اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۵۹۰۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۷
رئیس جمعیت هلال احمر هندیجان:
رئیس جمعیت هلال احمر  شهرستان هندیجان در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: متاسفانه چند سال است که سازمان انتقال خون خوزستان جهت اخذ خون از مردم در شهرستان حضور پیدا نکردند و ما در این باره مکاتبات و درخواست های زیادی مطرح کردیم ولی جای تاسف دارد که هیچ کدام از آنها اجابت نشد.

عاشور قنواتی رئیس هلال احمر هندیجان افزود: معمولا پرسنل و پزشکان سازمان انتقال خون سالی دو بار به هندیجان می آمدند و ما آنها را در سالنی اسکان می دادیم، برای آقایون و خانم های پرسنل بطور جداگانه جای خواب و استراحت فراهم می کردیم و حتی هزینه های خوراک آنها را پرداخت می کردیم و نزدیک به یک میلیون تومان برای آنها هزینه صرف می کردیم،اما دو سال است که دیگر به هندیجان نیامدند و این جای نگرانی و تاسف دارد.

وی ادامه داد: مسئولان سازمان انتقال خون خوزستان گفته اند ما به هندیجان نمی آییم زیرا که قیمت کیسه های خون و برخی کالا ها افزایش پیدا کرده اما از  نظر من این حرف ها بهانه است.پرسنل سازمان انتقال خون خوزستان هر بار از جمعیت کم مردم هندیجان 200 الی 280 کیسه خون می گرفتند گاهی اوقات می شد که حتی کیسه خون هم کم می آوردند.دو سال پیش خون مفت مردم هندیجان را می بردند برایشان خوب بوده است اما حالا می گویند ما به هندیجان نمی آییم.

وی عنوان کرد: هر چقدر به سازمان انتقال خون خوزستان و آبادان نامه می فرستیم ولی فایده ندارد. چند ماه پیش آقای موسوی  رئیس انتقال خون آبادان هماهنگ کردند که ما به هندیجان می آییم و حتی کامپیوتر های اندازه گیری خون را جهت تنظیم به استان فرستادند زیرا این دستگاه ها سامانه ای دارند که هر فرد  مراجعه کند اطلاعات آن فرد  فورأ در سایت کشوری انتقال خون ثبت   می شود، اگر احیانا فرد از قبل مشکل خونی داشته باشد از او خون گرفته نمی شود ولی متاسفانه پرسنل و پزشکان سازمان انتقال خون هزینه های خود را بهانه کرده اند که نمی آیند. خود مردم ما هم منتظر آمدن پرسنل سازمان انتقال خون هستند زیرا بعد از انتقال خون مردم مراجعه میکنند و نتایج انتقال خون خود را از ما می گرفتند.

قنواتی تاکید کرد: در سال های قبل، از مردم هندیجان در مراسمات هلال احمر در جهت اهداء خون تقدیر و تشکر می کردیم ولی دو سال است که برای اخذ خون از مردم هندیجان سازمانی اقدام نکرده است این در حالی است که آماده ایم که پذیرای آنها باشیم.

وی در پایان افزود: طی پیگیری های اخیر صحبتی شده بود و بنا شد که برای اخذ خون به هندیجان بیاییند ولی انگار خون مفت نمی خواهند این در حالی است که همیشه سازمان انتقال خون از کمبود ذخایر خونی کشور نگران است و از مردم درخواست اهداء خون دارند ولی ظاهرا این حرفها فقط شعار است.در سال های اخیر از نظر اهداء خون  با وجود جمعیت کمی که داریم رتبه ی اول در کشور را کسب کردیم.

لازم به ذکر است برخی از مردم هندیجان در تماس های مکرر به خبرنگار ما خواستار حضور مسئولان انتقال خون خوزستان هستند تا بتوانند خون اهداء کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار