شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۵۰۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۴
رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان شوشترگفت: حدود 35 نفر از پرسنل این اداره در این پروژه مشغول هستند. این جاده محل تردد 52 روستا می باشد. جمعیت مجموع این روستاها حدود 28 هزار نفر است . این جاده از شوشتر به گوریه (مرکزشعبیه) می رسد به دو بخش تقسیم می شود. این منطقه به قطب کشاورزی شوشتر معروف است.
در یکی از روزهای گرم آخرین ماه فصل بهار به اتفاق آقای شاهرخی از کارشناسان باسابقه و پرتلاش روابط عمومی راه وشهرسازی استان خوزستان به منظور انعکاس گوشه ای از زحمات بی شائبه اداره راه و شهرسازی شهرستان شوشتر در این گرمای طاقت فرسا به محل اجرای پروژه ترمیم، بهسازی ، لکه گیری با آسفالت گرم محور شعبیه شوشتر (سمت رودخانه دز) رفتیم. دور تا دور اطراف جاده زمین های حاصلخیز کشاورزی  وجود داشت . وجود جاده دسترسی برای 52 روستای هم جوار این جاده از مطالبات اساسی اهالی این منطقه بود.

 تا سرانجام با پیگیری حجت الاسلام والمسلمین سادات ابراهیمی نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی و همت و جدیت مهندس منوچهر رحمانی مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان و با تلاش و عزم مهندس شهبازی رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان شوشتر و همکاران پرتلاشش ، عملیات اجرایی آسفالت گرم ، لکه کیری و بهسازی ، هم سطح کردن جاده شعبیه شوشتر (کنار رودخانه دز) به طول 98 کیلومتر و با عرض 6 متر آغاز شد. 

شهبازی رییس اداره راه و شهرسازی در محل پروژه در گفتگو با خبرنگار شوشان گفت:عملیات اجرایی این پروژه از اسفندماه سال گذشته آغاز شده است و تا پایان خرداد ماه سال جاری به پایان می رسد. 

رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان شوشتر ادامه داد: اعتبار مورد نیاز این پروژه از محل منابع داخلی اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان و به شکل دیون می باشد. 

به گفته شهبازی هزینه آسفالت  پروژه بالغ بر 2 میلیارد تومان و هزینه اجرای ان نیز 900 میلیارد تومان  می باشد که توسط اداره راه و شهرسازی شهرستان شوشتر اجرا می شود. کلیه تجهیزات و ماشین آلات این پروژه توسط این اداره تهیه و بکار گرفته شده است.

رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان شوشترگفت: حدود 35 نفر از پرسنل این اداره در این پروژه مشغول هستند. این جاده محل تردد 52 روستا می باشد. جمعیت مجموع این روستاها حدود 28 هزار نفر است . این جاده از شوشتر به گوریه (مرکزشعبیه) می رسد  به دو بخش تقسیم می شود. این منطقه به قطب کشاورزی شوشتر معروف است.

شهبازی تاکید کرد: اگر این پروژه به پیمانکار واگذار می شود حدود 20 میلیارد تومان هزینه داشت که با استفاده از تجهیزات و ماشین آلات و بکارگیری نیروی انسانی پرتلاش اداره راه و شهرسازی شوشتر این رقم به 2 میلیاردو900 میلیون تومان کاهش پیدا کرده است. 

رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان شوشتر گفت: به دلیل وجود مزارع شالیزار در اطراف جاده و کشت برنج ، آب به درون جاده نفوذ کرده و به جسم جاده آسیب جدی وارد کرده است . این معضل باعث دوام کم جاده شده است که با انجام این پروژه این معضل برطرف خواهد شد. 

شهبازی همچینن با انتقاد از تردد کامیون های حمل مصالح در این محور گفت: رانندگانی کامیون های حمل مصالح به دلیل اضافه تناژ و فرار از پلیس راه از این محور تردد می کنند که باعث استهلاک زودهنگام آن خواهد شد. 

رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان شوشتر از مسئولان پلیس راه استان خواست اجازه تردد به کامیون های حمل مصالح در این جاده روستایی را ندهند. شهبازی همچنین خواستار تامین اعتبار مورد نیاز این پروژه برای تملک جاده و افزایش عرض جاده شد.وی گفت: عملیات خط کشی و سایر علائم رانندگی ، تقویت بستر با عرض 11 متر و ایجاد ابنیه جدید نیز در دست اقدام است.

این مقام مسئول به تشریح جزییات این پروژه پرداخت و گفت: احداث 12 دستگاه پل دالی 2 متری در 10 کیلومتر ، عملیات همسطح سازی توسط مصالح شن، بکارگیری 18 ماشین آلات راهسازی از ویژگی های این پروژه است.

رییس اداره راه وشهرسازی شهرستان شوشتر در پایان از تلاش ها و زحمات مهندس منوچهر رحمانی مدیرکل راه وشهرسازی استان خوزستان، حجت الاسلام والمسلمین سادات ابراهیمی نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام منصوری امام جمعه شعبیه شوشتر  و آقای عزیزی مشاور مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان تقدیر و تشکر کرد.

گفتنی است  در هنگام تهیه این گزارش گروهی از اهالی ساکن روستاهای اطراف خود را به خبرنگار شوشان رسانده و خواستار تقدیر از زحمات مدیرکل راه وشهرسازی استان خوزستان، حجت الاسلام والمسلمین سادات ابراهیمی نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام منصوری امام جمعه شعبیه شوشتر  و رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان شوشتر شدند.

حجت الاسلام منصوری امام جمعه شعبیه شوشتر نیز بارها در خطبه های نمازجمعه از این اقدام حمایت و تقدیر کرده بود.هم چنین معضل معارض نیز در این پروژه با برگزاری جلسات مردمی در مسجد روستا و با حضور مسئولین فوق و با همکاری و مساعدت مالکان زمین به خوبی حل و فصل شده است.






comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
مسلم بختیاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
comment
0
1
comment سلام

پل وروردی شهر سردشت دزفولريا،الان سال چهارم هست که بدون تکلیف مونده.فقط ماشینای مردم و اعصابای مردم خرد میشه از بس هی خاک برداری میکنن و هیچ کاری و پبشرفتی هم نداشته.این مسئولین معلوم دقیقا وظیقشون چیه؟؟؟بخدا همون پل ساده قبلی که موقع بارندگی میرفت زیر اب بهتر بود تا این همه الافی و اذیت شدن...زمینه اشتغال و نبود یک عابر بانک در منطقه سردشت دزفول 20 هزار نفری و عدم تلفن درست و حسابی و جاده افتضاح دزفول به سردشت رو درست کردین که الان میخواین پل ورودیش رو درست کنین؟؟؟ روز جزائ نزدیکه....من الله توفیق
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار