شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۵۰۶۴
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۲
 استاندار خوزستان گقت: در مورد سد گتوند به عنوان خطر بالقوه و مسایل و مشکلاتی که با آبگیری آن حادث شده باید کار کارشناسی صورت گیرد.

عبدالحسن مقتدایی روز یکشنبه در حاشیه نشست اعضای شورای اداری دشت آزادگان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اینک مساله از سوی همه دستگاه های ذیربط اعم از آب و برق و در وزارت نیرو مدیریت می شود.

وی اظهار داشت: یک بخش قضیه رسیدگی به اتفاق هایی است که رخ داده و در این زمینه دستور دهنده، اجرا کننده و همه دست اندرکاران سد موظف هستند در هر دوره ای که باشند پاسخگو باشند.

مقتدایی گفت: وضعیت فعلی کنترل و اداره می شود و با تمهیدات اندیشیده شده اتفاقی پیش بینی نمی شود اما به عنوان خطر بالقوه باید کارشناسی شود. 

استاندار خوزستان افزود: در شورای عالی آب هیاتی از دو دانشگاه مشخص و قرار شده مشاور خارجی بگیرند و راهکار عملی را در خصوص سد گتوند ارائه کنند.

مقتدایی در خصوص اظهارات اخیر معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست درباره سد گتوند اظهار داشت: در زمان حاضر خطر خاصی نیست و رییس سازمان حفاظت محیط زیست از موضوع سازمانی خود که بحث محیط زیست و حقوق مردم است در خصوص سد گتوند اظهار نظر کرده است.

وی افزود: اما در استان با مدیریتی که اعمال می شود مشکل خاصی به غیر از افزایش شوری آب که باید فکری برای آن کرد مشاهده نشده است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست روز شنبه در نشست خبری هفته محیط زیست در پاسخ به اینکه آیا دولت برای تخریب سد گتوند برنامه ای دارد گفته بود: کارگروه خاصی با مسوولیت رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تشکیل شده و مشغول بررسی موضوع است از نظر ما آبگیری این سد به صلاح نبود و اگر قرار باشد هرگونه دخل و تصرفی صورت بگیرد باید تاییدیه سازمان دریافت شده باشد. در حال حاضر تخریب این سد موکول به تایید نهایی و ارزیابی کامل زیست محیطی است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار