اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۵۸۹۴
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷
برگزاری نشست فصلی هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با مجمع نمایندگان استان خوزستان
نشست بررسی مسائل و مشکلات بهداشتی و درمانی استان خوزستان با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز، اعضا هیئت رئیسه و جمعی از نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات مجتمع نیشکر اهواز برگزار شد.

به گزارش وب دا خوزستان؛ دکتر اسماعیل ایدنی در این جلسه ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، گفت: با ابلاغ سیاست‌های کلی نظام سلامت از سوی مقام معظم رهبری و روی کار آمدن دولت تدبیر و امید بعد از سال‌های متمادی مسئله سلامت در اولویت اقدامات دولت قرار گرفت و خوشبختانه علیرغم مشکلاتی که وجود داشت یک اجماع حاکمیتی از سوی نظام بر موضوع سلامت در کشور مترتب شد
.

ایدنی افزود: بر این اساس طرح تحول نظام سلامت با هدف کاهش پرداختی مردم در هزینه های درمانی و ارتقا سطح خدمات در حوزه بهداشت و درمان و همچنین پوشش بیمه درمانی برای تمامی مردم از اردیبهشت ماه 93 به اجرا در آمد
.

قائم مقام وزیر بهداشت در استان تصریح کرد: بعد از گذشت کمی بیش از یکسال از اجرای طرح تحول نظام سلامت طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت که مبتنی بر شواهد تهیه شده، نتایج اجرای این طرح بسیار درخشان بوده و از الگوهایی است که جمهوری اسلامی ایران به نظام سلامت دنیا ارائه داده است.

وی افزود: در حالی که در بسیاری از کشورهای توسعه یافته بهداشت و درمان یکی از مسائل بزرگ آن‌ها است، نظام جمهوری اسلامی ایران در اوج مشکلات و تحریم ها، اعتبارات لازم را به حوزه سلامت تخصیص داد و چالش های عمده ای از جمله عدالت در دسترسی به خدمات سلامت و بالا بودن پرداختی از جیب مردم را توانسته است در مداخله ای یک ساله رفع کند. بدیهی است اگر حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی نبود این امر محقق نمی شد
.

وی گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت میزان پرداخت از جیب مردم برای بیماران شهری و روستایی به میزان قابل توجهی کاهش یافته و بیمار برای هیچ خدمتی به خارج از بیمارستان ارجاع نمی‌شود و کلیه خدمات مورد نیاز وی از طریق زنجیره درمان تامین می‌گردد
.

ایدنی در ادامه به ارائه آماری از تعداد اعضای هیئت علمی، کارکنان، دانشجویان و نوع توزیع آنها در مناطق مختلف پرداخت و گفت: از آنجا که بر اساس سند توسعه علمی کشور دانشگاه‌های مادر باید در تولید علم و دانش فعالیت کنند، جهت گیری دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز به سمتی است که سرمایه گذاری خود را در زمینه آموزش کارشناسی کاهش دهد و از امکانات و زیرساخت های مرکز استان برای ارتقا سطح تحصیلات تکمیلی استفاده کند. همچنین با ایجاد مجتمع های سلامت در شهرستان ها این امکان فراهم شود تا نیروهای بومی برای جبران کمبود نیروی انسانی بهداشتی و درمانی تربیت و جذب شوند که در این زمینه موفق به کسب مجوز برای راه اندازی مجتمع سلامت در شهرهای رامهرمز، ماهشهر و مسجدسلیمان شده و برای سایر مناطق نیز آمادگی دارد در صورتی که مردم و مسئولین آنها محل و امکانات لازم را تامین نمایند اقدام به اخذ مجوز نماید
.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: در حال حاضر تراز مالی دانشگاه مثبت بوده و تمامی مطالبات پرسنلی پرداخت شده است. در گذشته میانگین تاخیر پرداخت کارانه ها بالای 8 تا 10 ماه بوده ولی در حال حاضر با وجود طرح تحول سلامت تمام مطالبات پرسنل پرداخت گردیده و بدون بدهی به کارکنان وارد اجرای طرح تحول نظام سلامت شده ایم.

ایدنی گفت: یکی از اقدامات مهم دانشگاه توسعه تحصیلات تکمیلی بود که در سال 93 به خوبی اجرا شد و معاونت آموزشی دانشگاه موفق شد مجوز دو رشته کارشناسی ارشد، دو رشته دکتری و یک رشته فوق تخصصی اخذ نماید که کسب مجوز دو رشته فوق تخصصی دیگر هم در دستور کار قرار دارد و در این زمینه رایزنی های لازم صورت گرفته است. همچنین مبالغی برای خرید تجهیزات آموزشی در بیمارستان ها در اختیار معاونت آموزشی دانشگاه قرار گرفته است.

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به عنوان قطب چهارم آموزشی کشور، محل طراحی سوالات و برگزاری امتحانات علوم پایه، پیش کارورزی، دستیاری و تخصص است.

ایدنی با بیان اینکه جز 5 دانشگاه علوم پزشکی کشور هستیم که برنامه راهبردی 5ساله را تدوین نموده ایم، گفت: همچنین تدوین سند توسعه سلامت استان نیز در دستور کار حوزه ریاست، معاونین و بخش های مختلف دانشگاه قرار گرفته که تا پایان سال 94 نهایی میشود.

رئیس دانشگاه با بیان اینکه بسیاری از صنایع تولید فراورده های غذایی استان پیوست سلامت ندارد، گفت: در حوزه غذا و دارو نیز با تلاش و پیگیری و نظارت کارکنان، معاونت غذا و داروی دانشگاه در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با کسب درصد بالایی از شاخص‌ها موفق به کسب رتبه اول در حوزه غذا، دارو و آزمایشگاه شد.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات بسیار خوب دانشگاه در حوزه دارو که مورد تشویق شخص وزیر بهداشت نیز قرار گرفت، تدوین فارماکوپه دارویی بود یعنی مشخص می‌شود در هر بیمارستانی چه داروهایی توسط چه کسی و برای چه بیماری مصرف می‌شود همچنین برای 10 قلم داروی پرمصرف که تهیه آنها حجم زیادی از هزینه های دانشگاه را در بر می‌گرفت یک سیستم گزارش دهی تدوین شد که بعد از این اقدام فقط در یکی از بیمارستان های اهواز و در طول یک ماه، حدود 1.5 میلیارد تومان در هزینه ها صرفه جویی گردید.

ایدنی با بیان اینکه در موضوع سلامت مردم اهل کوتاه آمدن و مسامحه نیستیم گفت: بر این اساس از اول سال جاری ،نظارت بر فعالیت واحدهای تابعه دانشگاه و واحدهای تولیدی و کارگاهی فرابخشی موثر بر سلامت در قالب بازدیدهای میدانی افزایش یافته و نظارت های مستقیمی در این زمینه انجام شده است که به عنوان مثال میتوان به بازدید از کارخانه تولید آب معدنی، نان صنعتی، خمیر مایه و الکل سازی ، شیر پاستوریزه، کارخانه یخ و تصفیه خانه فاضلاب اشاره کرد
.

رئیس دانشگاه در پایان به ارائه گزارشی از نیروی انسانی، اعضا هیئت علمی، توزیع دانشجویان دانشکده ها و مناطقی که از دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز منتزع و بصورت مستقل اداره می‌شوند پرداخت.

در این نشست نمایندگان استان درخواست هایی در زمینه توسعه اورژانس جاده ای، مراکز انتقال خون، راه اندازی سی تی اسکن در بیمارستان ها، توسعه مجتمع های آموزشی سلامت، الحاق شهرستان های جدا شده به دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و.... مطرح نمودند./
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۵
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۸
comment
0
1
comment سلام علیکم . اقای دکتر شما خیلی زحمت می کشید و متفکر هستید . لطفا بعضی از روسای دانشکده ها و معاونین که بسیار بسیار ضعیف هستند عزل فرمایید و افراد شاخص زحمتکش جایگزین آنها فرمایید.
comment
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
comment
0
1
comment جناب د.ایدنی گرامی کاری که اکنون باید انجام داد بالابردن اطمینان مردم به خدمات درمانی انجام شده در مراکز دانشگاهی ست. که با این کار میزان مراجعه مردم به بیمارستان های خصوصی کمتر شود. در آن موقع است که می توان گفت این طرح صد در صد موثر بوده است.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
comment
0
1
comment چرا در جایگزینی معاونت آ دانشگاه و زیر مجموعه ایشان و برخی روسای دانشکده ها که بسیار ضعیف هستند و در مراحعات حضوری قول تغییرات در این حوزه را داه اید ، اقدامی نمی شود.
comment
پارسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
comment
0
0
comment با دوستان ناشناس کاملا هم رای هستم
comment
پارسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
comment
0
0
comment با دوستان ناشناس کاملا هم رای هستم
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار