شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۵۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۵

يك پرورش‌دهنده ميگو با بيان اين‌كه سال‌گذشته بر اساس مصوبه هيات وزيران قرار شد جرائم بانكي پرورش‌دهندگان بخشوده شود، گفت: هنوز اين مصوبه اجرايي نشده است و ما مي‌خواهيم كه بر اساس اين مصوبه جرائم بانكي پرورش‌دهندگان به بانك‌ها بخشوده شود.

عظيم بوستاني در اظهاركرد: اگر اين مصوبه ابلاغ و اجرايي شود بسياري از مشكلات پرورش‌دهندگان  حل مي‌شود و آن ها مي‌توانند تسهيلات جديدي دريافت كنند.

وي افزود: در حال حاضر بانك‌ها اعلام كرده‌اند كه اين مصوبه هنوز به آن‌ها ابلاغ نشده است. ما بدهكار بانك‌ها هستيم و بدهي‌هاي گذشته هنوز تعيين تكليف نشده ، اما در صورت اجراي اين مصوبه مي‌توان تسهيلات جديدي دريافت كرد.

به گزارش ایسنا ، بوستاني تصريح‌كرد: هم‌اكنون وام‌هاي خود را از طريق صندوق‌ توسعه بخش كشاورزي تامين مي‌كنيم كه آن هم به تعداد محدودي از متقاضيان اختصاص مي‌يابد. صندوق توسعه كشاورزي تنها حامي پرورش‌دهندگان است و موجب حفظ اين صنعت شده است.

وي عنوان‌كرد: براي فعال شدن و توسعه پرورش ميگو لازم است كه مزرعه‌هاي ميگو به روز شوند. در حال حاضر بيشتر آن‌ها سنتي هستند و تعداد مزارع داراي شبكه برق به تعداد انگشتان دست است.

بوستاني گفت: بر اساس مصوبه دولت بايد اعتباراتي براي توسعه مكانيزاسيون بخش شيلات اختصاص يابد و خواسته ما از جهاد كشاورزي تامين اعتباراتي براي مدرن شدن و به روز كردن مزارع پرورش ميگو است.

وي با اشاره به اين‌كه در خصوص تامين آب و برق مزارع مشكلاتي وجود دارد و هم‌اكنون آب مزرعه از طريق تانكر و با قيمت بالا تامين مي‌شود، اظهاركرد: مصوبه هيات وزيران همچنين بر تامين شبكه آب و برق مزارع ميگو تاكيد كرده اما هنوز در اين خصوص اقدامي نشده است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار