اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۴۵۱۲
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۵
 رییس شورای اسلامی استان خوزستان گفت: شوراها بازوان توانمند دولت به شمار می روند و اگر شورا بتواند در کنار دولت به خوبی عمل کند بدون شک همدلی و همزبانی محقق خواهد شد.

به گزارش ایرنا مهدی طلاوری در مراسم گرامیداشت روز شوراها که روز پنجشنبه در حرم مطهر علی ابن مهزیار اهوازی (ع) برگزار شد با بیان اینکه خادمان مردم در عرصه شورا هرچه در توان دارند در جهت خدمت به مردم می گذارند گفت: اعضای شورای شهر خادمانی هستند که نیازی به میز و صندلی نداشته و با تمام توان خود به مردم خدمت می کنند.

وی با اشاره به اهمیت شوراهای شهر در سطح کشور گفت: اجرای حدود 10 اصل قانون اساسی به شورای شهر سپرده شده است و همین امر نشان دهنده اهمیت و جایگاه شوراها در جامعه است.

رییس شورای اسلامی استان خوزستان افزود: شوراها ارکان تصمیم و اداره کننده امور کشور هستند و برای رفع مشکلات ، معضلات و چالش های مردم با تمام توان خود گام برمی دارند.

وی اظهار کرد: حضور شوراها در جامعه برای رفع برخی مشکلات شهرها لازم و ضروری است و به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی در سال 1377 انتخابات شوراها برگزار شد.

طلاوری با اشاره به چهار دوره فعالیت شوراهای شهر و روستا در استان خوزستان گفت: شورای شهر چهارمین دوره کار خود را سپری می کند و اکنون نیز پس از این مدت به بلوغ رسیده است، لفیقی از تجربه و جوانی و نشاط باعث شده است تا شورای ارزشمند و پویایی داشته باشیم.

وی ادامه داد: اقدامات شوراها در مبحث انتخاب شهردار که یکی از وظایف مهم شورای شهر به شمار می رود تاکنون بسیار قابل قبول بوده ولی متاسفانه اکنون حلقه مفقوده ای که در برخی از دستگاه های اجرایی وجود دارد شورا باوری است.

رییس شورای اسلامی خوزستان با اشاره به عدم همکاری برخی دستگاه های اجرایی با شوراهای استان گفت: هنوز شوراها به حدی نرسیده اند که دستگاه های اجرایی با برنامه ها و اهداف شوراها آشنا شوند ولی بیشتر دستگاه های اجرایی استان عنایت خاصی به شورای شهر و شهرستان دارند که قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه شوراها برآیند شعور و شخصیت مردم هستند اظهار کرد: اکنون باتوجه به فرمایشات مکرر مقام معظم رهبری اساس و شالوده نظام جمهوری اسلامی بر مبنای مردم و ملت است.

طلاوری تصریح کرد: شوراها بازوان توانمند دولت به شمار می روند و اگر شورا بتواند در کنار دولت به خوبی عمل کند بدون شک همدلی و همزبانی محقق خواهد شد.

وی ادامه داد: اکنون استان خوزستان با وجود توانایی ها و ظرفیت هایی که در درون خود دارد مشکلاتی را نیز با خود به یدک می کشد و نسبت به سایر استان ها نیاز به همدلی و همزبانی بیشتری دارد و امیدواریم تمامی مسوولان استان باتوجه به فرمایشات مقام معظم رهبری بتوانند در مسیر خدمت رسانی به مردم حرکت های محسوس و اثرگذاری داشته باشند.

همپنین در ادامه حجت الاسلام قربانعلی سعادت نیا رییس شورای شهر اهواز با گرامیداشت روز و هفته شوراها، شورای شهر را به عنوان گسترده ترین دموکراسی مردم سالاری دینی دانست و گفت: شورا به عنوان گسترده ترین دموکراسی مردم سالاری دینی به شمار می رود و هیچ ارگانی تا این اندازه گسترده نبوده و با مردم ارتباط مستقیم ندارد.

وی با بیان این که اکنون بیش از 100 هزار نفر در شوراهای شهر استان فعالیت می کنند گفت: شورای شهر فرصت مناسبی است تا بار سنگینی را از دوش دولت بردارد و تاکنون نیز عملکرد قابل قبولی داشته است.

رییس شورای شهر اهواز بیان کرد: اکنون با وجود شوراهای شهر و روستا دولت 10 هزار میلیارد تومانی را که باید در جهت عمران و آبادانی شهرهای کشور هزینه کند توسط نمایندگان منتخب خود مردم برای شهرها صرف می کند و این کمک شایانی به دولت محسوب می شود.

وی به تخصیص اعتبار یک هزار و 300 میلیارد تومانی شورای شهر اهواز برای توسعه و آبادانی اهواز درسال جاری خبرداد.

سعادت نیا با اشاره به عملکرد شورای شهر اهواز و تشکیل کمیته های بهداشت و محیط زیست و کمیته امنیت اظهار کرد: در سال اول و دوم شورای شهر اقدامات سازنده ای صورت گرفت که از جمله کارهای مهم می توان به تلاش برای راه اندازی کمیته سلامت محیط زیست ، رسیدگی به وضعیت آلایندگی ها، بیمارستان ها و اورژانس های سراسر اهواز، تصویب هشت خانه سلامت در بودجه سال جاری، تشکیل کمیته امنیت برای برقراری امنیت در اهواز به خصوص در زمینه دستفروشان و سرقت و ناهنجاری های دیگر اشاره کرد.

وی بیان کرد: راه اندازی سازمان زمین و مسکن برای جلوگیری از رانت خواری و زمین خواری و ایجاد فرصت برای سرمایه گذاری بخش خصوصی، راه اندازی باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری اهواز و خروج بنکداران از هسته مرکزی شهر و ساماندهی آنان در غرب و شرق اهواز نیز از دیگر اقدامات سازنده شورای شهر اهواز در جهت توسعه و آبادانی شهر بود.

رییس شورای شهر اهواز با بیان اینکه تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا گرد محرومیت را از چهره اهواز بزداییم گفت: اکنون با وجود مشکلات مالی ، حقوقی و اداری تلاش بر این است تاهم پای سایر مسئولان و زیر سایه نظام مقدس اسلامی خدمتگزار صادقی باشیم.

همچنین در این مراسم حجت الاسلام فائز فائزی رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اهواز درخصوص بازسازی بقعه متبرکه علی ابن مهزیاراهوازز(ع) گفت: باتوجه به میزان تردد شهروندان سراسر استان و خارج استان و فضای محدودی که در این بقعه وجود داشت در سال 1390 اداره اوقاف تصمیم گرفت اقدامات خوبی را در جهت توسعه این حرم شریف انجام دهد.

وی افزود: مردم و مسئولان در سه سال گذشته تاکنون زحمات زیادی را برای بازسازی حرم مطهر علی ابن مهزیار کشیدند تا شهروندان بتوانند از این فضای معنوی استفاده کنند.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اهواز بیان کرد: به این منظور حدود هشت میلیارد تومان برای بازسازی تاکنون کمک شده است ولی این اواخر کار مشکلات زیادی داشتیم که باعث شد سرعت کار پایین بیاید.

وی ادامه داد:حرم مطهر علی ابن مهزیاراهوازی (ع) نگین درخشان استان است و خرسندیم که شورای شهر برای اولین بار این مکان مقدس را برای برگزاری مراسم گرامیداشت روز شورا انتخاب کردند.

نهم اردیبهشت روز گرامیداشت شوراها است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار