اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۵۳۹۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۴
فیاضی در بخش پایانی سخنان خود به بیانات اخیر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای در دیدار با سران و کارگزاران نظام و حمایت معظ م له از رزمندگان تیم هسته ای گفت : تمجید و تاییدات مقام معظم رهبری از تیم مذاکره کننده هسته ای خط بطلانی بر اهانت ها و تهمت های دلواپسان کشید.
به گزارش خبرنگار ما در ادامه سلسله سخنرانی های عقیدتی ،فرهنگی حسینیه شهدای شمخانی اهواز ،حجت الاسلام و المسلمین فیاضی استاد حوزه علمیه قم به تبیین فلسفه و دستاوردهای روزه و ماه مبارک رمضان پرداخت.

فیاضی پیرامون بحث شب های گذشته درباره نقش تقوا در زندگی انسان گفت :اگر انسان تقوا داشت در همه شئون زندگی خود، خودش را نشان می دهد به او امر می کند که در چه مسیری قدم بگذارد و از چه راهی برگردد و پرهیز کند. بنابراین نقش روزه داری نقش مثبتی است.

وی در مورد اینکه چگونه می توان این تغییرات مثبت را بعد از ماه رمضان هم در طول سال حفظ کرد و از دست نداد هم افزود: حفظ سرمایه به چند چیز است. یکی آنکه آن کسی که آن سرمایه را به دست آورده اولا قیمت و ارزش آن سرمایه را بشناسد. انسانی که گوهرشناس نباشد خیلی راحت گوهرش را در اختیار دیگران و حتی سارقان قرار می دهد. زیرا ارزشش را نمی داند. اولا شناخت سرمایه خیلی مهم است. اینکه چه چیزی به دست آوریم. این که حالا بعد از اینکه فهمیدیم این گوهر، نفیس و ارزشمند است. برای حفظ آن تلاش می کنیم یعنی این دیگر در اختیار بشر است. این سوخت چراغ برای طی مسیر در نظر دارد در واقع برای ادامه راه نیاز به آن داریم.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: حالا بعد از ماه رمضان بیاییم تمام آنچه را که جمع کرده ایم با یک مثلا خطای فاحش همه را از دست بدهیم. بنابراین معلوم است که من نه اولا شناختی از قیمت این کالایی که به دست آورده ام دارم و نه حفظش کردم. حفظ آن با خودم بود یعنی به اراده خودم بستگی دارد به ترک و پرهیز خودم بستگی دارد به حفظ نفس بستگی دارد. در واقع ماه رمضان تمرین تقویت اراده است.

 وقتی که اراده تقویت شد باید با قوت این راه را ادامه بدهم. تمرین ماه عبادت برای تحکیم تقوا است. وقتی تقوا حاصل شد باید مراقب باشم که از آن محافظت کنم و آن را در حراجی و در معرض شیطان و وسوسه های نفسانی قرار ندهم. همه اینها می تواند آسیبی برای تقوا باشد. گاهی مثلا بعضی ها با ارتباط برقرار کردن با افراد ناشایستی به راحتی آن سرمایه را از دست می دهند؛ یا با رفتن به اماکن ناشایست، این سرمایه شان را از دست می دهند. بنابراین ادامه کار با ما است. ما هستیم که باید محافظ آنچه که به دست آورده ایم باشیم.

وی در بخش پایانی سخنان خود به بیانات اخیر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای در دیدار با سران و کارگزاران نظام و حمایت معظ م له از رزمندگان تیم هسته ای گفت : تمجید و تاییدات مقام معظم رهبری از تیم مذاکره کننده هسته ای خط بطلانی بر اهانت ها و تهمت های دلواپسان کشید.برخی نزدیکان رییس جمهور سابق که دست شان در اختلاس های میلیاردی نمایان شده است ،امروز دلواپس شده و در مقابل حقیقت عناد و لجاجت می کنند یک عده ای که هشت سال مملکت رابه سراشیبی انداختند در حال حاضر دایه مهربان تر از ماد شده اند.











comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۳
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
comment
2
2
comment کی گفته ایشون استاد حوزه علمیه قم هستند؟
بنظرم انعکاس این مطالب برای شما مشکل درست میکنه
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
comment
0
2
comment برای شوشان متاسفیم
comment
امین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
comment
0
0
comment ... اگر رهبری از مذاکره کنندگان تمجید کرده از دولت سابق هم در مواضع بسیاری تمجید کرده
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار