اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۵۹۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۵
در بازید معاونت فنی و عمرانی شهرداری و رییس کمیسیون عمران شورای شهر اهواز:
در سال جاري طي دستور شهردار اهواز بودجه عمراني و ساخت و ساز آرامستان باغ فردوس مصوب شد و مقرر گرديد که با هماهنگي معاونت فني و عمراني و سازمان هاي ذيربط هر چه سريعتر اقدامات لازم در خصوص بهسازي و عمران اين آرامستان صورت پذيرد .
دکتر سلحشور رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر اهواز  و دکتر محمد صفري معاونت فني و عمراني شهرداري اهواز  از آرامستان باغ فردوس بازديد نمودند .

به گزارش روابط عمومي سازمان آرامستانها طي اين بازديد ، نما و سردرب ورودي آرامستان ، آب رساني فضاي سبز و قطعات آرامستان ، پارکينگ زائرين و شهروندان ، بهسازي قطعات ، ديوارکشي و محصور نمودن آرامستان ، آسفالت و بهسازي جاده ورودي و تعريض پل روگذر مورد بررسي قرار گرفت و طبق پيشنهاد مدير عامل سازمان با توجه به اتمام محل دفن در آرامستان کنوني ( گلزار ) حداکثر تا حدوداً 8 ماه آينده  اقدامات لازم بايد سريعاً انجام شود تا در آينده جهت تدفين متوفيان شهر اهواز دچار مشکل نشويم .

آرامستان باغ فردوس اهواز که بعد از پليس راه اهواز - ماهشهر قرار دارد در سال 1373 احداث آن آغاز گرديد که از آن زمان تاکنون متاسفانه کارهاي عمراني و زيربنايي آن صورت نگرفته و فقط 6 قطعه از آن جهت تدفين آماده سازي شده است .

در سال جاري طي دستور شهردار محترم اهواز مهندس سيد خلف موسوي بودجه عمراني و ساخت و ساز آرامستان باغ فردوس مصوب شد و مقرر گرديد که با هماهنگي معاونت فني و عمراني و سازمانهاي ذيربط هر چه سريعتر اقدامات لازم در خصوص بهسازي و عمران اين آرامستان صورت پذيرد .

در پايان اين بازديد دکتر صفري و دکتر سلحشور از اقدامات و کارهاي صورت گرفته در مدت کوتاه مديريت حسين برون در سازمان آرامستان ها ابراز رضايت نموده و از وی  بابت سرعت بخشيدن به عمران و آباداني آرامستان باغ فردوس و پيگيري و تسریع در روند اجرایی شدن  اين آرامستان تقدير و تشکر نمودند .

مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری اهواز نیز در این بازدید از تکمیل ظرفیت آرامستان بهشت آباد در یک سال آینده خبر داد.

حسین برون اظهار کرد: با توجه به آمار مرگ و میر می توان پیش بینی کرد ظرفیت آرامستان بهشت آباد به عنوان آرامستان فعلی کلانشهر اهواز حداکثر تا یک سال آینده تکمیل خواهد شد. 

وی اضافه کرد:چنانچه ظرفیت آرامستان فعلی پیش از آماده سازی آرامستان باغ فردوس تکمیل شود، به طور ناگهانی با یک چالش روبه رو خواهیم شد که مرتفع کردن آن ساده نخواهد بود بنابراین ضرورت دارد هرچه زودتر بودجه لازم به پروژه آماده سازی آرامستان باغ فردوس اختصاص یابد.

مدیر عامل سازمان آرامستان های شهرداری اهواز  مدت زمان لازم برای آماده سازی آرامستان باغ فردوس و اجرایی شدن عملیات عمرانی اعم از دیوارکشی، فضای سبز، رفاهی و غیره را کمتر از یک سال اعلام کرد.

برون درباره اقداماتی که تاکنون در راستای آماده سازی آرامستان باغ فردوس صورت گرفته بیان کرد: با توجه به این موضوع که باغ فردوس از جمله پروژه های خاص به شمار می رود با دستور مستقیم شهردار اهواز به معاونت عمرانی، در بازدیدی که از آرامستان باغ فردوس به عمل آمد مقرر شد لایحه مربوط به این پروژه در مدت زمان کوتاهی تنظیم شود تا پس از تصویب شورای اسلامی شهر اهواز، برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار انجام شود.

وی گفت: پذیرفتن آرامستان باغ فردوس به عنوان آرامستان جایگزین بهشت آباد مستلزم بسترسازی فرهنگی است چرا که بیشتر شهروندان هیچ گونه استقبالی از آرامستان باغ فردوس ندارند در حالی که اگر از زوایه اجتماعی و مسایل زیست محیطی به این موضوع بنگریم خروج آرامستان از شهر یک ضرورت اجتناب ناپذیر محسوب می شود. 

آرامستان باغ فردوس در 18 کیلومتری جاده اهواز- ماهشهر قرار دارد. مسوولان شهرداری اهواز پیش از این نیز پایان سال 92 و پایان سال 93 را به عنوان آخرین زمان تکمیل ظرفیت آرامستان بهشت آباد اعلام کرده بودند.آرامستان باغ فردوس با مساحت 160 هکتار در دهه 70 کلنگ زنی شده است.





comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
comment
0
0
comment درود بر دکتر صفری،شیرمرد بختیاری
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار