشته باشند، اعمال جراحي مورد نياز و ساير مداخلات درماني بدون وقفه در تمام اين مدت اجراء و عملياتي مي گردد، برخي از اين همكاران، لحظه تحويل سال را در محل كار خود و در كنار بيماران حضور داشتند و سفره هفت سين خود را در ايستگاه هاي پرستاري بخش هاي بيمارستان چيده بودند.
 
قائم مقام وزير بهداشت در استان اضافه كرد: معاونت غذا و داروي دانشگاه با كنترل زنجيره تهيه و تدارك دارو و همچنين تجهيزات و ملزومات پزشكي، در اين ايام نيز نقش خود را در تامين داروهاي مورد نياز بيماران و مراكز درماني و جلوگيري از بروز كمبود دارويي در حال ايفاء نمودن مي باشد.
 
وي خاطرنشان ساخت: ناوگان مجهز و آماده به خدمت فوريت هاي پزشكي دانشگاه با دارا بودن پايگاه هاي متعدد اورژانس جاده اي و شهري، بصورت ٢٤ ساعته در آماده باش كامل هستند تا اگر خداي ناكرده حادثه اي براي مسافر و شهروندي رخ داد بتوانند در كمترين زمان ممكن اقدامات درماني اوليه و مورد نياز را تا رساندن وي به بيمارستان بصورت كاملأ رايگان انجام دهند.
 
رئيس شوراي عالي نظام پزشكي كشور در ادامه با اشاره به نقش با اهميت بهداشت و رعايت نكات بهداشتي لازم در طول زندگي و به ويژه در مواقع سفر و در این ایام خاص گفت: همكاران ما در معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز و مراكز بهداشتي تابعه در سراسر استان، با اجراي گسترده طرح بسيج سلامت نوروزي كه از ابتداي اسفندماه كليد خورده است و تا پايان نيمه فروردين تداوم خواهد داشت، با نظارت ها و بازديدهاي مستمر خود از اماكن مختلف و متعدد تهيه و توزيع مواد غذائي، اماكن عمومي مانند رستوران ها، هتل ها و پارک ها، نمونه برداري هاي پي در پي ميكروبي و همچنين كلرسنجي هاي آب آشاميدني، شناسايي متخلفين بهداشتي و معرفي آنان به مراجع قضائي و معدوم نمودن مواد عذائي فاسد شده و غيرقابل مصرف تلاش مي كنند تا به نوبه خود حافظان خوبي براي سلامت مردم، مسافران و ميهمانان باشند تا آنها بتوانند از سفر و تعطیلات خود نهایت لذت را ببرند.
 
وي افزود: در اين ميان نقش نظارت و بازرسي نيز در تكميل چرخه هاي خدمت رساني متعدد موجود و پيشگيري از هرگونه سهل انگاري را نبايد فراموش كرد كه بدين منظور بازرسان مديريت بازرسي، پاسخگويي و رسيدگي به شكايات دانشگاه در بازديدهاي متعدد محسوس و نامحسوس خود در تمام اين ايام، در تلاشند تا نقائص و كمبودهاي قابل مرتفع شدن را رصد كنند، گزارش دهند و پيگيري نمايند.
 
رئيس دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز  گفت: با توضيحاتي كه ارائه شد و گستردگي رسالت ها و نقش هاي محول شده، به راحتي مي توان به نقش تاثيرگذار دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز در خدمتگزاري و خدمت رساني فعالانه و اثربخش به مردم و ميهمانان اشاره نمود كه اين دانشگاه دوشادوش ساير سازمان هاي خدمتگزار در ايام نوروز، در خدمت كاروان هاي راهيان نور و ميهمانان نوروزي و مردم عزیز استان مي باشد. 
 
ايدني در پايان با اشاره به فرابخشي بودن حوزه سلامت و نياز به همكاري و حمايت ساير ارگان ها و سازمان ها جهت حفظ و ارتقاء سلامت مردم افزود: مجموعه عظيم دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز همواره نهايت توان و تلاش خود را به كار بسته است تا بتواند رسالت هاي كليدي خود در قبال سلامت مردم را به خوبي پياده سازي نمايد و انتظار ما از مردم و ساير مسئولين اين است كه در كنار و حامي ما باشند و به ما در اجراي بهتر و باكيفيت تر رسالت ها و نقش هايمان كمك كنند تا بتوانيم در آينده اي نزديك، جامعه اي سالم تر، بانشاط تر و پوياتر داشته باشيم. ان شاءالله
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار