شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۴۹۸۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۴:۱۹
رئیس شورای بسیج مهندسین کشاورزی خوزستان:
شوشان - اميد فراز: رئیس شورای سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان با اشاره به بحران خشكسالي در استان گفت: تنها راه کاهش اثرات منفی ناشی از بروز خشکسالی در بخش کشاورزی، استفاده از تکنولوژی های نوین می باشد.

مجید علیرضائی در گفتگو با شوشان افزود: می بایست به منظور کاهش اثرات منفی ناشی از بروز خشکسالی در سالهای اخیر از تکنولوژهای نوین استفاده نمود.

وي با تأکید بر استفاده از تکنولوژی های نوین به منظور مقابله و کاهش اثرات منفی ناشي از پديده خشکسالی در سالهای اخیر گفت: حضور و بکارگیری متخصصین و فارغ التحصیلان گرایشهای مختلف کشاورزی، می تواند در انتقال تکنولوژی های نوین به بهره برداران و کشاورزان بسیار مؤثر باشد.

وي گفت: یکی از برنامه های اصلی سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی، اجرای طرح "همگام با کشاورز" با هدف انتقال یافته های علمی و تکنولوژی های نوین به کشاورزان و بهره برداران می باشد.

رئیس شورای سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان افزود: در اجرای این طرح از مقایسه عملکرد کشاورزان پیشرو در هر منطقه با سایر کشاورزان همان منطقه استفاده می گردد و عوامل مؤثر در این اختلاف عملکرد مورد بررسی قرار می گردد.

عليرضايي از سازمانهای تخصصی مانند سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، دانشگاهها و سایر مراکز علمی خواست تا مطالعات خود را جهت استخراج این تکنولوژی ها، بیشتر و آنها را به صورت روشهای اجرایی در اختیار بخش کشاورزی قرار دهند .
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۳
comment
comment
نگین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
comment
0
0
comment تنها راه مقابله با خشکسالی مقابله با انتقال آب از سرشاخه های کارون می باشد.
ما نفهمیدم اگر خشکسالی داریم چرا آب را انتقال میدن؟؟؟!!!!

استان خوزستان که آب داره باید صرفه جویی کنه ؟اما استانهای دیگر که آب مفت از سرشاخه های کارون واسشون انتقال میدن، بریزند و به پاشند ،هر طور دلشون میخواد مصرف کنند! مثلا کشت برنج در استان کویری؟
این چه انصافی است؟؟؟ در کدام قانون نوشته شده؟؟؟
comment
مروج
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
comment
0
0
comment با سلام
فقط نام بردن از تکنولوژی های نوین کافی نیست ، بلکه این امر نیازمند عزم جدی جهت اجرا می باشد . لازم به ذکر است نباید صرفا ً عقیده به تغییر تجهیزات داشته باشیم ؛ بلکه باید قبل از هر کاری ، عقاید و تفکرات را نیز دچار تحول نمائیم. در حال حاضر اگر به کشورهای توسعه یافته در بخش کشاورزی بنگریم ، خواهیم دید با توجه به اینکه شرایط خشکسالی در آن کشورها حکم فرما نیست ، اما از زمان تحولات تاکنون ، در بخش آبیاری بیشترین بهره وری را داشته اند و آب این مایه حیات در نزد آنان دارای بالاترین ارزش است و به نحوه کاملا ً مطلوب از این نعمت الهی استفاده می نمایند ، و این موضوع در آن کشورها نه فقط در موضوع آب دخیل بوده بلکه در بهره برداری از همه منابع طبیعی از خاک گرفته تا مراتع و ... تسری می یابد ، در نتیجه علاوه بر تغییر ساختار سخت افزاری کشاورزی در کشور عزیزمان ایران ، ضرورت تغییر ساختار نرم افزاری و یا همان فکری بسیار پر اهمیت می باشد .
comment
مروج
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
comment
0
0
comment با سلام
فقط نام بردن از تکنولوژی های نوین کافی نیست ، بلکه این امر نیازمند عزم جدی جهت اجرا می باشد . لازم به ذکر است نباید صرفاً عقیده به تغییر تجهیزات داشته باشیم ؛ بلکه باید قبل از هر کاری ، عقاید و تفکرات را نیز دچار تحول نمائیم. در حال حاضر اگر به کشورهای توسعه یافته در بخش کشاورزی بنگریم ، خواهیم دید با توجه به اینکه شرایط خشکسالی در آن کشورها حکم فرما نیست ، اما از زمان تحولات تاکنون ، در بخش آبیاری بیشترین بهره وری را داشته اند و آب این مایه حیات در نزد آنان دارای بالاترین ارزش است و به نحوه کاملاً مطلوب از این نعمت الهی استفاده می نمایند ، و این موضوع در آن کشورها نه فقط در موضوع آب دخیل بوده بلکه در بهره برداری از همه منابع طبیعی از خاک گرفته تا مراتع و ... تسری می یابد ، در نتیجه علاوه بر تغییر ساختار سخت افزاری کشاورزی در کشور عزیزمان ایران ، ضرورت تغییر ساختار نرم افزاری و یا همان فکری بسیار پر اهمیت می باشد .
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار