اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۵۵۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۳:۱۶
با تلاش کانون پرورش فکری
رحمانیان با اشاره به این که در حال حاضر بچه ها با هجمه ای از واژه‌های بیگانه روبرو هستند که زبان گفتاریشان را تهدید می‌کند افزود: مربیان این مرکز تلاش می کنند با آشنا کردن بچه ها با ضرب‌المثل‌ها و استفاده از آن در حراست از زبان فارسی قدم بر دارند.
کودکان و نوجوانان اهوازی عضو کانون پرورش فکری شماره 5 این شهرستان با شرکت در کارگاه های فرهنگی و هنری کانون با کاربرد ضرب المثل ها آشنا می شوند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، لیلا رحمانیان مسئول کانون شماره 5 اهواز با اعلام این خبر گفت: ضرب‌المثل‌ها، شناسنامه و هویت هر زبان هستند و مربیان کانون در این مرکز با اجرای برنامه های فرهنگی بچه ها را با داستان مثل‌ها و کاربردهایشان آشنا کنند.

وی با اشاره به این که در حال حاضر بچه ها با هجمه ای از واژه‌های بیگانه روبرو هستند که زبان گفتاریشان را تهدید می‌کند افزود: مربیان این مرکز تلاش می کنند با آشنا کردن بچه ها با ضرب‌المثل‌ها و استفاده از آن در حراست از زبان فارسی قدم بر دارند.

رحمانیان با اشاره به این که این فعالیت با معرفی کتاب «قصه‌ ما مثل شد» محمد میرکیایی همراه است اظهار کرد: این کتاب مجموعه 10 جلدی است که بیانگر آداب و رسوم، باورها و سنت‌های مردم ایران است وهر قصه باز پروری ضرب المثل هایی است که در زبان عامیانه مردم ما رایج است که از منابع و ماخذ بسیاری در نگارش آن استفاده شده که از آن جمله می توان به امثال و حکم دهخدا، بوستان و گلستان سعدی، جوامع الحکایات، دیوان اشعار پروین اعتصامی، فرهنگ عمید، قند و نمک جعفر شهری، فرهنگ معین، گنج بی رنج فتح الله اویسی، هزار سال نثر فارسی کریم کشاورز، فرهنگ فارسی دکتر مهشید مشیری وفرهنگ گیل و دیلم محمود پاینده لنگرودی اشار کرد.
این مسئول فرهنگی آشنا کردن نوجوانان با نوع زندگی مردم ایران در سال‌های گذشته را در قالب بیان قصه یکی از ویژگی های این کتاب عنوان کرد که مربیان این مرکز با کمک این کتاب بچه ها را با داستان مثل‌ها و کاربردهایشان آشنا می کنند.

رحمانیان یادآور شد، این فعالیت در طول سال جاری برای کودکان و نوجوانان اهوازی برنامه ریزی شده است و به یاری خدا و تلاش مربیان کانون برای آنها اجرا خواهد شد.

گفتنی است کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرستان اهواز، 6 مرکز دارد و با ارائه فعالیت‌های فرهنگي، هنري با مخاطبين كودك و نوجوان خود ارتباطي چهره به چهره و نزديك برقرار می‌کند.

مربيان كانون در اين مراكز علاوه بر امانت دادن كتاب به ارائه 40 عنوان فعاليت فرهنگي هنري همچون: قصه‌گویی، شعرخوانی، نمايش عروسكي، پخش فيلم، تهيه روزنامه ديواري، کتاب‌خوانی، نقاشي، سفالگري، گفتگوهای آزاد و ... برای کودکان و نوجوانان می‌پردازند.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
comment
0
0
comment کانون مرده ای بیش نیست که دران متاسفانه بچه ها چیز خاصی یاد نمیگیرند
سال گذشته کلی هزینه کردیم در کانون اما دریغ از...
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار