شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۴۰۸۰
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۴
نگاهی به فعالیت های سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز
اقدامات اولیه جهت استحصال گاز حاصل از انباشت پسماندها در مدفن قدیم پسماندهای شهر اهواز نظیر اطفای حریق و تسطیح خاک، احداث کانال جهت لوله گذاری در منطقه مذکور در حال اجرا است.
سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز برای رفع اثرات سوء زیست محیطی حاصل از دفن پسماند در طول 20 سال که شامل انتشار گاز متان در منطقه و آتش سوزیهای متناوب در محل اقدام به انتخاب مشاور به منظور طراحی پروژه مناسب در جهت کنترل آلودگی در این محل کرده است.

اقدامات اولیه جهت استحصال گاز حاصل از انباشت پسماندها در مدفن قدیم پسماندهای شهر اهواز نظیر اطفای حریق و تسطیح خاک، احداث کانال جهت لوله گذاری در منطقه مذکور در حال اجرا است. 

مهندس گلستانی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند: هدف از این پروژه را کنترل آتش سوزی و مهار گازهای حاصل از تخمیر زباله های دفن شده و پایدار نمودن این گازها خواند . 

وی گفت: تسطیح محل مورد نظر: تمام منطقه به سه قسمت 70 ھکتاری تقسیم می شود، قسمتی که در طرح استحصال پروژه نیامده، مکانھای قدیمی ھستند که مشکلی از نظر آتش سوزی ندارند یا تخمیر شده یا جذب طبیعت شده اند. 

قسمتی که در نظر گرفته شده مکانھایی ھستند که در آنجا خود به خود آتش سوزی صورت می گیرد. 

گلستانی افزود: 70 ھکتار اول قبلا تسطیح شده و ھم اکنون پروژه استحصال گاز در حال انجام است. 

برای استحصال گازھای زیرزمینی ھشت کیلومتر در زیر زمین لولههای مشبک شکل کار گذاشته شد و سطح زمین مسطح و کمپک شده که گازھای تولید شده از مسیر لولهھای مشبک مانند وارد لولهھای اصلی و از لولههای اصلی وارد فلر می شوند که این گازھا از طریق فلر در محیط سوزانده خواھند شد. 

این گزارش حاکی است ، 70 ھکتار دوم وسوم تسطیح و پر کردن چالهها در حال انجام بوده که رو به اتمام است. 

هدف از این پروژه را، کنترل آتش سوزی و مهار گازهای حاصل از تخمیر زبالههای دفن شده و پایدار کردن این گازها عنوان کرد که با این اقدام می توان از آتش سوزی خود به خودی پسماندها و تراکم گاز متان که گازی بسیار فرار و قابل انفجار است، جلوگیری به عمل آورد و مشکلات حاصل از انتشار دود در منطقه برومی کاھش یابد. 

دو منطقه 70 هکتاری دیگر به پروژه افزوده می شود زیرا در این منطقه دو منطقه آتش سوزی خود بخود کماکان روی می دهد و پس از اتمام پروژه و رفع آلودگی، منطقه مذکور قابلیت بھرهبرداری برای کاربری و احداث فضای سبز را خواھد داشت.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار