شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۶۷۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۷
فرماندار اهواز:
شهرداری اهواز متعهد به استخدام همه کارکنان قدیمی کشتارگاه شده است
فرماندار اهواز گفت: در مقابل استخدام همه کارکنان قدیمی کشتارگاه اهواز در شهرداری پاسخگو هستیم.

اسماعیل ارزانی بیرگانی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با تبدیل کشتارگاه سنتی اهواز به کشتارگاه صنعتی، طبیعی است که نیروهای قدیمی از کار بیکار شوند.

وی با بیان اینکه تعدادی از نیروهای کشتارگاه قدیمی در کشتارگاه صنعتی به کار گیری شده اند افزود: شهرداری اهواز متعهد به استخدام همه کارکنان قدیمی کشتارگاه شده است و در مقابل جذب همه این نیروها پاسخگو می باشد.

وی گفت: برای حل این موضوع حتی اعلام کردیم کارکنانی که سن آنها به بازنشستگی رسیده می توانند یکی از فرزندان خود را جایگزین کنند.

ارزانی بیرگانی همچنین درباره ادعای سلاخان کشتارگاه مبنی بر رعایت نشدن حقوق آنها در واگذاری کشتارگاه به بخش خصوصی اظهار کرد: روال برگزاری مناقصه و واگذاری کشتارگاه به بخش خصوصی بر اساس قانون بوده و در همان ابتدای کار اداره کل بازرسی نیز بر این روند نظارت داشته است.

رییس شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان اهواز با بیان اینکه کارکنان کشتارگاه سنتی هیچگونه تشکیلات و سازماندهی نداشته اند، اظهار کرد: بدون تشکیل تعاونی نمی توان انتظار شرکت در مناقصه و بهره برداری کشتارگاه را داشت.

فرماندار اهواز گفت: به کارکنان قدیمی کشتارگاه پیشنهاد شده که بعد از تشکیل تعاونی راه اندازی بخش های جنبی و فرآوری ها را به عهده بگیرند اما هنوز پاسخی از سوی آنها داده نشده است.

به گزارش ایرنا، بیش از نیمی از کشتار استان در اهواز انجام می شود.

با گذشت هشت ماه از بهره برداری نخستین کشتارگاه صنعتی استان در اهواز، این کشتارگاه هنوز با چالش هایی روبه روست.

در یک ماه اخیر کارکنان قدیمی کشتارگاه سنتی با تجمع در مقابل استانداری و پنج نوبت تجمع در مقابل ساختمان شورای اسلامی شهر اهواز رسیدگی به وضعیت شغلی خود را خواستار شده اند.

در جریان تبدیل کشتار سنتی به صنعتی در اهواز فقط در بخش سلاخان حدود 200 نفر بیکار شده اند.

این افراد معتقدند که باید بهره برداری از کشتارگاه به آنها سپرده می شد و شهرداری اهواز در واگذاری کشتارگاه به بخش خصوصی قانون و حقوق آنها را نادیده گرفته و آن را به شخص ثالث سپرده است.

شمخانی معاون شهردار اهواز نیز پیش از این گفته بود که این شهرداری همه کارکنان کشتارگاه سنتی را جذب می کند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار