شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۵۰۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۵
مدیرکل امور مالیاتی خوزستان:
 مدیرکل امور مالیاتی خوزستان گفت: شهرداری اهواز در سه سال گذشته شش هزار و 700میلیارد ریال از محل مالیات بر ارزش افزوده درآمد کسب کرده است.

به گزارش ایرنا محسن کاویانی عصر دوشنبه در هشتاد و نهمین نشست علنی شورای اسلامی شهر اهواز که در محل این شورا برگزار شد گفت: پارسال دوهزار و 300میلیارد ریال و در مجموع سه سال گذشته شش هزار و 700میلیارد ریال از محل مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری اهواز پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه پنج هزار کالا مشمول قانون مالیات بر عوارض ارزش افزوده است، مودیان مالیاتی در این بخش را 12 هزار نفر عنوان کرد که شهرداری اهواز از آنها منتفع خواهد شد.

به گفته وی اداره کل مالیاتی خوزستان50 نفر نیرو را فقط برای انجام امور مربوط به شهرداری استخدام کرده است.

کاویانی همکاری متقابل شهرداری را به دلیل بهره مندی از مالیات بر ارزش افزوده خواستار شد و گفت: اداره کل امور مالیاتی برای وصول این مالیات ها و نگهداری از سهم و درآمدهای شهرداری زحمات بسیاری متحمل می شود که نمونه آن تعطیلی دوماهه بازار طلافروشان اهواز بدون تنش بوده است.

مدیرکل امور مالیاتی خوزستان همچنین در پاسخ به درخواست اعضای شورای شهر مبنی بر وصول مالیات و عوارض آلایندگی از شرکت های نفت و گاز و پتروشیمی گفت: عوارض آلایندگی نفت طبق قانون فقط مشمول دودکش های تاسیسات نفتی است.

وی تاکید کرد: تمام شرکت ها مشمول مالیات هستند و محل اجرای پروژه برای ما ملاک است که در این سال ها نیز همه عوارض را وصول کرده ایم.

اعضای شورای اسلامی کلانشهر اهواز در این نشست با واگذاری یک ساختمان شش طبقه در منطقه امانیه به اداره کل امور مالیاتی برای انجام امور اداری موافقت کردند.



*به دنبال یک جای امن

در این نشست همچنین نماینده انجمن معتادان گمنام در خوزستان، همکاری شهرداری و شورای شهر اهواز را برای برگزاری جلسات این انجمن خواستار شد.

رضا بهنیا هدف از راه اندازی این انجمن را جستجوی زندگی عاری از موادمخدر عنوان کرد و گفت: در اهواز 90 جلسه بهبودی برگزار می شود که فقط 10 مورد از آنها در فضای بسته و مابقی در فضای عمومی و پارک ها برگزار می شود.

وی میانگین شرکت کننده های هر جلسه را 40 نفر دانست و افزود: به این ترتیب در اهواز حداقل چهار هزار عضو در این جلسات حضور می یابند که ادامه اعتیاد این افراد هزینه های زیادی را به جامعه تحمیل می کند.

بهنیا اظهار کرد: هم اکنون به دلیل نبود جای مناسب، جلسات بهبودی در اماکن ناپاک برگزار می شود و اعضا به ناچار برچسب هایی از قبیل دزدی و تبلیغ برای ادیان دیگر را متحمل می شوند.

وی مهمترین دغدغه انجمن معتادان را نبود مکان مناسب برای برگزاری جلسات خواند و تاکید کرد: در صورت همکاری شهرداری و شورای شهر اهواز برای تامین محل سرپوشیده مناسب، به بهبود معتادان کمک شایانی می شود.



*درگیری بر سر جوی های گلدشت

در ادامه این نشست سرپرست مرکز علمی کاربردی شهرداری اهواز نیز با ارائه گزارش، تامین محل مناسب برای استقرار این دانشگاه را خواستار شد.

اسماعیل احمدی گفت: هم اکنون 420 دانشجو در هفت رشته در این مرکز در حال تحصیل هستند.

هشتادونهمین جلسه علنی شورای شهر اهواز به دلیل غیبت اسکندر زنگنه با 20 عضو برگزار شد. بعد از ارائه نطق های پیش از دستور و دو گزارش از سوی انجمن معتادان گمنام و مرکز علمی کاربردی شهرداری اهواز، نیز جانعلی خورشیدی، سیدمحمدجواد رضوی، حسین حیدری، هوشنگ شیرمردی، کاظم سواری و مریم ابریشم کار جلسه را ترک کردند که با اعتراض قربانعلی سعادت نیا رییس شورای شهر اهواز روبه رو شد.

بررسی شش نامه و لایحه دستورکار این جلسه شورای شهر اهواز بود اما به دلیل طولانی شدن جلسه تنها یک مورد بررسی شد.

تصمیم گیری درباره لایحه با موضوع مناقصه احداث جوی روباز و زیرسازی کوی گلدشت به دلیل عدم توافق اعضا به جلسه آتی و بعد از بازدید از محل، ارزیابی پیمانکار و حضور معاون فنی و عمرانی سابق و فعلی شهرداری اهواز موکول شد.

تشکیل کمیته پدافند غیرعامل در کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر، تفریغ بودجه شورای شهر اهواز در سال 1392، نامه درخواست رییس شورای شهرستان اهواز، مساعدت به یک نفر و مساعدت به هیات محبان اهل بیت فرهنگ شهر دیگر موارد دستور کار بود که به جلسه آینده موکول شد.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
comment
0
1
comment پول بی زبون مردم چطور خرج شده است؟
قیامت جوابگو هستید
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار