اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۴۹۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۰
با حضور وزیر نیرو:
درویشعلی کریمی با اشاره به اینکه مشکلات مالی دلیل اصلی در تعویق افتتاح این پروژه بوده است، گفت: این پروژه در ابتدا تحت اعتبارات استانی قرار داشت که به همت دولت تدبیر و امید در ردیف اعتبارات ملی قرار گرفت و این همکاری و تلاش موجب شد تا امروز شاهد افتتاح و بهره برداری از این پروژه عظیم باشیم.
 ایین افتتاح فاز اول مجتمع آبرسانی روستایی شهدای جنگیه شهرستان کارون با حضور وزیر نیرو، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، معاون عمرانی استانداری خوزستان و تنی چند از مسوولین محلی و کشوری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان وزیر نیرو در آیین افتتاح مجتمع آبرسانی روستایی شهدای جنگیه اظهار کرد: مسایل و مشکلات روستاها همواره از اهمیت ویژه برخودار بوده است، که این پروژه عظیم و ماندگار در راستای توجه ویژه دولت به این مهم است .

مهندس حمید چیت چیان ادامه داد: قطعا آنگونه که باید و شایسته است در راستای خدمات دهی به مردم روستایی عمل نشده اما هر آنچه که در توان است خواهیم گذاشت تا خلع های بوجود آمده کاهش یابند.

وی با بیان اینکه تا قبل از سال 92 که دولت تدبیر و امید فعالیت خود را آغاز کند، هیچ گونه ردیف بودجه ای برای مجتمع های آبرسانی روستایی در نظر گرفته نشده بود، گفت: در سال گذشته در پیشنهاد لایحه بودجه به مجلس محترم اعتباری افزون بر 200 میلیارد تومان برای مجتمع های آبرسانی روستایی از سوی دولت ارایه شد، که با موافقت و تصویب نمایندگان محترم مجلس این ردیف بودجه تامین گردید.  گفتنی است ردیف هایی دیگر در این بودجه تعریف شده بود که این اعتبار را تا 300 الی 350 میلیارد تومان نیز افزایش می داد.

چیت چیان اضافه کرد: در سالجاری نیز اعتبار پیشنهادی از سوی دولت در خصوص مجتمع های آبرسانی 400 میلیارد تومان بود که با ردیف های تعریف شده دیگر این مبلغ به 700 میلیارد تومان افزایش خواهد یافت. در این راستا نمایندگان محترم مجلس نیز 500 میلیون دلار نیز از محل صندوق توسعه ملی به تصویب رساندند بدین معنا که این اعتبار در سالجاری به 2 هزار میلیارد و 100 میلیون تومان افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه برنامه ریزی های هزینه کرد این اعتبارات در شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور صورت خواهد گرفت، گفت: امیدورایم با برنامه ریزی دقیق و هزنیه کرد صحیح این اعتبارات شاهد تحولات بزرگ در آب شرب و مجتمع های آبرسانی روستایی باشیم.

وزیر نیرو اظهار کرد: مشکلات در شبکه آب و فاضلاب در سطح استان خوزستان وجود دارد، که نباید از آنها چشم پوشی کرد، اما با این حال پروژه های عظیم و ماندگاری نیز در حال اجراست که از جمله آن می توان به طرع آبرسانی غدیر از شادگان تا شهرستان آبادان اشاره داشت. پروژه ای که 430 کیلومتر خطوط انتقال آب داشته و 25 متر مکعب در ثانیه ظرفیت آبرسانی آن می باشد. در این پروژه علاوه بر آبرسانی به بسیاری از شهرستان های استان، آب شرب 1600 روستا تامین خواهد شد.

 همچنین در ابتدای این مراسم مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان گفت: این پروژه با لطف خدا، رهنمودهای رهبری معظم انقلاب و همت دولت تدبیر و امید به بهره برداری رسید که در راستای محرومیت زدایی از روستاها بویژه روستاهایی که مشکلات بیشتری برای تامین آب شرب دارند میباشد.

درویشعلی کریمی ادامه داد: پروژه مجتمع آبرسانی روستایی شهدای جنگیه از سال 1386 کلنگ زنی که در این فاز 2 هزار خانوار   بالغ بر 12 هزار نفر جمعیت را تحت پوشش قرار می گرفتند. اما دلایل متعددی سبب شد تا اتمام آن طولانی شود.

وی با اشاره به اینکه مشکلات مالی دلیل اصلی در تعویق افتتاح این پروژه بوده است، گفت: این پروژه در ابتدا تحت اعتبارات استانی قرار داشت که به همت دولت تدبیر و امید در ردیف اعتبارات ملی قرار گرفت و این همکاری و تلاش موجب شد تا امروز شاهد افتتاح و بهره برداری از این پروژه عظیم باشیم.

کریمی یادآور شد: در حال حاضر 12 کیلومتر خطوط انتقال و 7 هزار و 500 متر شبکه توزیع شبکه در فاز اول انجام شده که 4 روستای جنگیه، ابودبس، کوآتر و عمیره تحت پوشش قرار گرفتند.

وی با اشاره به عملیات آبرسانی به 6 روستای دیگر در شهرستان کارون در فاز دوم گفت: روستاهای مظفریه 1، 2 و 3 و روستاهای غزلاویه 1، 2 و 3 روستاهایی هستند که در فاز دوم از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند می شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان اظهار کرد: طرح های مورد نظر در روستاهای شهرستان کارون قطعا تا حد قابل توجهی مشکلات آب شرب را کاهش خواهد داد .

کریمی در پایان با اشاره به اعتبار هزنیه شده در این پروژه خاطرنشان ساخت: این پروژه با اعتباری افزون بر 9 میلیارد و 100 میلیون تومان جزء گران قیمت ترین پروژه های آبرسانی روستایی در استان خوزستان می باشد، که امیدواریم مورد توجه و رضایت مردم ساکن در این روستاها قرار گیرد.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
كارمند ابفاخوزستان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۸
comment
0
1
comment سلام
واقعا انسان زحمت كشي ست و بسيار فعال و خدمات خوبي در استان ارائه كرده است
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار