برخی شهروندان در تماس هایی با تباناک خوزستان گفته اند: بانک ملی در اقدامی غیراخلاقی بدون اطلاع رسانی قبلی و کسب اجازه از صاحبان حساب های بانکی در روزهای اخیر مبالغی را به بهانه ارسال پیامک پس از انجام تراکنش های مالی، برداشت کرده است. این در حالی است که پیش از این افراد در صورتی که تمایل به استفاده از چنین سامانه هایی داشتند با اطلاع قبلی و واریز مبالغی ثبت نام می کردند. برداشت پول از حساب مشتریان بدون اطلاع و اجازه آنها باعث اعتراضاتی در برخی شبکه های اجتماعی از سوی مردم شده است.
بانک ملی اعلام کرده است: مشتریان برای غیر فعال سازی سرویس ارسال پیام کوتاه (ساپتا) می بایست به یکی از شعب بانک ملی ایران مراجعه نموده و نسبت به تکمیل فرم غیر فعال سازی ارسال پیام کوتاه اقدام نمایند.
آبونمان خدمات ساپتا در سال 1394 مبلغ 100،000 ( یکصد هزار ریال ) بصورت سالانه اعلام شده است.
بانک ملی در حالی لغو استفاده از این سامانه را منوط به حضور در شعب و ارائه درخواست لغو نموده که خود بدون کسب اجازه مشتریان، بابت آبونمان از حساب آنان برداشت می کند.
منبع: تابناک
این کار قابل تقبیح بوده و غیر اخلاقی که به همه مشتریانی که از این امکانات استفاده می نمایند توهین شده است .
لازم به ذکر است این کار با بی عدالتی تمام صورت می گیرد ، به چه دلیلی و به چه علتی فردی که شاید در طول سال تعداد تراکنشش با تعداد تراکنش فردی که در طول روز شاید در برخی اوقات برابری کند هر دو نفر یک هزینه را پرداخت می نمایند .
آیا پاسخگو برای این سوال وجود دارد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
از هر کاربرشون که 10 هزار تومان کم کنند میدونید چقدر میشه؟
من که از فردا حساب بانک ملیم رو خالی می کنم.
این همه بانک خصوصی پولهاتان رو ببرید انجا با چه احترامی باسود۲۲درصد و پیامک رایگان ببرید پولهاتان رو ببرید بانک قوامین مال نیرو امتظامی به امنیت کشور هم کمک میشه
آخه بابت اینهمه سود که از وام و سپرده گیرشون میاد هیچچچچ خدمات جانبی نمیخوان به مردم بدن
میگن هزینه سالیانه برا هر حساب ده هزار تومنه یعنی در طول سال یه نفر باید هزار بار تراکنش داشته باشه تا برسه به پولی که ازش بزور گرفتن
پیشاپیش یکی دو ماه پیش اعلام کرده بود که هرکس خدمات نمیخواهد اقدام کند و راهش را هم مشخص کرده بود
فعلا 5هزارتومان کم کردند
پیشاپیش یکی دو ماه پیش اعلام کرده بود که هرکس خدمات نمیخواهد اقدام کند و راهش را هم مشخص کرده بود
فعلا 5هزارتومان کم کردند
تازه این بانک بود که ما متوجه شدیم، معلوم نیست وقتی قبض آب و برق و مبایل میاد چه قدر الگی برامون کنتور میندازن
تازه این بانک بود که ما متوجه شدیم، معلوم نیست وقتی قبض آب و برق و مبایل میاد چه قدر الگی برامون کنتور میندازن
تازه این بانک بود که ما متوجه شدیم، معلوم نیست وقتی قبض آب و برق و مبایل میاد چه قدر الگی برامون کنتور میندازن
این همه بانک خصوصی پولهاتان رو ببرید انجا با چه احترامی باسود۲۲درصد و پیامک رایگان ببرید پولهاتان رو ببرید بانک قوامین مال نیرو امتظامی به امنیت کشور هم کمک میشه
1-سود بانکی پولهایی که ته حسابها مونده و ارقام چند صد میلیاردیه چی میشه؟چرا اونا تو حساب کتاباشون نمیاد ولی هزینه پیامک میاد!!!
2-اطلاع رسانی همگانی از طریق پیامک باید انجام میشد نه نصب اطلاعیه تو بانک!!!!.من سال تا سال بانک ملی نمیرم که اطلاعیه ببینم.اگه قراره اتفاقی مربوط به یک وسیله ارتباطی مثل پیامک بیفته منطقا باید از طریق خودش اطلاع رسانی بشه.
3-موقع فعال کردن سیستم پیامک بحث هزینه نبوده و حالا که می خوان هزینه بگیرن منطقا باید اطلاع رسانی کامل و حق انتخاب برا عدم استفاده از سرویس وجود داشته باشه.
4-قطعا و یقینا همه تصمیم گیرندگان در این خصوص این مطالب رو میدونن و واضحه که میتونستن با پیامک اطلاع رسانی کنن و لی این رفتار بی شرمانه رو پیش گرفتن تا بتونن دزدی پر بار تری داشته باشن!!!
5
7-اعتراض عمومی باید سبب بشه سایر بانکها این رویه رو انجام ندن.بانک ملت چند وقتیه این سرویس پیامک واریز وجه رو قطع کرده و فقط برای برداشت ها پیامک میده تا هر کس خواست بره و کامل فعال کنه و هزیتشو بده.تجارت هم همچنان بدون هزینه انجام میده.
8-اگر کسی قبول کنه هزینه بده شرعا هزینه باید متناسب با تعداد باشه.کسی که سالی 5 تراکنش داره و کسی که روزی چند صد تراکنش برابرن؟؟؟؟اگه مشکلات سیستمی نمیزاره به تعداد هزینه رو اخذ کنن باید مشکل رو حل کنن ، نه اینکه هزینه مشکلات و نا کارامدی سیستمشونو با پول زور و حروم جور کنن!!!!!!
من با این کار مخالفم اس ام اسم را لغو می کنم
بعد تو این همه دزدی آشکار و پنهان ، حضرات یه دزدی بی شرمانه دیگه رو با نهایت خونسردی اجرا میکنن... برداشت از حساب مشتریان بدون اطلاع و اجازه...بعد میگن ما اطلاع رسانی کردیم!!! بنا به اجبار تامین اجتماعی تو بانک ملی حساب باز کردم که حقوق بیمه بیکاریمو که هر دو ماه یک بار پرداخت میشه رو برداشت کنم.یعنی سالانه کلا 6 گردش حساب!!!!10000 تومن طی یک سال برای 12 پیامک!!!
1-سود بانکی پولهایی که ته حسابها مونده و ارقام چند صد میلیاردیه چی میشه؟چرا اونا تو حساب کتاباشون نمیاد ولی هزینه پیامک میاد!!!
2-اطلاع رسانی همگانی از طریق پیامک باید انجام میشد نه نصب اطلاعیه تو بانک!!!!.من سال تا سال بانک ملی نمیرم که اطلاعیه ببینم.اگه قراره اتفاقی مربوط به یک وسیله ارتباطی مثل پیامک بیفته منطقا باید از طریق خودش اطلاع رسانی بشه.
3-موقع فعال کردن سیستم پیامک بحث هزینه نبوده و حالا که می خوان هزینه بگیرن منطقا باید اطلاع رسانی کامل و حق انتخاب برا عدم استفاده از سرویس وجود داشته باشه.
4-قطعا و یقینا همه تصمیم گیرندگان در این خصوص این مطالب رو میدونن و واضحه که میتونستن با پیامک اطلاع رسانی کنن و لی این رفتار بی شرمانه رو پیش گرفتن تا بتونن دزدی پر بار تری داشته باشن!!!
5-قطعا این عمل از نظر شرعی دزدیه و عوایدش حرامه.
6-کارمندان محترم بانک ملی که معتقد به حلال و حرام هستن به عنوان مزد گیران اون سیستم باید اولین اعتراض کنندگان باشند.
7-اعتراض عمومی باید سبب بشه سایر بانکها این رویه رو انجام ندن.بانک ملت چند وقتیه این سرویس پیامک واریز وجه رو قطع کرده و فقط برای برداشت ها پیامک میده تا هر کس خواست بره و کامل فعال کنه و هزیتشو بده.تجارت هم همچنان بدون هزینه انجام میده.
8-اگر کسی قبول کنه هزینه بده شرعا هزینه باید متناسب با تعداد باشه.کسی که سالی 5 تراکنش داره و کسی که روزی چند صد تراکنش برابرن؟؟؟؟اگه مشکلات سیستمی نمیزاره به تعداد هزینه رو اخذ کنن باید مشکل رو حل کنن ، نه اینکه هزینه مشکلات و نا کارامدی سیستمشونو با پول زور و حروم جور کنن!!!!!!
شوشان نشر کن.