اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۴۱۳۸
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۲
بعد از اینکه مانورهایی که در آسمان داد و خلبان با فاصله کمی از فرودگاه پرواز کرد تا ببیند آیا چرخ ها باز شده است یا خیر و همچنین اینکه مسئولان استانی همه چیز را برای فرود اضطراری آماده کرده بودند، به خلبان هواپیما هم اطلاع داده شد که چرخ ها باز شده است.

سید شریف حسینی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی که در این پرواز حضور داشت اظهار کرد: پرواز روز گذشته تهران به اهواز ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه با شرکت ایران ایرتور با کمی تاخیر از فرودگاه تهران پرواز کرد و بعد از رسیدن به آسمان اهواز شروع به چرخیدن در آسمان کرد و بعد از مدتی مسافران هواپیما از نحوه رفتاری که خدمه انجام می دادند متوجه شدند که چرخ های هواپیما دچار مشکل شده و باز نشده است.

وی افزود: وقتی که هواپیما با این مشکل مواجه شد در این پرواز چیزی که به چشم می خورد آرامش مردم بود و این آرامش شرایط را برای خدمه و خلبان راحت تر می کرد و مورد خاصی پیش نیامد که سایر مسافران را نگران کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خلبان پرواز با مسافران صحبت کرد و موضوع را مطرح کرد که چرخ ها باز نشده و در حال چرخیدن در آسمان هستیم تا ببینیم از لحاظ فنی چه کاری می توانیم انجام دهیم.

حسینی عنوان کرد: بعد از اینکه مانورهایی که در آسمان داد و خلبان با فاصله کمی از فرودگاه پرواز کرد تا ببیند آیا چرخ ها باز شده است یا خیر و همچنین اینکه مسئولان استانی همه چیز را برای فرود اضطراری آماده کرده بودند، به خلبان هواپیما هم اطلاع داده شد که چرخ ها باز شده است.

وی بیان کرد:‌ با وجود اینکه چرخ ها باز شد اما سیستم درون کابین خلبان این علائم را نشان نمی داد که چرخ ها باز شده اند. بنابراین خلبان شروع به تخلیه بنزین کرد تا حادثه خاصی پیش نیاید.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بعد هم برای اطمینان بیشتر خلبان با فاصله کمتری از فرودگاه اهواز پرواز کرد تا نیروهایی که در فرودگاه مستقر شده بودند به وی اطمینان دادند که چرخ ها باز شده است.

حسینی تاکید کرد: با مهارت خلبان بعد از چرخیدن حدود یک ساعت و ده دقیقه در آسمان اهواز در نهایت هواپیما سالم فرود آمد.

وی ادامه داد: در ارتباط با وضعیت هواپیماهای کشور می توان گفت که نه شرایط حاد است و نه ایده آل. امروزه یکی از پیشرفته ترین کشورها در جهان کشور آلمان است که چندی پیش شاهد سقوط یکی از هواپیماهای این کشور در ماه گذشته بودیم که متاسفانه دو تن از خبرنگاران ایران هم در آن حادثه جان خود را از دست دادند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: شرایط تعمیر و نگهداری، بررسی ها و همچنین کارهای کارشناسی که روی هواپیماها انجام شود باید با دقت بسیار بالایی انجام شود مخصوصا در شرایطی که ما در تحریم هستیم و اینکه بعضی از قطعات دچار مشکل است. بنابراین کارهای نگهداری خود را باید چند برابر کرده و تعمیرات خود را به حداقل برسانیم.

حسینی اظهار کرد:‌ با کارهای فنی و تخصصی و بررسی های دقیق خود باید موضوعاتی که احتمال می دهیم که هواپیما را دچار سانحه می کند پوشش بدهیم.

وی عنوان کرد: به صورت کلی در مجلس پیگیری هایی خواهم کرد و با وزیر راه و ترابری هم در مورد این موضوع و بررسی هواپیماها در کل صحبت می کنم البته نه به این خاطر که این رویداد در اهواز بود بلکه به این خاطر که در سراسر کشور بررسی هواپیماها دقیق تر شده تا شاهد هیچ حادثه ای نباشیم صحبت می کنیم.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد:‌ خدا را شکر که مسافران همه سالم به خانه های خود برگشتند و این جای شکر دارد

حسینی یادآور شد: از تمامی کسانی که در فرودگاه در حالت آماده باش بوده و هر چه در توان داشتند به کار گرفتند تشکر می کنم. آتش نشانی و اورژانس نیز از جمله نهادهایی بودند که در فرودگاه مستقر شدند. همچنین استاندار خوزستان در برج مراقبت حضور پیدا کرده و مدیرعامل فرودگاه های استان نیز به همراه پرسنل خود با ناراحتی و استرس بالا در فرودگاه منتظر نشستن هواپیما بودند.

وی در پایان گفت: با مهارت خلبان خدا را شکر این هواپیما به خوبی فرود آمد ولی امیدوارم که دیگر شاهد چنین رویدادهایی در کشور نباشیم.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۴
comment
comment
کارشناس صنعت هواپیمایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۷
comment
0
2
comment شایسته تر میباشد جناب آقای سید شریف حسینی بدلیل شناخت کافی از نحوه برخورد با موضوعات تخصصی ؛ با این گروه مسایل بسیار مهم و جدی ( ایمنی پرواز وحفظ سلامت روحی - روانی و......مسافرین با شرایط متفاوت روانی) به این سادگی به واقعه با این سطح از اهمییت دخول ننمایند . مقایسه سانحه شرکت هواپیمایی آلمانی از مصادیق مع الفارق میباشد . قطعا آنچه که در حادثه شرکت آلمانی رخ داده است سالهابعد اعلام خواهد گردید . برادر بزرگوار جناب آقای سید شریف حسینی حضرتعالی علیرغم موقعییت قابل افتخار و احترامتان بعنوان هیئت رئیسه محترم مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اطلاع کامل و دریافت رسمی مستندات مرتبط با آنچه در یکسال اخیر در شرکت ... مستقر در ...که از مجموعه سازمان های مستقر در حوزه انتخابی اتان میباشد به نیکی مطلع گردید در طول ششماه اخیر گزارش رسیدگی ها و اقدامات صحیح اتان چه بوده است
پاسخ ها
comment
خوزستاني
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
comment
comment با سلام
سايت محترم شوشان لطفا صحبتهاي اين كارشناس محترم را كامل پخش كنيد.
نام شركت هواپيمايي نفت را اقاي سيد شريف حسيني شنيده اند؟
شركتي كه متعلق به خوزستان است ولي دو سالي است كه توسط مديران غير بومي هدايت ميشود و ...
comment
مسافر پرواز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۸
comment
0
0
comment چرا به هواپیمایی که اشکال فنی دارد اجازه پرواز میدهند . لطفا بررسی و پیگیری کنید افراد مسئول و تصمیم گیرنده در این رابطه مورد بازخواست قانونی قرار بگیرند . جان و روان مردم اهمییت دارد . آخه مگر میشود هواپیما فوکر100 با تکنولوژی پیشرفته که دارا هستند متوجه مشکل فنی و عملیاتی خود نشود . ضمنا چرا شرکت هواپیمایی نفت ریسک میکند و با هواپیمای دارای اشکال فنی که برطرف نشده است با مسافر پرواز انجام میدهد !!!!!!؟؟
خیلی ضرورت دارد بدون مسافر پرواز کند و بعد از رفع مشکل خود در اهواز مجاز به مسافر گیری شود و یا اینکه از طریق مسیر زمینی اهواز به فرودگاه ماهشهر امکانات -تجهییزات و متخصصین تعمیراتی خود را به جهت رفع مشکل اعزام نماید . چه معنا دارد مسافرین بی اطلاع را سوار بر هواپیما دارای مشکل در آسمان به پرواز در آورند !!!؟؟؟
پرواز 2507 ساعت 20:05 از ماهشهر به مقصد تهران که گزارش آن در همین سایت محترم شوشان منعکس شده است . مورخ 1394/01/26 ؛ که بمدت جهل دقیقه نیز بدلیل همین شرایط نا ایمن مشکل فنی مسافرین هم بی خبر از همه چیز خسته و فرسوده در کابین هواپیما معطل شدند و باز هم با وضعیتی که گزارش گردید بجای ادامه پرواز به مقصد تهران در فرودگاه اهواز به زمین نشست .
آیا این اقدام بازی با روح -روان و امنیت جانی مسافرین توسط شرکت های هواپیمایی نمیباشد ؟؟
کاش سازمان مسئول هواپیمایی کشوری پیگیری موضوع کرده اقدامات بازدارنده قانونی بعمل آورد .
comment
خوزستاني
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
comment
0
0
comment با سلام
سايت محترم و وزين شوشان
خواهشمندم آقاي سيد شريف حسيني و ديگر نمايندگان خوزستان در مورد هواپيمايي نفت و مشكلاتي كه مديران غير بومي آن ظرف مدت دو سالي كه بر سر كار آمده اند براي اين شركت خوزستاني بوجود آورده اند بيشتر ورود كنند زيرا اين شركت خوزستاني رو به .... است ...
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار